rolfi Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Hallo. Noen som har noen regler eller noe informasjon angående hvor lov det er å kjøre jordebil? Hadde vært interessant å vite :) Mvh Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Så lenge det er på din egen eiendom, og ikke til sjenanse(riktig skrevet?) og fare for andre kan du bare slå deg løs. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Så lenge det er på din egen eiendom, og ikke til sjenanse(riktig skrevet?) og fare for andre kan du bare slå deg løs. Eller på andres eiendom der jeg har fått tillatelse av grunneier? Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Jeg har da hørt at det ikke er lov i det hele tatt, så lenge du er under 18 og det ikke er på en godkjent bane...men hvis du har funnet deg et jorde litt unna folk så er det vell bare å slå seg løs vell?:D Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Jeg har da hørt at det ikke er lov i det hele tatt, så lenge du er under 18 og det ikke er på en godkjent bane...men hvis du har funnet deg et jorde litt unna folk så er det vell bare å slå seg løs vell?:D Jeg er over 18, så det er ikke noe problem. Er mer lovligheten på selve jordebilkjøringa jeg lurer på. Skulle hatt noen konkrete regler for dette :) Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 "Reglene for trafikal atferd, gjelder over alt hvor det føres motorvogn". Så i teorien kan vel politiet komme å bøtelegge deg/beslaglegge førerkortet ditt på ditt eget gjorde om jeg ikke tar fullstendig feil.(?) Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Kan bare fortelle alle her inne at veitrafikkloven gjelder på jordet. Så enkelt er det! Spiller ingen rolle om du har grunneiers tillatelse. Vet det for jeg har selv prøvd og det resulterte i følgende: Bot og 6mnd utsettelse på førerkort. Tråd ferdig Ikke "ferdig" min tråd, det er enda mer jeg lurer på :p Altså, utsettelse fikk du vel pga. at du ikke hadde førerkort fra før. Den er grei nok, for jeg vet at man ikke har lov til å kjøre bil uten rød L, ledsager over 25 og alt det der, PLUSS trafikalt grunnkurs, på hverken offentlig vei eller privat gårdsplass. Vil jeg evt. kunne miste lappen for å kjøre jordebil, siden du fikk utsettelse? Er ikke noen veldig stor "deal" for min del, jeg bare spør fordi jeg lurer :) Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Jeg har hørt at så lenge man kjører på innesperret område så er det stort sett fritt fram, Samt litt OT men man kan kjøre truck som 16 åring men ikke på offentlig veg før man har lappen på bil, tror det var slik. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Som ordtaket sier, "Veitrafikkloven gjelder over alt" Skal være flink for å finne noe som ikke går under den! Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Vel så lenge man ikke har noen jævlige naboer så burde det bare være gøy :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pålær`n Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 En kamerat av meg fikk beskjeden fra politiet at det var lov og kjøre på jorde, bare man har lappen, hjelm og at bilen er registrert. Siter Gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ducklink Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Er vel ikke lov å kjøre på dyrket mark. Utmark er kanksje noe annet. Siter 1991 BMW E36 3C X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boble73 Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Er vel ikke lov å kjøre på dyrket mark. Utmark er kanksje noe annet. Du må vertfall ikke kjøre i utmark. Det må det spesielle tilatelser til for å få lov til. Jeg har en kammerat med et småbruk hvor vi bruker å ha det "gøy" på åkeren til etter at kornet er høstet. Vi kjører både crosskart og knattekrosser på denne åkeren. Politiet har passert flere ganger uten at det har kommet noen reaksjoner på dette. Siter Golf 2 Boble 73 american roadster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Ring lensmannen og hør. Det praktiseres litt forskjellig her og der. Som oftes lar de dette skli gjennom fingrene, så sant det ikke skjer en ulykke. Da er det fort harball. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredmax385 Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Jeg har da hørt at det ikke er lov i det hele tatt, så lenge du er under 18 og det ikke er på en godkjent bane...men hvis du har funnet deg et jorde litt unna folk så er det vell bare å slå seg løs vell?:D Det er ikke låv i det hele tatt, blei tatt uansett jeg, utsettelse på lappen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg