FE3T Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Hadde endel problemer med bilen nylig, den ville ikke over 3000 o/m og lugget noe voldsomt under kjøring. tomgangen derimot var bortimot normal Byttet plugger (hjalp ikke) Byttet pluggledninger (hjalp ikke) Bytte rotor og fordeler lokk (hjalp ikke) Byttet bensin filter (hjalp ikke) Sjekket at kam reima satt riktig og hadde rett spenn(allt flott) Bestemte med da for å prøve å bytte ut luftmasse måleren med en maken jeg hadde på hylla fra gamle bilen. Jeg tok da av luftfilteret og oppdaget at metallskiven som tetter i bunnen av den lille trakten på baksiden av filteret manglet. Den hadde blitt sugd løs fra filteret, igjennom nettingen som er over åpningen på luftmasse måleren og ble liggene an mot det lille røret i midten der varmtrådene er spendt opp. Siden denne metall skiven er ca 50mm i diameter og luftmasse måleren er har en invendig diameter på ca 65mm, blokkerte denne metall skiven meste parten av motorens puste muligheter. søren ikke rart den gikk dårlig. Så om du vil unngå dette styr unna disse filtrene med merkenavnet Autostyle, gjerne også lignende filtere med slike lokk. Jeg betaler ivertfall heller noe mer for et kvalitets filter hvis jeg kan unngå lignende hendelser i fremtiden PS luftmasse måleren ser ok ut, men jeg satte inn den andre alikevel, da den har nettingen inntakt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
142 preformance Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 kjedelig hvis du hadde hatt turbo og uten massemåler...hehe... stoppa godt det da Siter "Old Volvo`s never die`s, they only go faster" Volvo 142 72mod - b21et, megasquirt +++ Volvo 740 87mod - B230et 8,5x18 superstar kloster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Kjøp KN så slipper du løse metalldeler, det er ikke første gangen dette skjer med bling-blang-chrom-filter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Hadde akkurat samme filteret fra bil extra og det funket helt greit på en b21at med rundt 1 bars trykk. Filteret lever i beste velgående på en annen bil i dag. Jeg personlig tror bare at det er du som har vært uheldig, vet om mange som har samme filteret og er fornøyd. Tok du ikke filteret tilbake til forhandler? Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Vel, ikke alltid man kan ta sjanser på å være heldig eller uheldig. Like greit å kjøpe kvalitet, K&N selvsagt :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Har ett lignende filter, kjøpt på torshov for opplysningsskyld, og har ikke hatt noe problem med det. K&N filteret gikk i oppløsning. Hele filteret falt av tuten(der man fester til turbo etc.) og ble liggende nedpå dynamoreim og det som var. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 Mitt KN-filter ble sugd inn i turboen på en sierra coswort jeg hadde... Så noen kan være uheldig og det finnes filter som kan ha feil fra fabrikk... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg