Gå til innhold

Getrag til 600hk

Ranger emnet


ole180

Anbefalte innlegg

T-56'n er gyd å ha i 740, vil nok gi etter med 600hk da.. fordelene er at girspaken kommer opp 2mm lenger bak en orginalt, + adapterplata da, men sånn jeg ser det nå så skal det ikke by på noe større problemer, i tilleg så er den jo 6trinns, får de med forskjellige utvekslinger, men den min har noenlunde normalt 1.gir, og 0.5 i utveksling på 6. giret. dette gjør at jeg kan endre slutt utvekslingen i bakasklingen.. dette er "gratis falske" hester, for gira blir jo kortere.. jeg skal ha en utveksling så jeg får 2.500rpm i hundre, det som er med orginal volvo kasse, bare at dette blir på 6. giret, muligens jeg går enda litt høyere og, det får jeg se an litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er det vel 600nm konstant belastning det de mener vel.. og det er vel moderat oppgitt vil jeg tro.. tremec vil vel ikke gi seg selv dårlig rykte med å love mere enn de kan holde..

Om du har 600nm så er det jo ganske peakaktig belastning og ikke så veldig konstant på en turbomotor.. tror den vil holde godt jeg,men det er nå bare min oppfatning..

Hva slags girkasse er det i gatebiltaxi'n da? (den gamle!)

Den ligger jo rimelig sideveis og i det hele tatt hele dagen lang på gatebiltreff,med fire mann inni.. den er d vel 3,0 eller 3,2 m-motor på 5-600hk i.. og hvertfall 600nm+! tro den har org. m3 boks.. noen som vet? har vel sikkert måttet bytta på den,men med den behandlinga så er det kanskje ikke så rart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tremec TKO 600 er jo rata til 600 lb/ft da... er over 800Nm det :)

 

Helt korrekt.

 

Og disse kassene blir kjørt hver eneste helg av tusenvis av mustanger (og andre åttere) i amerika på stripa - jeg har aldri hørt om noen som har ryki enda (uten å påstå at jeg har fulgt VELDIG nøye med på stangnet osv).

 

Med korrekt bruk (=kløtsjing) er det svært få i dette land som har potensiale til å ryke en tko600 - det tror nå jeg ihvertfall.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å sidsteppa klutsjen ved 7500omdr. er vel lite gunstig for alt som heter drivverk uansett feste da.. snakker tørr asfalt! :) men er vel lite feste i en volvo med 600 eller 800 nm uansett.. så det momentet får vel kassa sjelden føle.. Så konklusjonen må vel bli at den kassa holder hvertfall til noe annet ryker,hver gang! både t-56 og tko600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tremec TKO er den greieste kassa for deg, men du vil få problemer med giroverføringa. Girstanga vil komme opp i sikringsboksen din. Men disse er ganske solide

Suprakasse kan du bare glemme å få tak i. Er noen få til salgs, og disse ligger på rundt 32 tusen for et brukt kasse. Men til gjengjeld er dette en av de mest solide kassene du får for en normal lommebok.

BMW taxien bruker ei Richmond 4+1 kasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tremec TKO er den greieste kassa for deg, men du vil få problemer med giroverføringa. Girstanga vil komme opp i sikringsboksen din. Men disse er ganske solide

Suprakasse kan du bare glemme å få tak i. Er noen få til salgs, og disse ligger på rundt 32 tusen for et brukt kasse. Men til gjengjeld er dette en av de mest solide kassene du får for en normal lommebok.

BMW taxien bruker ei Richmond 4+1 kasse

 

Da fikk jeg svar på gatebilbeemern.. :)

Noen som vet hva som sitter i eldre Supraer da? er dette noe tess?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nå nettopp om ein Mustang som va bygd i USA, den hadde 900hk, og konne fint dra ut 1100hk me det oppsette som di hadde, og dei brukte ein tremec tko 600 kasse. så vil tru ein sånn kasse holle masse og med sikkerhets margin på den retta siå;)

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gamle supra'n(mk3) har ei 5trinns kasse, en kompis har en s13 med vri8'er og turbo, han kjører på denne, men begynner å frykte levetida.. er ei god kasse, som tåler mye, men sånn jeg har forstått er både 600'n og t-56'n litt mer stabile.. skal ikke uttale meg for mye om akkurat dette..

 

jeg gleder meg hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår