Gå til innhold

25-årsgrense for gutter og 18 for jenter?!

Ranger emnet

DavidK

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor ikke ta noen av pengene forskerne får til å gjøre kjøreopplæringen bedre, og samtidig så blir man kvitt disse latterlige oppgulpene som kommer fra folk som er like praktisk anlagt som en sekk med ved.

Hvorfor forske på og foreslå noe slik? Alle med tosifret IQ skjønner at det ikke lar seg gjennomføre.

Bedre med et maks antall forskere tror jeg

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke ta noen av pengene forskerne får til å gjøre kjøreopplæringen bedre, og samtidig så blir man kvitt disse latterlige oppgulpene som kommer fra folk som er like praktisk anlagt som en sekk med ved.

Faktisk tror jeg en vedsekk er mer praktisk anlagt, og definivt gjør mer nytte for seg, enn slike forskere.

Alle med allmenn fornuft og forstand må da skjønne at dette ikke er mulig å gjennomføre. Nå tenker jeg på forskerne, trenger man virkelig å ha som livsprosjekt at grensa på å ta lappen skal høynes?

Må være digg å være en slik forsker (jeg har respekt for forskere som faktisk gjør noe nytte for seg), kunne trekke seg tilbake, nyte pensjonen mens de ser på at de klarte å utrette i livet å si at aldersgrensa burde heves til minst 23 år. Snakker om å gjøre innsats på jobben.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes en sekk er ganske praktisk til å ha veden i jeg da....:hide

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tiligere nabo av meg han der.. smart fyr og i rett "firma" hehe :)

synd det du sier ja, kommer nok aldri til å bli gjennomført..

så framt vi ikke får FrP som enevinner ved neste valg da.. hehe

*håpe på!!*

Får håpe ulykkestallene går ned, med et privatisert helsevesen, ja.

-

Tåpelig forslag. Som allerede nevnt, ferske sjåfører i alle aldre vil alltid føle seg som verdensmestere, og vil alltid prøve seg frem. Min tante ble 50 for noen år siden, tok lappen i en alder av 48, tror jeg, og hun følte seg som en verdensmester. I dag er hun en meget ansvarlig sjåfør. Erfaring, ikke alder.

Se på fjortissfylla. Skal jeg ta på meg de politisk korrekte og snusfornuftige buksene må jeg selvfølgelig si at det er negativt, men om jeg skal tenke som tidligere Rikskansler i det tyske imperium, Otto von Bismarck, og tenke realpolitikk ser jeg noe positivt i det. For det første er det jo morsomt. Men dersom ingen begynte sin karriere med alkohol i en alder av 14-16 år, ville vi få akkurat samme fjortissfylla, bare når folk er 18 år. For de som husker fjortissfylla, er man agressiv, verdensmester og vil gjerne gi en teit fyr som sier noe teit et slag i trynet. Når man er 14 er ikke det så forferdelig farlig, fordi man faktisk er svakere enn en pakke mariekjeks. Fjortissfylle som 18-åring? Man er større, sterkere og farligere som 18-åring enn som 15-åring.

Men se på USA, det eneste den høyere fartsgrensen klarer å gjøre der, er at folk debuterer litt senere, men de gjør akkurat det samme.

Sett grensen på førerkort klasse b til 23 år og du vil få et merkelig hopp i statestikkene der 23-åringene tar opp plassen til 18-åringene på statestikkene.

:)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe ulykkestallene går ned, med et privatisert helsevesen, ja.

-

Tåpelig forslag. Som allerede nevnt, ferske sjåfører i alle aldre vil alltid føle seg som verdensmestere, og vil alltid prøve seg frem. Min tante ble 50 for noen år siden, tok lappen i en alder av 48, tror jeg, og hun følte seg som en verdensmester. I dag er hun en meget ansvarlig sjåfør. Erfaring, ikke alder.

Se på fjortissfylla. Skal jeg ta på meg de politisk korrekte og snusfornuftige buksene må jeg selvfølgelig si at det er negativt, men om jeg skal tenke som tidligere Rikskansler i det tyske imperium, Otto von Bismarck, og tenke realpolitikk ser jeg noe positivt i det. For det første er det jo morsomt. Men dersom ingen begynte sin karriere med alkohol i en alder av 14-16 år, ville vi få akkurat samme fjortissfylla, bare når folk er 18 år. For de som husker fjortissfylla, er man agressiv, verdensmester og vil gjerne gi en teit fyr som sier noe teit et slag i trynet. Når man er 14 er ikke det så forferdelig farlig, fordi man faktisk er svakere enn en pakke mariekjeks. Fjortissfylle som 18-åring? Man er større, sterkere og farligere som 18-åring enn som 15-åring.

Men se på USA, det eneste den høyere fartsgrensen klarer å gjøre der, er at folk debuterer litt senere, men de gjør akkurat det samme.

Sett grensen på førerkort klasse b til 23 år og du vil få et merkelig hopp i statestikkene der 23-åringene tar opp plassen til 18-åringene på statestikkene.

:)

Praise!

MEN, Det her er aldri i verden et gjennomførbart prosjekt, og bare noe dritt en "lur" kjeft å trøkt ut av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslaget om aldersgrensa har blitt sånn som dette pga da kan jentene si at de er like gode til å kjøre som oss gutter når vi nettopp har fått lappen den dagen vi fyller 25! ;)

PS: Dette kommer aldri til å bli gjennomført.

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER jo faktisk noe i det som blir sagt, men det kan ikke gjennomføres likevel.. Tenk på de som er 18 år og skal begynne i lære som lastebilsjåfør, hvis de må vente i 5-7 år før de kan begynne å bruke det de har lært på videregående, til 33 kr i timen i en alder av 23-25..

I England har de et forikringssystem der små drittbiler som Clio 1,0 er veldig gunstige for unge å eie, mens med en gang du har litt motor i bilen skyter prisen i været.. Derfor engelske bilblad er fulle av små drittbiler som folk har lagt ned "millioner" i på styling og anlegg. Det er nok mer gjennomførbart i forhold til høyere aldersgrense. Man kommer seg fram, ofte i live, men det er ikke gøy..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg VET at aldersgrensen på førerkort blir satt opp, kaster jeg meg med på diskusjonen :)

Men jeg vil si at det er ikke råningen og sladdingen midt på en forlatt pakeringsplass som tar liv! Det er uerfarne sjåfører som ikke vet hvordan bilen oppfører seg i ukontrollert tilstand. Er bare å se på vinterstid hvem som havner i grøfta. Det er pensjonister og ikke-bil-interesserte unge.

Så jeg mener at hvis man skal bearbeide ulykker langs veiene, som var hovedformålet med å heve aldersgrensen, skal man ha mere praktisk opplæring, og oppdatere førerkortet hvert 5. år fra man fyller 60!

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det mulig å la 16åringer kjøre bil i usa, da? Blir ikke noe tryggere i trafikken av å kjøre moped 5år til, og heller ikke av å være jente ;)

Alt er mulig om man gjør det mulig. Grensen er helt nede i fjorten noen stater, på grunn av behovet for at gutten på gården skal kjøre traktoren på gården, og i mangel av spesielle førerkort for traktor.

Men, jeg snakket en gang med en amerikansk sykepleier.

"Man, we get bad accidents over there.."

"DUIs?"

"No, no, no, 16 year olds with fresh driving licences."

Jeg tror rett og slett 18 er korrekt alder. Hvor moden var du som 16-åring? Og ikke lur deg selv.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider