Gå til innhold

-Mitt nye gliis

Ranger emnet

thanatos

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lurte på en ting, siden det er en såpass gammel bil.. skal jeg bruke blyfri 95 eller ? eller må jeg bruke blybensin ...?

Liste over ting som må gjøres:

1. Bytte olje

2. Bytte oljefilter

3. Sjekke bremsevæske

4. Fylle spylevæske

5. Sjekke frostvæske

:)mye koster det å få byttet oljen ? Er det no pes å gjøre det selv på disse bilene,eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 31337

Hei, den heter ikke B3, men Typ 89, og jeg gir meg ikke uansett hvor mange ganger du kommer med den løgnen :)

Audi begynte ikke med B-nomenklaturen før B4 kom i 1992. Derimot heter vel 100 fra 1991 og utover C3.

la ordentlig merke til navnet ditt nå, og reg nr mitt er faktisk 31339 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, di tre instrumentene i midten er oljetrykk, oljetemp, og voltmeter mener eg å huske.. Går sikkert ann å montere det i din. Forresten så selger dem slike instrumenter på http://www.mobilsentrum.no med hvite skiver faktisk . Så vist du allikevel skal ha hvite instr.skiver, kan du jo kjøpe disse.. Er forresten på utkikk etter turteller, til Audi 80 B4, da eg bare har en stor og stygg klokke i min..

94' Audi 80 B4 m/Original RS2 front, Ventura sport-springs 40mm, 17" TSW Evo-R felger++ ;)

7" Wide screen TV og sonefri DVD spiller fra Boss selges billig, for bruk i bil ! ->PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dysleckticker

Lurte på en ting, siden det er en såpass gammel bil.. skal jeg bruke blyfri 95 eller ? eller må jeg bruke blybensin...?

De går på blyfri 95.

min gikk iallefall på det

:)mye koster det å få byttet oljen ? Er det no pes å gjøre det selv på disse bilene,eller ?

plasser bilen over en ettellerannet som olja kan renne ut i...skru ut proppen i bunnpanna og la all olja renne ut..så setter du inn proppen igjenn og fyller på ny olje...værre er det ikke...

du burde kanksje sette på nytt oljefilter før du fyller på olje igjenn..hell på litt olje på oljefilteret før du skrur det på :)

1989 Audi Coupe 2.3E

1990 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dysleckticker

husker du hvor mye du måtte ut med totalt,eller ? :) har du flere bilder av din ? hva gjorde du, egentlig ? God motor i din,eller ?

har jo 1.8s, jeg.. Det røsker som sagt ikke skinnet av pølsa akkurat... :)

Hmm... ca 4000,- for front, ca 3000,- for sideskjørt, ca 4000,- for bakfanger. Også var det jo masse annet dill dall på den også. Orker ikke ramse opp. :D

Det satt en 2.0E i den. 115hk. :)

Da jeg kjøpte den:

audi80.jpg

Da jeg solgte den:

audirieger.jpg

T2-002-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider