Gå til innhold

Motoren dør.

Ranger emnet


Noble

Anbefalte innlegg

Hei,

har en Omega B 2.0i, som har begynt å fuske litt.

Det begynte for et par uker siden jeg da var ute å kjørte, i ca 30km/t daua plutselig motoren, akkurat som om noen skrudde den av, ingen hosting eller noe forvarsel. Jeg ventet 10 sekund og startet, så kjørte jeg videre uten problemer. Dette hadde aldri skjedd før.

 

Etter hvert har det begynt å skje oftere og oftere, og i det siste har den stoppa hver gang jeg er ute å kjører. Ofte flere ganger på hver tur, men når motoren har fått gått litt pleier den å oppføre seg fint.

 

Var innom på verkstedet, og de plugga i pcen for å lete etter feil, men de fant ingenting, de skiftet en slange og et rele, men motoren er like ustabil fremdeles.

 

Ble kanskje litt lang og uoversiktelig post dette, men håper noen har peiling på hva som kan være galt.

 

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri sett noen motorlampe tennes? I så fall burde alle sensorer være utelukket. Vil vel tro at det er en elektrisk feil av noe slag, og da kan jeg egentlig bare komme på DIS-packen. Den er ikke noe du bytter bare for å teste, så vi får håpe at noen andre kommer med bedre forslag. Var det bensinpumpereleet som ble byttet?

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde den feilen på min en liten stund også, før jeg oppdaget hva som var galt. på min satt sikringa til bensinpumpa litt løst, så den mistet kontakta innimellom- da får jo ikke motoren bensin, og den vil stoppe.;)

Bare sjekk det, så utelukker du en evt. tåpelig feil.

Opel har Rekorden

 

'85 Opel Rekord 3.0i

'84 Opel Rekord CD 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte forsåvidt også på bensintilførselen, men da ville jeg kanskje tro at den hoster og harker litt før den dør. Er jo alltids litt trykk i fuelrailen.

 

Ang. signaturen din; har en t-skjorte hvor det står: "Alla bilar rostar, men Opel har Rekord":-)

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fårsåvidt sant det, men min slo seg også bare plutselig av noen ganger, så det er verdt å se etter.

 

Er ikke sånn det ordtaket er da; "Alle biler går godt, men Opel har Rekord":win

hehe, nei den ruster som et hælvete, det er sant det...

Er i gang med å ta ALL rusta på min nå, og det blir nok en god del timer:D

Opel har Rekorden

 

'85 Opel Rekord 3.0i

'84 Opel Rekord CD 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å finne en slik DIS-pack hos bilopphugger og fikse selv?

 

Det er selvsagt mulig, men det er skikkelig dumt å gjøre det basert på en gjetning fra en fyr uten peiling.

 

Går bilen bra på tomgang? I alle tilfelle er det greit å sjekke at veivhusventilasjonsslangene dine tomgangsmotoren ikke er full av drit.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei, takk for alle svar. Etter et nytt besøk på verksted trodde mekanikerene at det var turtallssensoren som var gåen, men det viste seg at det var feil. Nå mener de at det er hjernen som er ødelagt. Det blir veldig dyrt å fikse hvis de skal gjøre det, så med mindre det er noen gode forslag herfra tror jeg bilen går til huggeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega til høgger'n? Det vil vi ikke ha noe av. Det ligger en link mot slutten av "hjemmechipping"-tråden til et firma i england som har billig hjerne til bilen din. Sitter på treg linje nå, så det er sikkert raskest at du finner den selv.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår