Gå til innhold

Montering av Intercooler?

Ranger emnet

Andygray

Anbefalte innlegg

Hei! Har nettop kjøpt meg en Golf TDK 93 model og lurer på om noen som kan lage en sånn D.I.Y greie på hvordan jeg kan montere IC på den og få litt mer gamp ut av bilen :happyhappy:

Takker for alle svar:D

1999 Audi A3 1.8 T (Bruksbil)

1999 Audi A4 Avant (Bruksbil) "Solgt"

1993 VW Golf 3 TDK (Bruksbil) "Solgt"

1991 VW Caravelle TD (prosjektbil)"Vraket"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen ide:s derfor jeg ønsker en liten (intruksjons liste) på hvordan jeg kan gjøre d. ser at det er mange andre som har gjort d så:)

Hadde jo verdt fint med litt bilder som beskriver hva som skal til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ta bilde av plassering og skruer jeg ;)

La inn bilder av plassering og hvordan org. IC er hvertfall =)

IC2.JPG

IC3.JPG

Edit: skruehullene på sidene/front av IC er fester til en "sjakt" som styrer luften til IC gjennom et av de nedre hullene i frontfangeren =)

Skal se om jeg har et bilde som viser litt hvordan rørene er lagt opp og jeg:)

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vel gjøres ca likt ville jeg tippe =S men det kobles med noen rør som jeg skulle prøvd å få tatt bilde av men rekker ikke idag men kan prøve imorgen =)

Du kan prøve å få tak i hod hoggeren om du finner en hogger som har en TDI inne? der er det jo slanger og hele pakka=)

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

:kiss Takk sportyman for IC'en... den var helt tett og fin.

Har nå fått den montert på bilen, sliter litt me slangene akkoratt nå, Litt for dorlige slangeklemmer.. skal til TESS å kjøpe nye i morgen:p

Mn Sattan jeg merket stor forskjel nå som den var montert og disel mengen ble skrudd "litt" opp :-) nå mangler jeg bare å få montert slanger osv ortenlig å få kjøpt meg Turbo måler så jeg kan stille opp trykke litte granne:)

Men en ting jeg er velldig fornøyd med er at jeg faktisk kom opp i over 190 km/t på en slitte som jeg alldri har komt opp i mer en 140 med bilen før.

Og vet ikke om det er velldi mye å rope hurra for men 0-60 på 6,28 sek.

Tok alldri tiden på det før ting ble montert så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det lett å montere intercoolern? jeg har en liggende som jeg skal se om jeg får plass til i fronten... men har enda ikke hatt tid til å montere.. er det så merkbar forskjell?

Eg merka stor foskjell, men så stilte eg opp disel mengde au!

Vett ije om det e mye stress å montera front montert ic, men kan ije ver så mye verre. einaste e vel det at du må demontera fanger å finna plass te å legga rør osv...

Mn me bruke jo øvedreven lang ti då*inkomponente* på bil te tusen:p mn det fonke jo så koffor ije

Lenke til kommentar
Del på andre sider