Gå til innhold

Ford Escort Rs Turbo


Defend

Anbefalte innlegg

Du kan sjekke ut http://www.frsc.tk vis du vil vite hvor engasjert jeg er i ford miljøet.. men kan desvere ikke så altfor mye om rst.. prøv å spør på http://www.cosworth.no forumet:D :D :D

post-345-13804850250248_thumb.jpg

vi skifta ut ford mot volvo!

så kasta vi volvoen på dynga!

Å kjøpte audi! minst problemer med go tysk kvalitet!!!

 

84 Audi 90 2.2E

83 Audi 80 quattro prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvorfor Ford har fått dårlig rykte..? Er vel bare sånn det har blitt, men når det kommer til stykket er jo ikke Ford noe værre enn noe annet...:) Har f.eks. flere venner som har Mazda 323 GT-R som synes Ford (Cosworth) ikke er noe gromt, men de kjører jo i stykker girkasser hele tiden da (tok den sjette girkassa natt til Søndag jeg..:D ) Så det er vel ikke noe og ta seg nær av. Er man fornøyd selv så er det jo det som teller..!

 

Ang. RS Turbo sider i Norge så er det vel dårlig tror jeg. Hvis noen kjenner til RST motor, girkasse og ledningsnett eller eventuelt vraka RST tilsalgs så tar jeg gjerne i mot informasjon. Har et prosjekt på gang, så trenger litt deler...:D :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok inn noen RST på begynnelsen av 90-tallet, da det var lovlig med skjøting av biler. Artige biler, fine å kjøre. Svakheter er : ved trimming når du nærmerer deg 200hk, er blokka ett svakt punkt.

Diffen i girkassa, veldig viktig med nok olje, og riktig olje.

Hvis du skal kjøpe, og trimme en RST, så ikke gjør den feilen som mange gjør, billig trimm. Da får du det problemet att motoren ryker. Mange "amatører" tror det er bare å skru opp turbotrykket, og det går noe jævlig, men den gleden er kort.

Finn deg ett seriøst trimmfirma, helst i england, tror det blir mye billigere der enn her. Så blir det rett fra første stund, så slipper du å ligge under bilen hele tiden.

Søker du hjelp med ting fra england, ta kontakt med RS-owners club i england, veldig hyggelige mennesker som gir deg råd, og tips. Vill si att en RST stiller i klassen med golf 16v o.l. Men den store forskjellen er att det sitter en Turbo i bilen. Jeg personlig synes lyden av turboen, og den lille kikken du får når turboen begynner å lade er mye av kjøregleden.

Billig bil å trimme til ett artig effektnivå¨.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår