Gå til innhold

Endelig en av gutta =)

Ranger emnet


Splint

Anbefalte innlegg

Jess! Da kunne jeg endelig få poste litt på Rado forumet. Gikk til innkjøp av en 1990 Corrado G60 forrige uke, av en kar i Kongsvinger. Endelig gikk drømmen i oppfyllelse, etter timer med lesing som "Gjest" her på bruket, etter positive og negative sider med bilen. Må si jeg er særdeles fornøyd når det gjelder både motor og understell, kort fortalt, hele bilen! (bortsett fra hobbylakeringen som er gjort. Fnys).

 

Men! Med innkjøp av ny bil, så byr det også gjerne på småproblemer.

Jeg føler at den lugger på når jeg ligger å luffer på 2k omdreininger, men når jeg trøkker på så går det helt fint.

 

En annen ting er at oljetempen blir "faretruende" varm. ligger å koser seg på rundt 100 grader celsius. Er dette noe å bekymre seg over?

 

Vanntempen kan jeg egentlig bare drite i, da vannføleren er gått i dass. Noen som har en til overs? =)

 

Alt i alt er jeg rimelig fornøyd, og er sikker på at bilen ikke forsvinner med det første =)

 

 

 

Kan se bilder av saken her: http://www.home.no/brodlykt/corrado

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt avhengig av hvor oljetempføleren sitter så er ikke 100 grader noe å uroe seg over. Men dersom tempføleren sitter nede i bunnpanna så har jo olja betraktelig høyere temp enn det etter å ha passert veiva. Man går ut i fra at 150 grader er det varmeste olja kan bli i en normal motor under normal bruk. Mineraloljer tåler ikke særlig mer enn 130 grader vedvarende, mens syntetiske oljer tåler ca 200 grader.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener oljetempføleren sitter på høyre side av blokka. Litt usikker, men mener jeg fikk pekt ut denne av en dimling når jeg nevnte det. Men så er det også varmt da. Blir som regel varm når jeg køkjører og står mye i ro. Får snurren nok luft, så ligger den o dvaler på 92-96.

 

Har forresten Rieger sideskjørt, 5" endetut og en 7" flatskjerm med omformer tilsalgs. Dette er boss som jeg ikke trenger =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er vel å få lakkert den på nytt. Er renner og lakksprekker overalt. Ny profil på dekkene må fikses, da disse er for store. Skraper ani når jeg står i rå og skal dreie rattet. =)

 

Ellers, så kan det vel hende at det vanker en aldri så liten turbokonvertering på den. Men g-lader er byttet ut med en litt festligere Rotrex blåser, så det får holde en stund. Var benket til 135 ponnyhester med en røvsleten G-lader, men når Rotrexen kom på, så toppet den 170 gamp =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har noen tips ang. en fremtidig farge jeg skal vurdere? Vil trolig skje snart, men det er så mangen nyanser å velge mellom. Tenkt mye på RS blå, eller litt lysere lilla enn det jeg har nå..

 

Er vel ikke noen her som lakkerer utvendig for en billig mynt? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Madz. Men det var litt av en overgang da. Corrado -> Neon? Hehe. Jeg begynte snilt, og jobbet meg oppover. Lancer 1.6 GLi (som forresten står tilsalgs) > Corrado 1.8 :D

 

 

hehe, er ofte i sentrum ja. var der i går i 19 tiden tror jeg:)

 

ang oljeproblemet ditt, så har jeg det stikk motsatt.. olja blir skjeldent over 80 grader

 

Men er bilen din helt original, eller har du klint på oljekjøler og andre koselige ting?

Er vel egentlig ikke et "problem", men trodde kanskje det. Som du ser lenger over i tråden, så mener jeg at jeg fikk svar på problemet mitt. Og, siden oljetempmåler står på blokken, så tror jeg ikke 100 grader er så mye å frykte.

 

Har en kamerat fra Radøy som har en turbokonvertert rado med rundt 250 gamp. Hans ligger å koser seg på 110 til vanlig. Han var også engstelig, men har blitt fortalt på et verksted at man ikke skal bekymre seg før gradestokken passerer 150-160...

 

Noen som forresten har peiling på hvordan denne kjørekomputeren fungerer? Min virker vel heller mer eller mindre ikke. Eneste jeg kan se er klokken og oljetemp. liter per 100 km og slikt er bare blankt. Har også merket at den nullstiller seg og detter ut hvis jeg drar litt på på flater og lignende. Da er det bare å ta ut og inn sikringen, så virker den igjen :angry:

 

Noen som har en tanke angående dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil.

Likte panseret ditt og den festlige kasett holderen i midten der :)

 

Angående kjøre komputeren så er det sikkert noen sensorer som ikke gir signal eller at lcd'en i cockpiten er ferdig.

 

Kunne tenkt meg å tatt en titt på Rotrex oppsettet ditt da jeg har et slikt kitt liggende, men også et turbokit.

Vanskelig å velge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe =) Takker Turbo_FB.

Kan ta å knipse noen bilder nå. Skal tømme kameraet for bilder anyway, så får du tatt en nærmere titt.

 

Har egentlig tenkt på å turbokonvertere min, da jeg ser for meg at vedlikehold av en rotrexfløyte vil koste skjorta...

 

Når det gjelder panseret, så vil jeg finne det rævsnerket som gjorde det, og lære fyren å sveise, inkludert nevne for ham at stål som ikke er rustfritt, er NO GO på et panser... Har rustet hinsides :P

 

**********

 

Edit:

 

Var ute å knipset et par bilder i sted. Finner dem her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår