Gå til innhold

Getrag til 600hk

Ranger emnet


ole180

Anbefalte innlegg

Håvard har tatt ei Tremec i år og Vidar m M5'n har tatt 3 og Kai m 343'n har tatt 2...

Men det er på grunn av bruken og ikke effekta.. Dem er IKKE glad i giringer på høye turtal...

 

Jeg lager adapter plater om noen skulle trenge forresten....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er synk ringane hans som har gått mener jeg, kun ei kasse han har rivd ta tenna på drevet på...

Kassene funker jo, men det er dårlige synk ringer på dem...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakte me han som ska ha maskinen, han va me på ein tremec tko600 kasse, men hva må gjørest for at den ska passa på den maskinen (b6304) og for å få han inn i ein 740?

 

Du kan borre adapter ut fra det jeg lager også må du bygge et spakestell for å få spaken bakover, ellers så kan du bare rette opp el sentralen og dra spaken på skrå bakover...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikke hvr mye han karen er villig til å legge i kasse, og hvor mye arbeid han vil ha med den, men dette kunne jo kansje vært noe http://www.g-forcetransmissions.com/tran_gt-56.asp

 

T-56'n passer myye bedre i 740 pga lengden, enn tko600, og med full handlekurv fra diss kara så knekker du den ikke med det første heller for å si det sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, såg kje dumm ut den heller, men må nesten hørre me han, hva han har tenkt på å legge i girkassen, men han driver og funderer på maskinen ennå, så trur han vil ta d på sikt. men han vil nok ha ein kasse som han vett holder, han va nødt til å ha ein som tålte litt juling, så koste va d koste vil va d sista han sa, så lenge d holde:P

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan borre adapter ut fra det jeg lager også må du bygge et spakestell for å få spaken bakover, ellers så kan du bare rette opp el sentralen og dra spaken på skrå bakover...

 

Hva tar du for å lage adapter til meg?

Det er i 242 da.. Tremec + Hvitmotor?

 

Samt vet du da hvilket svinghjul og hvilken clutch man bør bruke?

Jeg er rimelig blank på området og er klar over at total "pakke" blir nok 25-30k iallefall, ferdig i bil. Men jeg ser av og til tremec tko 600er for ca 1500$ i USA (nye, med garanti). Så tilkommer jo frakt, men hva har vi jetcarrier for??

 

Anyhow, til deg trådstarter:

Han må huske på resten av karrosseri/drivlinje også.. 600 turbohester har MASSE NM..

 

240 er heldigvis litt mer solid der enn 740, men til slike effekter må du bytte momentstag, panhardstag, sikkert forsterke fester+++...

 

Jeg vet feks om en kar i Bergen med 400hk 2.3 turbomotor, trimmet av kgtrimning.. Tok han ikke lange tiden å knekke momentstagene, hehe.. De blir jo skjeve selv med rundt 200hk elns :p

 

600hk tror jeg moser det meste av originalt understell/drivlinjer ved en hard launch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tar du for å lage adapter til meg?

Det er i 242 da.. Tremec + Hvitmotor?

 

Samt vet du da hvilket svinghjul og hvilken clutch man bør bruke?

Jeg er rimelig blank på området og er klar over at total "pakke" blir nok 25-30k iallefall, ferdig i bil. Men jeg ser av og til tremec tko 600er for ca 1500$ i USA (nye, med garanti). Så tilkommer jo frakt, men hva har vi jetcarrier for??

 

Anyhow, til deg trådstarter:

Han må huske på resten av karrosseri/drivlinje også.. 600 turbohester har MASSE NM..

 

240 er heldigvis litt mer solid der enn 740, men til slike effekter må du bytte momentstag, panhardstag, sikkert forsterke fester+++...

 

Jeg vet feks om en kar i Bergen med 400hk 2.3 turbomotor, trimmet av kgtrimning.. Tok han ikke lange tiden å knekke momentstagene, hehe.. De blir jo skjeve selv med rundt 200hk elns :p

 

600hk tror jeg moser det meste av originalt understell/drivlinjer ved en hard launch.

 

740 er mer solid chassie messig enn hva 240 er ihvertfall.. Kjører en her nå med en 500hk maskinist, alt på hele bilen er orginalt, eneste motor og drivverk som er oppgradert, funker som faen det...

 

Skal du ha til hvitmotor, bruker du bare de org høla til tremecen i adapteret jeg har også driller du bare egne høl der du vil ha dem, enkelt som hur helst..

 

Hva du skal bruke av clutch veit jeg ikke, det kommer helt ann på effekt... Selv bruker jeg en 2 plater tilton med org vekt på svinghjul... Greit å ha litt roteranes vekt så det starter på stripa også...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

740 er mer solid chassie messig enn hva 240 er ihvertfall.. Kjører en her nå med en 500hk maskinist, alt på hele bilen er orginalt, eneste motor og drivverk som er oppgradert, funker som faen det...

 

Skal du ha til hvitmotor, bruker du bare de org høla til tremecen i adapteret jeg har også driller du bare egne høl der du vil ha dem, enkelt som hur helst..

 

Hva du skal bruke av clutch veit jeg ikke, det kommer helt ann på effekt... Selv bruker jeg en 2 plater tilton med org vekt på svinghjul... Greit å ha litt roteranes vekt så det starter på stripa også...

 

Bruker automathuset da eller? til aw30-43?

Hva tar du for en adapterplate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår