truhaa Skrevet Mai 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Eller benytt Autoglym tar remover eller prickbort ETTER du har vasket. Har de samme selv på bilen innimellom, men er ikke sikker på hva det er, kan være asfalt eller "sling" fra dekka tror jeg.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mai 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Er ofte asfaltlim, sitter godt fast.. må få testet prickbort en gang, hører flere snakker om at det funker Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikki1211 Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 jeg har en god del småriper rundt omrking på hele bilen min og så jeg vaska og så kjøpte jeg meg en "Maguiars cleaner wax", den tok de fleste små ripene på bilen men absolutt ikke alt. så leste jeg her på forumet(i den første posten/guiden) at jeg må gå over flere ganger, så hvis jeg går over med sånn cleaner wax i morgen, overimorgen så vil tilsutt det fleste ripene forsvinne? ripene er ikke dypere enn at jeg akkurat kjenner litt med negelen ikke noe dypere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juni 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Om du kjenner de med neglen men blir borte, blir de nok bare "borte" Du fjerner de ikke du bare metter de med polish eller fyller som er i mye polish uten slipemidler.. Men om du jobber over flere ganger vil de på en måte bli borte, selv om de kommer frem igjen etter xx antal vask... Viktig å ikke ta på sterk avfetting etter du har benyttet noe med fyller i seg da du fjerner polishen og ripene kommer frem igjen, samt at det er VIKTIG å legge en sealer over når du er ferdig for å holde resultatet lengre en noen få vask, Meguiars Deep Crystal carnauba wax (step 3) er en grei sealer, men om du klarer å få fingrene i litt Meguiars MG 21 så holder den lengere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 MG CleanerWax inneholder carnauba så den holder faktisk en stund. Men jepp; å kjøre på med en god sealer etterpå lønner seg alltid... mer glans og bedre beskyttelse! Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pondi Skrevet Juni 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 Finnes det noen i norge som selger alt dette? Uten å kjøpe litt fra hver butikk? Spesielt hvor jeg kan få tak i mitten og den vannkluten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juni 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 http://www.scandicshine.no har mye snadder, ellers finner du en del av Meguiars på jegard.no eller http://www.godkjemi.com (fri frakt over 500kr) I butikk er det BilXtra som har mye meguiars, samt Bauhaus, om det er i nærheten, der var prisene også bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet Juni 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2008 Nei Meguiars er ikke unikt på noe måte annet en at det er bra saker det de lager, men det er flust av andre merker der ute som er bra også. Hva du trenger og hvilken resultat/jobb du vil ha avgjør ofte hva som blir valgt av produkter. Autoglym er helt ok, benyttet det selv før (til jeg fant Meguiars;) og det ga et bra "nok" resultat da syntes jeg, men etter at du har testet andre merker etter hvert merker du en vis forskjell på de, samt at forbruker serien til autoglym ikke har noe korrigerings polisher,(ikke forbruker serien til Meguiars heller, unntatt ScratchX) Autoglyms Ultra deep shine ahr fillers i seg, som skjuler små riper, mens paint renovator har noe alu slipe saker i seg for lett korrigering, men den tar ikke mye.. Polish er litt smak og behag når det gjelder "forbruker" produkter fra div levrandører..Men når det kommer til proff saker er det større forskjell på produktene, men her er det også smak og behag som styrer mye. Både autoglym, Meguiars har en proff serie som er bra.. Duragloss feks er ikke dyrt i det hele tatt, men er i mine øyne noe av det dessidert enklesste jeg har jobbet med samt at det renser/beskytter veldig bra..blankt blir det også. Pass på å legge på Extra Gloss protection til slutt på bilen da denne er noe enkelte ikke benytter, og det er denne som er sealeren til Autoglym.. Paint renovator el Ultra deep shine først etterfulgt av Super resin polish og så Extra gloss protection funker sikkert gull..Sistnevnte trenger litt herde tid vil jeg mene, så ikke vask bilen rett etter du har lagt den på (24 timer) Skulle også tro det var greit å legge på Extr gloss prot 2 ganger om du ønsker det (bare vent 24t i mellom lagene) Alle disse produktene er enten for hånd el med en DA maskin (IKKE roterende maskin) bare så du er obs.. Mulig jeg har misforstått totalt, men skal ikke Ultra Deep shine gjøre samme jobben som Super Resin Polish, bare at den er beregnet for mørk lakk? Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juni 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2008 Mulig jeg også har misforstått, men har trodd paint renovator har mer rens i seg en SRP og at SRP er mer "polish" en en rens/sealer, men har skjønt at SRP er mer en AIO om jeg ikke tar helt feil.... Både Ultra deep shine og Super resin polish er "stand alone" aka AIOs... Forskjellen er vel at Autoglym sier at super resin polish kan benyttes med ekstra gloss protection over seg, mens ultra deep shine ikke trenger/skal ha denne EGP som en sealer, hvorhvidt den ikke skal over eller om det er "ikke" over vet jeg ikke enda.. men uansett sorry for dårlig begrunnet info... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juni 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2008 Ser nå at Super resin polish + ekstra gloss protection er en god kombo (benyttet det selv for noen år siden) Ultra deep shine "liker" ikke ekstra gloss protection da EGP ikke binder seg så bra til UDS og kan/vil forsvinne fortere da (ikke testet dette selv).. Ultra deep shine har mye fyller så den skjuler riper, dvs den fjerner de ikke fra lakken, og etter noen vask vil ripene komme tilbake, selv om det fortsatt beskytter lakken din.. Super resin polish har også fyller i seg, men i og med at denne kan benyttes sammen med ekstra gloss protection vil den nok holde noe lenger... Fyller er ikke noe unikt for autoglym, mange har det i seg, men noen funker bedre en andre, og er en "grei" snarvei til å få bilen "ripefri" fort, men det er desverre ikke så holdbart selv om noen holder greit lenge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet Juni 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2008 Takker for oppklaring. Uansett, sterk inspirert av denne tråden, har jeg bestilt Meguiars Deep Crystal 3-step pakke. Det skal bli artig å se hvordan bilen ser ut etter en grundig runde. Tidligere har jeg brukt Autoglym-produkter. Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnaXyd Skrevet Juni 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2008 Da har jeg bestilt litt bilpleieartikler: XT Generation Car wash Quick Clay Deep Crystal Paint cleaner Deep Crystal Polish NXT Tech Wax Super Thick Mirofibre Wash Mitt Water Magnet Drying Towel Foam Applicator Pad Supreme Shine Mikrofiber Wipe ScratchX Ser det bra ut? Regner med at jeg har nok til å vedlikeholde og gjøre lakken smooth! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Juni 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2008 Da har jeg bestilt litt bilpleieartikler: XT Generation Car wash Quick Clay Deep Crystal Paint cleaner Deep Crystal Polish NXT Tech Wax Super Thick Mirofibre Wash Mitt Water Magnet Drying Towel Foam Applicator Pad Supreme Shine Mikrofiber Wipe ScratchX Ser det bra ut? Regner med at jeg har nok til å vedlikeholde og gjøre lakken smooth! Ser bra ut det! Mange liker å legge en ekstra sealer over TechWax'en, men den holder egentlig bra alene. Tør jeg spørre hvilken nettshop du brukte og hva total med frakt ble? Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnaXyd Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 En ekstra sealer over Tech Waxen? Hvilken sealer da? Jeg kan vel eventuelt legge to lag med Tech Wax har jeg skjønt? Det kom på rundt 1800kr med frakt hos PlanetHifi.no. :) Gleder meg til pakka kommer i posten! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Skal NXT Techwax herde? Hvor lenge evnt? Er vel ikke noe wipe on wipe off produkt dette kanskje... Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg