Gå til innhold

Advarsel mot bilselger

Ranger emnet

Fukaniso

Anbefalte innlegg

Ikke helt sikker på hvor jeg skal plassere denne, men legger inn her uansett..

Noen jeg kjenner kjøpte denne bilen og alt så bra ut helt til dem kom hjem..

Det viste seg at bilen var veldig skadet, blandt annet lakk den både olje og vann. Radiatoren var ødelagt og frontfangeren var visstnok skadet under bilen sånn at man ikke kunne se det med mindre man la seg under bilen.

Selgeren er av utenlandsk opprinnelse og nekter å heve kjøpet da dem mener at "norsk lov ikke angår dem"

Navnet er Omar Mohammad Raja og dem bruker firmanavn "Christiania Bil" som ikke eksisterer på Gulesider, så jeg regner med at det er falskt firma..

Så om noen skulle snuble over flere biler dem prøver å selge, så vil jeg sterkt anbefale å holde seg unna.

Vi prøver å få igjennom en anmeldelse for svindel, og håper det går bra..

Den nye eieren leverte sin gamle bil som innbytte og står nå helt uten bil.. Fatter ikke at det er mulig å svindle folk på den måten!

Menmen, nå er ihvertfall folk her advart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firmaet eksisterer, GuleSider er nok feil sted for å slå slikt fast;

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=985401837

Tvilsom type, norsk lov angår han vertfall, så forhåpentligvis funker politianmeldelsen. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke fatter er at folk kjøper bruktbil uten å se på den først. Greit nok med lover og regler, men det er mindre jobb å bruke en halvtime ekstra på å sjekke bilen man skal kjøpe, fremfor å gå gjennom den mølla der i ettertid. Man ser ikke en bils tilstand på utsiden

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis firmaet er registrert i brønnlysund så er det bare å gå til sak mot dem, en "profesjonell" selger vil tape et knusende nederlag i retten ved å selge noe slikt som du forteller om forutsatt at han ikke har sagt det til dere på forhånd... tungvint å ta det den veien der, men det er desverre prisen man må betale for å ikke gjøre en god jobb som bilkjøper... anmeldelsen tror jeg dere ikke kommer noen vei med... er firmaet registrert i norge er det jo en mangel på salgsgjenstanden, derfra til svindel er det langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan klarte dere og ikke se at den lakk olje og vann?

om en radiator er ødelagt, hvordan klare og ikke se det?

stresset med bilkjøpet?

Var ikke med å så på bilen, men jeg er helt enig.. Hvordan er det mulig å ikke se at en bil er "vrak", med mindre den er rammeskeiv??

Men ja, jeg håper anmeldelsen går igjennom for å få de folka ut av markedet.. Uansett om man er lettlurt eller ikke så er det kjedelig å bli svindlet for så mye penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget skulle egentlig starte med "hahahaha.." osv men lar det være.

Hvordan i all verdens dager klarer dere å kjøpe bil uten å legge dere under og SE hva dere kjøper ? Og ser dere ikke i motorrommet ? Prøvekjører dere ikke biler og sjekker oljer og væsker.

Unner ingen å bli svindlet, men noe må man faktisk ta på egen kappe også.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg som kunde ville sjekket bilen litt grundigere først, ja.

JEG BLIR ALLTID SPESIELT SKEPTISK TIL SELGERE SOM BRUKER STORE BOKSTAVER OG MASSE UTROPSTEGN!!! VIRKER BARE SÅ UTROLIG USERIØST!!

Og det stemte jo denne gangen også...

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG BLIR ALLTID SPESIELT SKEPTISK TIL SELGERE SOM BRUKER STORE BOKSTAVER OG MASSE UTROPSTEGN!!! VIRKER BARE SÅ UTROLIG USERIØST!!

Hvordan kan du si at det stemmer i dette tilfelle? Er du virkelig så naiv at du tror på alt som står på internett?

Du kommer til å bli skuffet mange ganger gutten min, men først må du bare vokse deg vekk ifra mammas trygge skjørt.

Det finnes så mange uærlige selgere ja, men det finnes enda flere uærlige kunder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si meg enig her, man bør sjekke ekstra nøye når det er brukt store bokstaver i en annonse. for som regel (med noen unntak så klart) kan det være noe muffens pågang......

Lenke til kommentar
Del på andre sider