Solberg- Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Det er jo ingen krise! :P Den "nye" med enda mindre fibre, er jo egentlig bedre for bilen. Ja er det egentlig bedre for lakken med kortere fibrer? Såvidt jeg har skjønt tar den med lange fiber med seg møkka lettere og lar den være der. Den med korte fibrer er jo så "tett" så vil ikke tro den tar med seg like mye? Ergo mer slitasje/swirls/vaskeriper på lakken? Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Ja er det egentlig bedre for lakken med kortere fibrer? Såvidt jeg har skjønt tar den med lange fiber med seg møkka lettere og lar den være der. Den med korte fibrer er jo så "tett" så vil ikke tro den tar med seg like mye? Ergo mer slitasje/swirls/vaskeriper på lakken? At den med lange fibre holder bedre på møkka, vil jo slå tilbake på deg når du skyller hansken og ikke får ut alt møkka. Så den med lange fibre inneholder gjerne mer sand og smuss enn den kortfibra etter en skylling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonapett Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 truhaa..... Meget bra skrevet og det har garantert hjulpet mange i gang. Men disse produktene. Er det noe du selv bruker, eller bruker du noe annet som er bedre? :) Siter Golf MK3 1.8L 96' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet August 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Bruker alt mulig jeg, er nok litt "prostituert" når det kommer til div merker. Prøver å finne noe som er bedre hele tiden, men om det ikke er en revolusjon mht produktet, nevner jeg det som oftest ikke (greit å ikke forvirre hele tiden) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Er jeg helt tjukk i hue eller er det noe galt med før å etter bilde? Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loyfah Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Vurderer å kjøpe " Meguiar NXT Generation Polerpakke. " Ifra http://www.jegard.no noen som har en formening om det? Et lite tillegspørsmål: kan jeg bruke clay til å fjerne små "klumper" på lakken? jeg har veldig mye av disse klumpene klarer ikke å polere eller vaske de bort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet September 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Den pakka er en fin start den, det er det meste du trenger, speed detailer har jeg ikke vært borti, men den speed waxen er ikke noe å rope hurra for (er dog ikke i pakka). Clay fjerner det som er PÅ lakken, så er de klumpene noe som ligger PÅ lakken din skal clay fjerne de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joltus Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Har et par flater på bilen som ble lakkert! Ble anbefalt å vente 14 dager før vask med svamp og 4 uker før voksing! Noen som har noen gode råd i den forbindelse? Bør eg gå over de nylakkerte flatene med clay? Eller bare vaske der og legge på tech wax? De "gamle" flatene skal eg kjøre tech wash, clay og en eg ikke husker navnet på og tech wax til slutt! Scracth x der det trengs! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeDDz Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Hvilken type lakk er det snakk om? Omlakkerte bakfangeren min for en stund tilbake.. Da gjorde det ingenting om jeg vasket bilen dagen etter lakkering/montering. Fikk bare besjed om at det var lurt å legge på litt voks etter vask, for å beskytte lakken. Noen som skurrer i denne forklaringen i forhold til dine råd vertfall :) Siter - Ford Mondeo 1,8 1998 Prosjektet mitt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/179656-ford-mondeo-blir-ungdomsbil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Dem sier jo at å legge på carnauba voks skal gå fint.. Men sealer er vel ikke så lurt, da stenger du løsemidlene inne og får lakkdefekter.. Men lakken er ganske myk de første dagene/ukene, så ville vel ikke tatt i så hardt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet September 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 De høytrykk spyler bilen som bare det dagen etter lakkering, så den tåler sef en del. Personlig hadde jeg nok vasket over etter 1 til 2 uker og lagt på en carnauba voks feks som ikke er tett som sealer er, bare for å beskytte lakken. De står jo også hos bilfabrikene å polerer bilen etter lakkering mht småskader ol, men er ikke sikker på om bilene går igjennom en annen lakkeringsprosses der en hos en vanlig lakkerer. Uansett ødelegger du ikke lakken din om du holder den unna polish ol i 4 uker vil jeg tippe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Etter lakkering i fabrikk blir bilen kjørt inn i en stor ovn også herder lakken der.. Men det er klart, vi polerer jo bilene etter noen timer på lakkverksted.. Men når man skal vaske med en svamp så er det mye små grus/sand korn som raskere lager riper på en nylakkert bil enn en som har orginallakken sin.. Du kan bare vaske bil, men det kan hende du må ta en polering.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Hvor kan jeg få kjøpt Meguaiers produkter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Hvor kan jeg få kjøpt Meguaiers produkter? Dette står mange steder på Bilpleie-forumet her nå, søk og du vil finne. Men du får tak i det på Bilxtra, Bilvarehuset, Jegard.no og USA-forumet Autogeek.net. ;) Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Howatson Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 trodde jeg var nøye med bilen jeg:P men hva gjør du med bremse klosser og skiver? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg