Sandmo Skrevet April 17, 2011 Rapporter Share Skrevet April 17, 2011 Clay først, bare pass på å kna den slik at du hele tiden har en ren side mot bilen :) Når du tar lakkrens først blir det bare til at du drar med deg det får løs rundt på panelet :) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hammerfold Skrevet April 17, 2011 Rapporter Share Skrevet April 17, 2011 Takk for svar! Blei jeg litt smartere idag også :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet April 17, 2011 Rapporter Share Skrevet April 17, 2011 Man lærer så lenge man lever ;) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjovas Skrevet April 29, 2011 Rapporter Share Skrevet April 29, 2011 Da har jeg fått bestilt meg en nybegynnerpakke med en del produkter jeg etterhvert begynner å forstå litt av. Utrolig moro å lese disse bilpleieforumene, vanvittig mye kunnskap og engasjement rundt et emne jeg aldri har sett dybden i. Men noe som slo meg: Hvor redd skal man være for å gjøre noe feil? Er det rett å tenke at de fleste nybegynnerfeil med manglende teknikk kan rettes opp av en ekspert, eller er det en del ikke helt innlysende ting man må være oppmerksom på for ikke å gjøre helt permanent skade? Da tenker jeg ikke på ting som å la vaskemitt ligge på bakken eller tilsvarende crazy stunts. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jkkarlsen Skrevet April 29, 2011 Rapporter Share Skrevet April 29, 2011 Da har jeg fått bestilt meg en nybegynnerpakke med en del produkter jeg etterhvert begynner å forstå litt av. Utrolig moro å lese disse bilpleieforumene, vanvittig mye kunnskap og engasjement rundt et emne jeg aldri har sett dybden i. Men noe som slo meg: Hvor redd skal man være for å gjøre noe feil? Er det rett å tenke at de fleste nybegynnerfeil med manglende teknikk kan rettes opp av en ekspert, eller er det en del ikke helt innlysende ting man må være oppmerksom på for ikke å gjøre helt permanent skade? Da tenker jeg ikke på ting som å la vaskemitt ligge på bakken eller tilsvarende crazy stunts. :) Hvilken bil har du? Årsmodell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjovas Skrevet April 29, 2011 Rapporter Share Skrevet April 29, 2011 Er en ny Avensis Stasjonsvogn levert for et par uker siden, Ash Grey metallic. Satser på å kjøre bra vedlikehold på den. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jkkarlsen Skrevet April 29, 2011 Rapporter Share Skrevet April 29, 2011 Hmm, jeg vil si det er litt opp til deg selv. Skal du korrigere? Isåfall med hvilke produkter? Ellers tviler jeg på at du klarer å gjøre noe stor skade med bare vask og voks. Og itilfelle noe skulle skje er det jo bare en unnskyldning for å handle mer ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjovas Skrevet April 30, 2011 Rapporter Share Skrevet April 30, 2011 Bilen er helt ny, og mitt utrente øye ser ihvertfall ikke noe som trenger å korrigeres. Men da satser jeg på at det er trygt å kjøre på etter beste evne. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet April 30, 2011 Rapporter Share Skrevet April 30, 2011 Hva består den pakka av da? :) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjovas Skrevet Mai 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2011 (endret) Ble en del. :p Espuma Revolution felgrens Prickbort fettfjerner Dodo Juice Basics Of Bling shampoo Dodo Juice Red Mist Tropical quick detailer Mothers Clay Kit Duragloss 101 Duragloss 111 I tillegg en skikkelig bøtte med gritguard, vaskehanske og en del mikrofiber og applikatorer. Kommer vel til uka, blir spennende å prøve med noe annet utstyr enn 30 kroners svamp fra shell. :) Endret Mai 1, 2011 av bjovas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Mai 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2011 Høres bra ut :) Handla hos BlankBil? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjovas Skrevet Mai 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2011 Hovedsaklig blankbil, med en liten supplering fra scandicshine. Begge to har vært veldig positive å ha med å gjøre på epost, om de er like flinke med å sende ut varer er det et veldig gledelig førsteinntrykk av denne nisjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Mai 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2011 BlankBil er uslåelig på kundeservice, så det bør hvertfall gå fort ;) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeordieMsport Skrevet Juni 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2011 Takk til trådstarter for en flott guide til god bilpleie :-) Jeg har dessverre en del steinsprut og vurderer derfor å følge denne guiden her http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=20127 for å bøte på dette. Når man har lagt i ny lakk og sliper ned overflødige "klumper" ser jo lakken fryktelig matt ut. Er scratchX og paint cleaner for hånd tilstrekkelig for å gjenopprette glansen i lakken igjen eller trenger man maskin for å få det pent igjen? Er evt et 2500 papir greit å bruke til nedslipinga? Ikke veldig rutinert på dette så takker for svar... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juni 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2011 Takk til trådstarter for en flott guide til god bilpleie :-) Jeg har dessverre en del steinsprut og vurderer derfor å følge denne guiden her http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=20127 for å bøte på dette. Når man har lagt i ny lakk og sliper ned overflødige "klumper" ser jo lakken fryktelig matt ut. Er scratchX og paint cleaner for hånd tilstrekkelig for å gjenopprette glansen i lakken igjen eller trenger man maskin for å få det pent igjen? Er evt et 2500 papir greit å bruke til nedslipinga? Ikke veldig rutinert på dette så takker for svar... Du må nok fram med maskin. Biltema har jo litt billige maskiner. Er usikker på om DA maskin klarer dette, eller om du må fram med roterende. Step 1 paint cleaner har ikkje slipemidler og er ingen vits å bruke etter våtsliping. Må du fram med roterende maskin, må du bruke produkter som er beregna på roterende og Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg