B230ft Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 skal ha ny sluttutveksling, så som jeg får et gir til.. ligger jo på 7lapper hos selholm, men laangt billigere på summit, men så mener jeg å huske noe snakk om at det summit hadde ikke var noe å satse på, noen som har erfaringer? dollaren ligger jo i rette enden å handle derfra også nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Hvilken utveksling skal du ha da? Finnes jo orginale Volvo aksler med følgende: 3,15:1 3,31:1 3,54:1 3,73:1 3,91:1 4;10:1 (Kun visse 940 med aut. på 1031 akselen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Hvilken utveksling skal du ha da?Finnes jo orginale Volvo aksler med følgende: 3,15:1 3,31:1 3,54:1 3,73:1 3,91:1 4;10:1 (Kun visse 940 med aut. på 1031 akselen) 4.10:1 og 4.30:1 (1030) ble levert på 240, bl.a. stasj med b20. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 sjekk ut http://www.bakaxel.se der selger de div snax til volvo med flere.. Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 4.10:1 og 4.30:1 (1030) ble levert på 240, bl.a. stasj med b20. Vet det, men det er søppel aksling om du har turbomotor med litt sprut i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 hadde tenkt meg i overkant av 4:1, slik at jeg får 2-2.500rpm@100km/t i 6.giret, med o.5 i utveksling.. gmv, ja men er bare å få tak i et drev sett som ikke er gått så uhorvelig langt..har du liggende noe snadder? :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 ingen som har noe liggende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 ingen som har noe liggende? Jeg bruker 4.56 for å få noe glede av 6. giret som er 0.5,og bilen gjør teoretisk 350 km/t ved 7000 o/min selv med den lave utvekslingen. Men problemet når man girer om bakakselen er at akslene i kassa også roterer fortere som igjen kan føre til at den blir veldig hard å få i gir ved høye turtall. Det oppleve jeg da jeg bytta fra 3.15 til 4.56. Men hvis det er tremec t56 du skal ha så må jeg si at det er en nydelig kasse å gire med. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 hadde tenkt meg i overkant av 4:1, slik at jeg får 2-2.500rpm@100km/t i 6.giret, med o.5 i utveksling.. gmv, ja men er bare å få tak i et drev sett som ikke er gått så uhorvelig langt..har du liggende noe snadder? :p Har desverre ikke noe liggende nei... Skal du ha så lavt som 4,56 som Euro-96 har så blir det verre å få tak i noe brukt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Har desverre ikke noe liggende nei...Skal du ha så lavt som 4,56 som Euro-96 har så blir det verre å få tak i noe brukt. Den utvekslingen kostet 3 lapper hos pedersen for ...tja..6 år siden ellerno..:afro Så hvorfor ikke sjekke priser på nytt? Da vet du ihvertfall hva du får. Ulempen med så lav utveksling er at pinjongdrevet er veldig lite med få tenner i inngrep i kronhjulet kontra f.eks 3.54 som har mye større pinjongdrev og som igjen har kontakt med fler tenner på kronhjulet..tenker da på rivstarter med godt feste osv.. Kan se for meg at pinjongen spytter ut tenner da. Så min plan er å kjøpe meg nytt drevsett til alle 6 gira på http://www.gforcetransmissions.com for å få kortere 1.gir og kortere steg mellom overgira. 0.74 på 5. og 0.5 på 6. er jo helt på jordet.. Ideelle overgir er jo 0.8 på 5 og rundt 0.65 på 6. Da blir gira tette og fine og da kan jeg også gå opp i utveksling i bakakselen for å få ned turtallet i kassa samt å få større pinjong i akselen...puuuhh!!! Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Noen som har sett sider med drevsatser til TKO 600..? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 euro, endelig!! hehe sendte deg en pm for ei stund tilbake, uten svar.. gadd ikke skrive ny før du svarte på den første, men har lurt på åssen utveksling du hadde bak.. en annen ting jeg lurer på, er hvordan klutsjløsning bruker du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 skal bestille nye bakdempere på mandag hos pedersen, så får høre med de om de enda har.. er vel stort sett selholm sine drev sett de fører? euro, ja er T-56 ja.. mm gleeeder meg! tipper gliset kommer til å stå fra øre til øre første gangene jeg legger in 6:an:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 skal bestille nye bakdempere på mandag hos pedersen, så får høre med de om de enda har.. er vel stort sett selholm sine drev sett de fører? euro, ja er T-56 ja.. mm gleeeder meg! tipper gliset kommer til å stå fra øre til øre første gangene jeg legger in 6:an:D Nå har jeg sømfart innboksen min men kan ikke finne no pm fra deg..og har jeg fått og ikke svart beklager jeg det. Jeg sjekka pris litt senere idag og utvekslingene som SAM selger er litt over den dobbelte av den summen jeg gav i -01. Jeg har en annen utgave av t56en enn den du kjøpte av kælle,min er fra lt1 og din er fra ls1 med lengre inngående aksel og greier.. Jeg og to kamerater laget et adapter som inneholdt litt volvokløsjhus og litt 15mm aluplate som ble sveiset sammen og frest for å få riktig entring i veivlageret. Kløsjen bestod av en 655-plate med 4-pucka sinterlamell og senteret som du mangler i din lamell da jeg trengte det selv.. Kælle kjøpte nemlig lamellen og trykkplata du fikk med.. Og så laget jeg feste til kula som lagrer opp enden på utløserarmen og kjørte vaier rett på som originalt.. Her er bilde av kassa med adapteret.. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Nå blir sikkert euro sur siden jeg ikke har fått kreft, eller forsvunni fra overflata på ett vis. Men ang lamell så går det vel ann å kjøpe en 9 toms lamell til en bil med t56 kasse (eller om andre tremec/borg warner kasser har samme splines). 9 tommer er jo 228mm sånn cirkus. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.