AC^ Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Håvard har tatt ei Tremec i år og Vidar m M5'n har tatt 3 og Kai m 343'n har tatt 2... Men det er på grunn av bruken og ikke effekta.. Dem er IKKE glad i giringer på høye turtal... Jeg lager adapter plater om noen skulle trenge forresten.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Vidar har renska 3. giret sitt et par ganger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Det er synk ringane hans som har gått mener jeg, kun ei kasse han har rivd ta tenna på drevet på... Kassene funker jo, men det er dårlige synk ringer på dem... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 er jo ikke noe dyr kasse heller, sånn egentlig, så litt må en jo kunne leve med.. skal en ha noe sånn nasa greier så er det jo bare å gå til selholm eller jericho, å gjøre seg klar til blø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 snakte me han som ska ha maskinen, han va me på ein tremec tko600 kasse, men hva må gjørest for at den ska passa på den maskinen (b6304) og for å få han inn i ein 740? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 snakte me han som ska ha maskinen, han va me på ein tremec tko600 kasse, men hva må gjørest for at den ska passa på den maskinen (b6304) og for å få han inn i ein 740? Du kan borre adapter ut fra det jeg lager også må du bygge et spakestell for å få spaken bakover, ellers så kan du bare rette opp el sentralen og dra spaken på skrå bakover... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 har du ei sia her på nette med d prosjekte ditt? eller noen bilder? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 veit ikke hvr mye han karen er villig til å legge i kasse, og hvor mye arbeid han vil ha med den, men dette kunne jo kansje vært noe http://www.g-forcetransmissions.com/tran_gt-56.asp T-56'n passer myye bedre i 740 pga lengden, enn tko600, og med full handlekurv fra diss kara så knekker du den ikke med det første heller for å si det sånn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 ja, såg kje dumm ut den heller, men må nesten hørre me han, hva han har tenkt på å legge i girkassen, men han driver og funderer på maskinen ennå, så trur han vil ta d på sikt. men han vil nok ha ein kasse som han vett holder, han va nødt til å ha ein som tålte litt juling, så koste va d koste vil va d sista han sa, så lenge d holde:P Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 heh vil påstå at ei T-56 med full G-force innmat er ei rimelig RAMM kasse! men så blir d jo over 5000dollar og da, så det koster jo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 ja, men koster å vær kar:P så trur nok han har innstilt seg på å måtta punga ut ein del penger, men han begynne vell kje om så lenge, trur han savne bilen sin nå, Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Du kan borre adapter ut fra det jeg lager også må du bygge et spakestell for å få spaken bakover, ellers så kan du bare rette opp el sentralen og dra spaken på skrå bakover... Hva tar du for å lage adapter til meg? Det er i 242 da.. Tremec + Hvitmotor? Samt vet du da hvilket svinghjul og hvilken clutch man bør bruke? Jeg er rimelig blank på området og er klar over at total "pakke" blir nok 25-30k iallefall, ferdig i bil. Men jeg ser av og til tremec tko 600er for ca 1500$ i USA (nye, med garanti). Så tilkommer jo frakt, men hva har vi jetcarrier for?? Anyhow, til deg trådstarter: Han må huske på resten av karrosseri/drivlinje også.. 600 turbohester har MASSE NM.. 240 er heldigvis litt mer solid der enn 740, men til slike effekter må du bytte momentstag, panhardstag, sikkert forsterke fester+++... Jeg vet feks om en kar i Bergen med 400hk 2.3 turbomotor, trimmet av kgtrimning.. Tok han ikke lange tiden å knekke momentstagene, hehe.. De blir jo skjeve selv med rundt 200hk elns :p 600hk tror jeg moser det meste av originalt understell/drivlinjer ved en hard launch. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 hvor får du tko til $1500? der jeg ser ligger de på 2k Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Hva tar du for å lage adapter til meg?Det er i 242 da.. Tremec + Hvitmotor? Samt vet du da hvilket svinghjul og hvilken clutch man bør bruke? Jeg er rimelig blank på området og er klar over at total "pakke" blir nok 25-30k iallefall, ferdig i bil. Men jeg ser av og til tremec tko 600er for ca 1500$ i USA (nye, med garanti). Så tilkommer jo frakt, men hva har vi jetcarrier for?? Anyhow, til deg trådstarter: Han må huske på resten av karrosseri/drivlinje også.. 600 turbohester har MASSE NM.. 240 er heldigvis litt mer solid der enn 740, men til slike effekter må du bytte momentstag, panhardstag, sikkert forsterke fester+++... Jeg vet feks om en kar i Bergen med 400hk 2.3 turbomotor, trimmet av kgtrimning.. Tok han ikke lange tiden å knekke momentstagene, hehe.. De blir jo skjeve selv med rundt 200hk elns :p 600hk tror jeg moser det meste av originalt understell/drivlinjer ved en hard launch. 740 er mer solid chassie messig enn hva 240 er ihvertfall.. Kjører en her nå med en 500hk maskinist, alt på hele bilen er orginalt, eneste motor og drivverk som er oppgradert, funker som faen det... Skal du ha til hvitmotor, bruker du bare de org høla til tremecen i adapteret jeg har også driller du bare egne høl der du vil ha dem, enkelt som hur helst.. Hva du skal bruke av clutch veit jeg ikke, det kommer helt ann på effekt... Selv bruker jeg en 2 plater tilton med org vekt på svinghjul... Greit å ha litt roteranes vekt så det starter på stripa også... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 740 er mer solid chassie messig enn hva 240 er ihvertfall.. Kjører en her nå med en 500hk maskinist, alt på hele bilen er orginalt, eneste motor og drivverk som er oppgradert, funker som faen det... Skal du ha til hvitmotor, bruker du bare de org høla til tremecen i adapteret jeg har også driller du bare egne høl der du vil ha dem, enkelt som hur helst.. Hva du skal bruke av clutch veit jeg ikke, det kommer helt ann på effekt... Selv bruker jeg en 2 plater tilton med org vekt på svinghjul... Greit å ha litt roteranes vekt så det starter på stripa også... Bruker automathuset da eller? til aw30-43? Hva tar du for en adapterplate? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.