B230ft Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 T-56'n er gyd å ha i 740, vil nok gi etter med 600hk da.. fordelene er at girspaken kommer opp 2mm lenger bak en orginalt, + adapterplata da, men sånn jeg ser det nå så skal det ikke by på noe større problemer, i tilleg så er den jo 6trinns, får de med forskjellige utvekslinger, men den min har noenlunde normalt 1.gir, og 0.5 i utveksling på 6. giret. dette gjør at jeg kan endre slutt utvekslingen i bakasklingen.. dette er "gratis falske" hester, for gira blir jo kortere.. jeg skal ha en utveksling så jeg får 2.500rpm i hundre, det som er med orginal volvo kasse, bare at dette blir på 6. giret, muligens jeg går enda litt høyere og, det får jeg se an litt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 T-56'n er gyd å ha i 740, vil nok gi etter med 600hk da.. Disse tremec kassene tåler mer enn du noen gang vil klare å tyne ut av en 2,3 liters volvomotor.. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 heilt sant d, men her e d snakk om ein 6 på 3 liter me turbo. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 er rata til 450lb/ft, og om jeg har tenkt riktig blir det rett over 600Nm, er ikke uoppnåelig det akkurat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Da er det vel 600nm konstant belastning det de mener vel.. og det er vel moderat oppgitt vil jeg tro.. tremec vil vel ikke gi seg selv dårlig rykte med å love mere enn de kan holde.. Om du har 600nm så er det jo ganske peakaktig belastning og ikke så veldig konstant på en turbomotor.. tror den vil holde godt jeg,men det er nå bare min oppfatning.. Hva slags girkasse er det i gatebiltaxi'n da? (den gamle!) Den ligger jo rimelig sideveis og i det hele tatt hele dagen lang på gatebiltreff,med fire mann inni.. den er d vel 3,0 eller 3,2 m-motor på 5-600hk i.. og hvertfall 600nm+! tro den har org. m3 boks.. noen som vet? har vel sikkert måttet bytta på den,men med den behandlinga så er det kanskje ikke så rart! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Tremec TKO 600 er jo rata til 600 lb/ft da... er over 800Nm det :) Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Tremec TKO 600 er jo rata til 600 lb/ft da... er over 800Nm det :) Helt korrekt. Og disse kassene blir kjørt hver eneste helg av tusenvis av mustanger (og andre åttere) i amerika på stripa - jeg har aldri hørt om noen som har ryki enda (uten å påstå at jeg har fulgt VELDIG nøye med på stangnet osv). Med korrekt bruk (=kløtsjing) er det svært få i dette land som har potensiale til å ryke en tko600 - det tror nå jeg ihvertfall. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 håvard forza i tromsø med den hvite volvoen kjører tremec kasse mener jeg.. ta å pm han.. han har jo 666 hk å 820 nm sirkus:) mener han har til salgs også:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Tremec TKO 600 er jo rata til 600 lb/ft da... er over 800Nm det :) gratulerer, du kan :google Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Med korrekt bruk (=kløtsjing) er det svært få i dette land som har potensiale til å ryke en tko600 - det tror nå jeg ihvertfall. kan vel igrunnen klutsje som du vil uansett, er jo om du får det ned ibakken eller ikke som bestemmer om det røgnes på kassen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 å sidsteppa klutsjen ved 7500omdr. er vel lite gunstig for alt som heter drivverk uansett feste da.. snakker tørr asfalt! :) men er vel lite feste i en volvo med 600 eller 800 nm uansett.. så det momentet får vel kassa sjelden føle.. Så konklusjonen må vel bli at den kassa holder hvertfall til noe annet ryker,hver gang! både t-56 og tko600 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Tremec TKO er den greieste kassa for deg, men du vil få problemer med giroverføringa. Girstanga vil komme opp i sikringsboksen din. Men disse er ganske solide Suprakasse kan du bare glemme å få tak i. Er noen få til salgs, og disse ligger på rundt 32 tusen for et brukt kasse. Men til gjengjeld er dette en av de mest solide kassene du får for en normal lommebok. BMW taxien bruker ei Richmond 4+1 kasse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Tremec TKO er den greieste kassa for deg, men du vil få problemer med giroverføringa. Girstanga vil komme opp i sikringsboksen din. Men disse er ganske solideSuprakasse kan du bare glemme å få tak i. Er noen få til salgs, og disse ligger på rundt 32 tusen for et brukt kasse. Men til gjengjeld er dette en av de mest solide kassene du får for en normal lommebok. BMW taxien bruker ei Richmond 4+1 kasse Da fikk jeg svar på gatebilbeemern.. :) Noen som vet hva som sitter i eldre Supraer da? er dette noe tess? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Leste nå nettopp om ein Mustang som va bygd i USA, den hadde 900hk, og konne fint dra ut 1100hk me det oppsette som di hadde, og dei brukte ein tremec tko 600 kasse. så vil tru ein sånn kasse holle masse og med sikkerhets margin på den retta siå;) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 gamle supra'n(mk3) har ei 5trinns kasse, en kompis har en s13 med vri8'er og turbo, han kjører på denne, men begynner å frykte levetida.. er ei god kasse, som tåler mye, men sånn jeg har forstått er både 600'n og t-56'n litt mer stabile.. skal ikke uttale meg for mye om akkurat dette.. jeg gleder meg hvertfall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.