Gå til innhold

Advarsel Autostyle kon filter

Ranger emnet

FE3T

Anbefalte innlegg

Hadde endel problemer med bilen nylig, den ville ikke over 3000 o/m og lugget noe voldsomt under kjøring. tomgangen derimot var bortimot normal

Byttet plugger (hjalp ikke)

Byttet pluggledninger (hjalp ikke)

Bytte rotor og fordeler lokk (hjalp ikke)

Byttet bensin filter (hjalp ikke)

Sjekket at kam reima satt riktig og hadde rett spenn(allt flott)

Bestemte med da for å prøve å bytte ut luftmasse måleren med en maken jeg hadde på hylla fra gamle bilen.

Jeg tok da av luftfilteret

018-DKA160.jpg

og oppdaget at metallskiven som tetter i bunnen av den lille trakten på baksiden av filteret manglet.

Den hadde blitt sugd løs fra filteret, igjennom nettingen som er over åpningen på luftmasse måleren og ble liggene an mot det lille røret i midten der varmtrådene er spendt opp.

Siden denne metall skiven er ca 50mm i diameter og luftmasse måleren er har en invendig diameter på ca 65mm, blokkerte denne metall skiven meste parten av motorens puste muligheter.

søren ikke rart den gikk dårlig.

Så om du vil unngå dette styr unna disse filtrene med merkenavnet Autostyle, gjerne også lignende filtere med slike lokk.

Jeg betaler ivertfall heller noe mer for et kvalitets filter hvis jeg kan unngå lignende hendelser i fremtiden

PS luftmasse måleren ser ok ut, men jeg satte inn den andre alikevel, da den har nettingen inntakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat samme filteret fra bil extra og det funket helt greit på en b21at med rundt 1 bars trykk. Filteret lever i beste velgående på en annen bil i dag.

Jeg personlig tror bare at det er du som har vært uheldig, vet om mange som har samme filteret og er fornøyd. Tok du ikke filteret tilbake til forhandler?

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider