Gå til innhold

hvilket moment på ARP bolter/hjelp til utregning

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Edit:prøver å finne ut hvilket moment jeg skal bruke på rådene (h profil) på 350en jeg holder på å montere. vet at det er ARP bolter, som ser omentrendt slik ut: arp-200-6209_w.jpg

har spurt flere som sier jeg bør gå for orginalt moment, men vil helst være så sikker som mulig.

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du egentlig det som sto der ?

Vel er jeg trøtt for øyeblikket men det står da vitterlig at belastningen rådeboltene utsettes for kan regnes ut med formelen du nevner :)

Gjør vel neppe noe galt om du bruker "GM-moment", men du kan jo bare sende de en mail eller ta en tlf til f.eks. sarpsborg motorverksted å høre

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du egentlig det som sto der ?

Vel er jeg trøtt for øyeblikket men det står da vitterlig at belastningen rådeboltene utsettes for kan regnes ut med formelen du nevner :)

Gjør vel neppe noe galt om du bruker "GM-moment", men du kan jo bare sende de en mail eller ta en tlf til f.eks. sarpsborg motorverksted å høre

ja, tok helt feil dær, men har redigert første innlegg nå, kanskje jeg ringer dem på mandag å hører om jeg ikke får noe bra svar hær, har montert alt i bunndelen, er bare å dra til rådene nå. + pumpa da.

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...