Gå til innhold

Opel Kadett E 1990 1.6s. Sedan

Ranger emnet

Desolate

Anbefalte innlegg

Søker Tips og råd til ombygging av Kadett 1.6s.

Har tenkt å bygge om til Gsi, er egentlig ganske blank her;P

Men har hel Gsi 2 dørs 86 modell, noen som vet om jeg må bygge om motor fester. Om jeg må bytte alt av bremser?

Blir takknemmelig for alt av tips til, sider, info.

På forhånd takk:)

Mvh Kim Nyquist

Kim N(Gulf Gti MK4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=) Har samme plan selv, sånn som jeg har forstått det skal det bare være å hive motoren rett nedi, men det enkleste når du har komplett delebil er sikkert å ta ned hele forstillinga me motor og det hele å flytte åver=) bremsene må nokk også byttes hele veien rundt bremsekraftforsterkeren må også byttes.. Skall være en enkel jobb=)

"Ænkell å Grei læggen breeiii"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 3 months later...

Har Kadett'r jeg også, så dere er ikke alene.. Hehe

Kadett16i4.jpg

Min tidligere arbeidsbil (skal selges)

Rustfri (!!!) og ikke gått mere enn ca 150.000km Forholdsvis strøken.

Kadett18i.jpg

Har vært i familien fra den hadde gått ca 30.000km. Har blitt endel rust på'n, så nå skal jeg lage "Bilcrossbil" av den. Dvs. skal bygge den litt skikkelig, kjøre på bilcrosslisens, men KUN treininger! :-) Blir 2.0 med doble gassere + + ;-)

KadettGSi6x143.jpg

En ifillerrusta 2.0 GSi-delebil jeg har til cross-prosjektet.

Skulle egentlig lage Rallycross Nasjonal av den, men slo det fra meg etter jeg hadde ribba den.. Fant bl.a 2 par raggsokker i kanalene + MANGE tuber med akrylmasse overalt på platene for å "fjærne" rust.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den står på Autodb. :-)

Kanskje litt dyr som utgngspungt for ett prosjekt, men denne som er såpass bra for rust kunne blitt ett bra 16v-prosjekt.... ;-)

Har ett ekstra komplett og pent interiør ekstra som kan fåes med gratis. Svart/grå velour, og det er nakkestøtter baki på det som følger med... Løp og kjøp! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider