Håkon A Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 ja jeg vet hva det er. men jeg skal ha et lite foredrag på jobben i morgen å jeg har et lite problem med hvordan jeg skal forklare det på MER en 5 min. noen her som kan gi en omfattende forklaring av en hallgiver? hvordan den er laget, hvordan den funker, hvorfor man har den. takk takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Er det ikke sånt Asim vet? Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Brukes bla. i fordeleren: http://autorepair.about.com/library/glossary/bldef-291.htm http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/magnetic/hall.html "The classical Hall effect The Hall effect was discovered by Edwin Hall in 1879. It is well known that a charged particle moving in a magnetic field feels a `Lorentz' force perpendicular to its direction of motion and the magnetic field. As a direct consequence of this Lorentz force, charged particles will accumulate to one side of a wire if you send current through it and hold it still in a (perpendicular) magnetic field. This is called the Hall effect. The voltage drop at right angles to the current is called the Hall voltage; The current divided by the Hall voltage is called the Hall conductance." Produktark fra Honeywell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Originally posted by pIMp Er det ikke sånt Asim vet? Det stemmer!! ;) hahaha lol Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Hallgiver ja... Den skal jeg kunne så hvis du ikke har fått det du trenger allerede kanskje jeg har noe å komme med. Fant noen papirer her med ganske grei forklaring av Hall-effekt og hall-elemtentet på norsk, med 'prinsippskisser'. Kan evt. prøve å ta bilder å legge ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 litt offtoic: hva jobber du egentlig med Håkon A? Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg