Gå til innhold

ny sluttutveksling

Ranger emnet


B230ft

Anbefalte innlegg

skal ha ny sluttutveksling, så som jeg får et gir til.. ligger jo på 7lapper hos selholm, men laangt billigere på summit, men så mener jeg å huske noe snakk om at det summit hadde ikke var noe å satse på, noen som har erfaringer? dollaren ligger jo i rette enden å handle derfra også nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som har noe liggende?

 

Jeg bruker 4.56 for å få noe glede av 6. giret som er 0.5,og bilen gjør teoretisk 350 km/t ved 7000 o/min selv med den lave utvekslingen.

Men problemet når man girer om bakakselen er at akslene i kassa også roterer fortere som igjen kan føre til at den blir veldig hard å få i gir ved høye turtall.

Det oppleve jeg da jeg bytta fra 3.15 til 4.56.

Men hvis det er tremec t56 du skal ha så må jeg si at det er en nydelig kasse å gire med.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde tenkt meg i overkant av 4:1, slik at jeg får 2-2.500rpm@100km/t i 6.giret, med o.5 i utveksling..

 

gmv, ja men er bare å få tak i et drev sett som ikke er gått så uhorvelig langt..har du liggende noe snadder? :p

 

Har desverre ikke noe liggende nei...

Skal du ha så lavt som 4,56 som Euro-96 har så blir det verre å få tak i noe brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke noe liggende nei...

Skal du ha så lavt som 4,56 som Euro-96 har så blir det verre å få tak i noe brukt.

 

 

Den utvekslingen kostet 3 lapper hos pedersen for ...tja..6 år siden ellerno..:afro

 

Så hvorfor ikke sjekke priser på nytt?

Da vet du ihvertfall hva du får.

Ulempen med så lav utveksling er at pinjongdrevet er veldig lite med få tenner i inngrep i kronhjulet kontra f.eks 3.54 som har mye større pinjongdrev og som igjen har kontakt med fler tenner på kronhjulet..tenker da på rivstarter med godt feste osv..

Kan se for meg at pinjongen spytter ut tenner da.

Så min plan er å kjøpe meg nytt drevsett til alle 6 gira på

http://www.gforcetransmissions.com for å få kortere 1.gir og kortere steg mellom overgira.

0.74 på 5. og 0.5 på 6. er jo helt på jordet..

Ideelle overgir er jo 0.8 på 5 og rundt 0.65 på 6.

Da blir gira tette og fine og da kan jeg også gå opp i utveksling i bakakselen for å få ned turtallet i kassa samt å få større pinjong i akselen...puuuhh!!!

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bestille nye bakdempere på mandag hos pedersen, så får høre med de om de enda har.. er vel stort sett selholm sine drev sett de fører?

 

euro, ja er T-56 ja.. mm gleeeder meg! tipper gliset kommer til å stå fra øre til øre første gangene jeg legger in 6:an:D

 

Nå har jeg sømfart innboksen min men kan ikke finne no pm fra deg..og har jeg fått og ikke svart beklager jeg det.

Jeg sjekka pris litt senere idag og utvekslingene som SAM selger er litt over den dobbelte av den summen jeg gav i -01.

Jeg har en annen utgave av t56en enn den du kjøpte av kælle,min er fra lt1 og din er fra ls1 med lengre inngående aksel og greier..

Jeg og to kamerater laget et adapter som inneholdt litt volvokløsjhus og litt 15mm aluplate som ble sveiset sammen og frest for å få riktig entring i veivlageret.

Kløsjen bestod av en 655-plate med 4-pucka sinterlamell og senteret som du mangler i din lamell da jeg trengte det selv..

Kælle kjøpte nemlig lamellen og trykkplata du fikk med..

Og så laget jeg feste til kula som lagrer opp enden på utløserarmen og kjørte vaier rett på som originalt..

 

Her er bilde av kassa med adapteret..

 

 

12.jpg

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir sikkert euro sur siden jeg ikke har fått kreft, eller forsvunni fra overflata på ett vis.

Men ang lamell så går det vel ann å kjøpe en 9 toms lamell til en bil med t56 kasse (eller om andre tremec/borg warner kasser har samme splines). 9 tommer er jo 228mm sånn cirkus.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår