Gå til innhold

Getrag til 600hk

Ranger emnet


ole180

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvorfor må det absolut være getrag? ikke sikker på om de lager noe som holder til det engang, men tremec tko600.. ligge sikkert i grenseland der og om den vil holde mishandling, da blir det vel sånn jericho opplegg, som koster ca en halv bondegård..

 

*du er klar over hva som innebæres med et sånnt effektuttak? ikke for å være kjip eller noe, men sån jeg har forstått utav tidligere tråder du har skrevet, så er kansje ikke dette det beste å hoppe rett uti!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er kje eg som ska ha maskinen, også er det ein annen som skal bygge den, kan vistnok masse volvo, drog nettopp 500 hk med ein 8v vistnok, driver på å drar ut nærmere 600hk av ein cossie for tiå, så trur han kan sakene sine, eg har bare fått i oppgave å finne ein kasse som kan passe, eller tips om hva kasse som kan brukes.

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før jeg kjøpte kassen min lurte jeg litt på den 6trinns kassen getrag har levvert på supra, fant ei brukt i sverige, til 30lapper.. tko600'n får en ny for under $2.000 og idag vil det bli 2.000 x 5.9 = 11.800 x 1.25 = 14.750NOK og med en shortshift til +-2000NOK, +-9.000NOK i klutsj, så må en få laget adapterplate til volvo klutsjhus, pluss div ekstra rundt klutsjsystemet, 2000 i olje, og +- 10lapper i mellomaksling, sitter en igjen med 14.750+2000+9000+10000+2000= 37.750NOK

 

en kompis nevnte at wetterhus racing selger ferdige bolt-on pakker, til 40lapper, dette er jo en forholdsvis grei løsning.. MEN, e-bay er en fin ting, der kan en spare UHORVELIGE summer, leste for et par dager siden en på 200forumet som hadde kjøpt en 3.5" alu mellomaksling, fra uniten, den hadde han gitt rundt 3lapper for om jeg ikke husker feil, klutsj går det an å kjøpe brukt, (typ nascar o.l. ligger det mye av på ebay) shortshift bestillte jeg selv idag, for $120, +++ en kan komme greit utav det til slutt

 

 

*oj ble litt av en stil, men poenget var egentlig at med ei tko600kasse får du mer bang for bucks'a enn med de getragen. men dyrt blir det uansett, men du KAN spare mye, ved å handle de rette tinga, på rett sted, og til rett tid!

 

håper dette kunne være litt til hjelp hvertfall, og var ikke meninga å virke gretten i det forrige innlegget mitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tremec er gull det! Men syns jeg leste at en på forumet (pug tror jeg,240 m/r6 over 600hk.) hadde kjøpt tremec for 24.000 hos km technic ferdig montert!? var vel kanskje en 500 det da ?? ellers så har jeg misforstått,og det er ikke umulig.. Og 30k for en getrag til supra må vel være omtrent en splitter ny en og i det øvre skjiktet prismessig? har hørt om 6trinns supra kasser til 12-15.000k men er vel viktig å være til rett sted til rett tid og kjenne folk med bra kontakter.. Uansett så er bil en dyr hobby,det er vel alle her inne enige om! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tremec er gull det! Men syns jeg leste at en på forumet (pug tror jeg,240 m/r6 over 600hk.) hadde kjøpt tremec for 24.000 hos km technic ferdig montert!? var vel kanskje en 500 det da ?? ellers så har jeg misforstått,og det er ikke umulig.. Og 30k for en getrag til supra må vel være omtrent en splitter ny en og i det øvre skjiktet prismessig? har hørt om 6trinns supra kasser til 12-15.000k men er vel viktig å være til rett sted til rett tid og kjenne folk med bra kontakter.. Uansett så er bil en dyr hobby,det er vel alle her inne enige om! :)

 

Supra kassene holder bra dem, riktig at dem ligger på rundt 30k for tia.. Det som er håpløst er jo at om den ryker, som kassene gjør med 600hk så er det jo et helvette å få tilpassa ei ny sånn ei, en tremec er jo bare å kaste på igjen..

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før jeg kjøpte kassen min lurte jeg litt på den 6trinns kassen getrag har levvert på supra, fant ei brukt i sverige, til 30lapper.. tko600'n får en ny for under $2.000 og idag vil det bli 2.000 x 5.9 = 11.800 x 1.25 = 14.750NOK og med en shortshift til +-2000NOK, +-9.000NOK i klutsj, så må en få laget adapterplate til volvo klutsjhus, pluss div ekstra rundt klutsjsystemet, 2000 i olje, og +- 10lapper i mellomaksling, sitter en igjen med 14.750+2000+9000+10000+2000= 37.750NOK

 

en kompis nevnte at wetterhus racing selger ferdige bolt-on pakker, til 40lapper, dette er jo en forholdsvis grei løsning.. MEN, e-bay er en fin ting, der kan en spare UHORVELIGE summer, leste for et par dager siden en på 200forumet som hadde kjøpt en 3.5" alu mellomaksling, fra uniten, den hadde han gitt rundt 3lapper for om jeg ikke husker feil, klutsj går det an å kjøpe brukt, (typ nascar o.l. ligger det mye av på ebay) shortshift bestillte jeg selv idag, for $120, +++ en kan komme greit utav det til slutt

 

 

*oj ble litt av en stil, men poenget var egentlig at med ei tko600kasse får du mer bang for bucks'a enn med de getragen. men dyrt blir det uansett, men du KAN spare mye, ved å handle de rette tinga, på rett sted, og til rett tid!

 

håper dette kunne være litt til hjelp hvertfall, og var ikke meninga å virke gretten i det forrige innlegget mitt:)

 

Er riktignok litt mer jobb å tilpasse ei tremec i en 740.. Har jo gjort detta i min og det er litt jobb med spakestell clutch hus og alt som må til for å si det sånn...

 

Link til det spakestelle du handla? Det er vel til T56'n det da sikkert...?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Hvilken getrag kasse er best og bruke til ein B6304? motoren skal bygges opp til 600hk sånn cirkus.

 

så hvilke kasse egner seg best, og hva ligger sånt i pris?

 

Mvh Ole

 

Hvor mye penger vil du bruke på det...? Det du må se det utifra.. Er det nokk med penger hadde jeg handla ei Sellholm MPG..

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC, var bare en helt plain B&M, lurte litt på å om jeg skulle kjøpe den som er til viper, for den ser litt mer nasa ut, men så kom jeg frem til å bare kjøpe denne nå, å heller se seinere om jeg skal gjøre noe mer utav det..

 

*har hørt ufattelig mye godt om B&M shifterne! så da var det bare å handle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest ein del her nå, masse info å metta seg på:P

 

Men som eg forstår så er d tremec som kan vær d beste alternative, med tanke på ka han tåle og koss d e å fiksa d viss d blir ett havari imot ein getrag, men t gjengjeld så er getragen lettare å montera i ein 740 alla ein tremec,

 

men så långt så ser d ut som om tremecen vinne, for bilen blir ett lang tids prosjekt.

 

Takker for svar så langt, men viss d e meir info så kom me d, lika å lesa på sånne ting som detta og prøva å forstå d:D kjekt å ha me seg seinare:D

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye penger vil du bruke på det...? Det du må se det utifra.. Er det nokk med penger hadde jeg handla ei Sellholm MPG..

 

Sellholm ja, er jo ett alternativ d og, men kor kan eg finna den og ka masse komme sånt t å kosta, og kje minst, masse arbeid å få inn i ein 740?

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår