Gå til innhold

Bygge om fra Lt til FT!

Ranger emnet


caution

Anbefalte innlegg

Hva kan man lett gjøre for å få mer effekt fra org, LT til Ft!

Hvilke deler byttes ut da ?

 

Takk for alle svar

 

 

For å bygge om fra LT til FT som du spør etter her, er det kun snakk om å bytte wastegateklokka for å oppnå en FT ut fra din LT (FK motor)...

 

Det letteste valget er å montere en pysventil på slangen mellom turbo og den nåværende wastegateklokka di, også justerer du trykket til 0,5 bar... Behøver ikke chip for å oppnå en FT-effekt ut fra FK motoren din...

 

Men, hvis du vil ha mer futt, så er chip, 3" eksos hele veien og evt et KN filter for lyden sin skyld et must...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye jobb og bytte til større turbo ? hvor stor tror du motoren tåler ?

 

 

 

 

Om det blir mye jobb kommer ann på hva slags turbo du skal montere.

Sånn generelt er det ikke mye jobb etter min mening.

 

 

1x1 meter stor turbo holder vel?

 

 

 

Hvor mye effekt er du ute etter?

Hva har du tenkt å gjøre for å oppnå den effekten?

 

Når disse spørsmålene er besvart er det mulig å svare på spørsmålet ditt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chip 1500-2000,-

wastegate 1250,-

Kn filter 600,-

3"jt eksos 3500,-

 

Visst du kjøper Jt anlegg kan det være lurt å få tak i 2 3" 90 graders bend å lage ny downpipe av, er dårleg passform på jt anlegget ved oljefilteret;)

 

Jt anlegget mitt hadde 100prosent passform men

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye hk har jeg tru?

 

1.2kilo ladetrykk

VikingChip EcoMAX

K&N Koniskfilter

3" JT Superflow hele veien

3.5kilo bensintrykk.

 

Mye hk trur dere dette er?! er det stor forskjell på hk på 1 kilo og 1.2 kilo ladetrykk

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfilter gir i de færreste tilfeller noe effektøkning.

De fleste monterer de så dårlig at de suger varmluft, noe som ikke er en bra ting!

 

Vi tok effektmåling på en golf, original filter (innsats) vs konfilter. Resultatene var innenfor feilmaring og det var med panser åpent (en fordel for konfilteret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det blir mye jobb kommer ann på hva slags turbo du skal montere.

Sånn generelt er det ikke mye jobb etter min mening.

 

 

1x1 meter stor turbo holder vel?

 

 

 

Hvor mye effekt er du ute etter?

Hva har du tenkt å gjøre for å oppnå den effekten?

 

Når disse spørsmålene er besvart er det mulig å svare på spørsmålet ditt..

 

 

 

Ok!

tja,, runde 220+++ hvertfall

 

Blir jo i første omgang og bytte westgate, chip, og montere jt 3'' eksos..

Vet ikke hvor mye bilen har av hk da jeg!

Eirik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår