Gå til innhold

TDI prosjekt?

Ranger emnet

kimbeer

Anbefalte innlegg

Hei

Har gått i par år nå med drømmer om å gjøre noe litt utenom det alle gjør som da er å trimme bensin motorer en hel haug. Min "visjon" er da å trimme en helt vanlig TDI motor typ 1,9TDI som org . har ett sted mellom 100 og 120hk og få den opp i 200-300hk minst :D hva tror folk om slikt? Tåplig eller spennende? såvidt jeg vet er det LITE tdi trimming i norge...hvertfall som går lenger enn chip og filter +evt eksos :P

Men for å starte et slikt prosjekt må man jo ha deler osv så tips til ting å bruke og hvordan gjøre ting osv tas veldig gjerne imot ;D

Hadde vært morro med 200-300 dieselgamp i 3'ern min feks :D Ule i fåreklær ;D

Bare å komme med tips om bra/billige deler innen disse kategoriene og nevne ennå fler ting som helt sikkert trengs;D

-Dyser type større

-Luftfilter

-Eksos

-IC

-Oljekjøling

-Diverse slanger (til luft olje drivstoff osv osv)

-Evt større turbo (tenkte VNT17 eks?)

-Feilsøkings shit(vag-com?)

Noen som tror det hadde vært noe å satse på? Jeg vil hvertfall prøve om jeg får mulighet :D Kommer selvsagt til å trenge litt proff hjelp og lurer på om noen som vet om steder i norge som er gode på slikt?

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Polen er det visst populært å trimme diesler, du kan jo se om du finner en polakk som kan oversette diverse forum til deg;)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider