Gå til innhold

hvilken girkasse passer

Ranger emnet

devil duck

Anbefalte innlegg

. hvilken girkasse passer på eldre volvo v6 motorer ? passer vanlig b23o kasse ? eventuelt hva anbefaler dere av kasse å bakstell ( skal brukes i bilcross å jeg har ikke peiling selv) å hva veier sån ca en slik motor ? å er den stor ? sån får jeg den i en subaru justy ? med "større" modifikasjoner (hvet at jeg meå sveise fester å alt sånt selv å d er ikke noe problem)

takker på forhond for svar ;)

Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma det vel! vil han ha V6 så la mannen få ha v6.. han spurte ikke om lov vel.. Har vel litt ufortjent dårlig rykte,er som regel sånn.. noen motorer krever litt mer omsorg! selv om v6'ern kanskje ikke er en av verdens underverk! og kanskje ikke velegnet til bilcross/rally men de som skiller seg ut er de som gjør det hele litt mer interessant og fargerikt.. uansett vellykket eller ikke!

men vet ikke hvilke girkasser som passer desverre :)

mulig det finnes noen adaptere eller så kan det lages til.. alt går,det kan bare ta litt lengre tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tingen er jo det at jeg har fådd to stykk fra garagen til tanta til faderen ... er vel renault motorer som i renault 30 ... er ikke av dn grunden at d er noe bra jeg vil ha det ;) vil prøve meg på rwd å det må de nå vere bra nokk til :P ...

Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe nei .. forje progjekte mit var jo en polo med gilf gti motor som jeg kjørte nå i helga på landsfinale junior .. funke grett d når medbringera å frivakslinga e iorden (knakk en bedbringer å mangla ei skiva på et ledd så to ganger hadde eg enhjulstrekk) :P så nå skal eg ha noe uten drivledd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener kassen het m51? eller var det m50? er en getrag kasse og kom bare på noen få år med 260.. mener det var rundt år 1979

m 50(4 trinns) og m51(5 trinns) satt i volvo 264 med b27e motor i 75 0g 76..

Nyere 760(v6) 88-90 mener jeg iallefall kun fantes med automat.

men som nevnt over,det finnes clutchus orginalt som passer både getrag og m45/6/7..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50 og M51 satt på 264 frem til 1978.

1979 og oppover var det M46.

Motorene er ganske lette da dem er helaluminium.

Er det en frisk motor så kan den nok være gøy i bilcrossen da dem har et utrolig godt bunndrag og mest moment ved en 3700rpm eller noe.

Har selv skrudd en del av disse motorene og dem er ikke det letteste å skru på, men hvilke V motorer er vel det.

Får du skrudd den godt sammen med friske og gode deler så er disse motorene ganske morsome å kjøre. Tørste er dem heller ikke om den er godt stillt inn og man kjører rolig :)

Bruker også mindre på langtur med campiongvogn enn B230E med campiongvogn og B230A uten campingvogn. :)

Motorene har desverre fått mye dårlig rykte på seg.

Mye er sikkert sannt, men mye blir sagt av folk som kun har hørt det av andre. Altså en ond sirkel :)

Lykke til.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et V6 clutchhus liggende som passer alle M45 lignende kasser

hvordan clutch passer da ?

å hva skal du ha for det ? (er d bilcross pris på det (a)?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50 og M51 satt på 264 frem til 1978.

1979 og oppover var det M46.

Motorene er ganske lette da dem er helaluminium.

Er det en frisk motor så kan den nok være gøy i bilcrossen da dem har et utrolig godt bunndrag og mest moment ved en 3700rpm eller noe.

Har selv skrudd en del av disse motorene og dem er ikke det letteste å skru på, men hvilke V motorer er vel det.

Får du skrudd den godt sammen med friske og gode deler så er disse motorene ganske morsome å kjøre. Tørste er dem heller ikke om den er godt stillt inn og man kjører rolig :)

Bruker også mindre på langtur med campiongvogn enn B230E med campiongvogn og B230A uten campingvogn. :)

Motorene har desverre fått mye dårlig rykte på seg.

Mye er sikkert sannt, men mye blir sagt av folk som kun har hørt det av andre. Altså en ond sirkel :)

Lykke til.

eg skal jo bare prøve meg på rwd .. er ikke ute etter noe spessielt .. å bruker den nå mye bensin så jør den bare d ... det er ikke noe problem for meg ;) eg treng bere en girkasse

dessuten så trenger jeg en mening om hvilken motor jeg skal bruke det er en med insprut å en med gasser (hva er kraftigest?) skal brukes så det er ikke mye annet som har noe å si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider