Gå til innhold

Skru opp turbotrykk på orginal turbo?

Ranger emnet

le0n

Anbefalte innlegg

Har snakket med noen kompiser som kjørte Passat med 1.8 T. motoren tideligere, og de hadde skrudd opp turbotrykket noe på disse motorene og mente det gikk fint..

Har jo selv denne motoren (dog med 180 hk) , den er chippet og så vidt jeg vet så kjører jeg med orginalt trykk på orginal turbo. Muligheter for og skru opp trykket på disse uten og risikere og ødelegge motoren? Hvilket trykk er det på turboen min orginalt egentlig, noen som vet? Bilen det er snakk om er en Audi TT 180 hk fwd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med noen kompiser som kjørte Passat med 1.8 T. motoren tideligere, og de hadde skrudd opp turbotrykket noe på disse motorene og mente det gikk fint..

Har jo selv denne motoren (dog med 180 hk) , den er chippet og så vidt jeg vet så kjører jeg med orginalt trykk på orginal turbo. Muligheter for og skru opp trykket på disse uten og risikere og ødelegge motoren? Hvilket trykk er det på turboen min orginalt egentlig, noen som vet? Bilen det er snakk om er en Audi TT 180 hk fwd...

Hvis motoren er chipet, så er det nok ganske sikkert ikke orginalt trykk du kjører på. For det er der effekten av chippingen ligger, i hvor mye luft turboen klarer og suge til seg,sammen med bensin mengden selvfølgelig.

Men jeg lurer også på om det er mulig og skru opp trykket litt, jeg kjører uten chip nå.Sparer til steg 3 hos bsr, men nå går det endel penger til ferie osv. så hadde ikke gjort meg noe å få litt gratis effekt, uten å få tennings bank.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en 180 hesters originalmotor og den er chippet til 225hk?? (eller hvilket chip du har) så burde vel turbotrykket være oppjustert i forhold til chipen.. er ikke noen vits i å skru opp trykket mer enn chipens åpningstider (bensinmengden)på dysene og tenningskurven greier.. da får du bare tenningsbank! kan jo fikle med bensintrykket,men det blir ikke optimalt og er vel ikke så mye mer å gå på når det gjelder turboen heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider