mosfet Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Hei! Siden jeg er student (les: dårlig råd!) har jeg måttet kvitte meg med go'bilen (for stor motor og dyr forsikring), og måtte tenke kjipe tanker (les: fornuftig, billig). Kriteriene var som følger: - Billig i drift - Billig forsikring - Billig i innkjøp - Billig å eie (deler o.l) Utifra disse kriteriene havnet valget på en.... FORD COURIER! (denne bilen er en varebil, bortimot 0 effekt, stygg og absolutt ikke en typisk ungdomsbil) Etter å være vant til å ligge foran trafikken (gjerne litt sidelengs), i en bil med masse kjøreglede og veigrep, må jeg da bytte ut go'bilen i en kjip, treg, praktisk og billig ford courier! Den går så dårlig og er så stygg at det nesten er morsomt! Men tross alt, er det en positiv side av saken. Stor plass til anlegg og potensiale til å få norges råeste courier (utseendemessig og motormessig hvis ønskelig). Derfor har jeg en utfordring til dere der ute; Kan dere "trylle" denne bilen til å se rå ut? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mosfet Skrevet Oktober 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brembo Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Nei dessverre dette er ikke mulig:D men du skal ha for forsøket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 FORD COURIER er vel ikke så driftsikker.. Gå for en gammel corsa a vis du finner en uten rust;) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mosfet Skrevet Oktober 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 hehe.. nå har jeg bestemt meg, og den skal trylles om til å bli rå! hmm.. (tenke over hva jeg nettopp sa...) ehm.. hadde jo vært litt morro, da! :D Men det må da være mulig.. Fronten er jo den samme som fiesta, og det går jo en del heftige fiestaer rundt om! Hvis man tar utgangspunkt i 16" felger og bredding av skjermer må man vel nærme seg? Etterhvert som prosjektet utvikler seg, kanskje bilen blir tildelt en V12'er (masse plass baki kassa! :D) koblet til bakhjulene.. Norgesmesterskap i breisladd - her kommer jeg! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Metro Skrevet Oktober 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2003 Hehe, her er et forsøk i hvertfall... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Metro Skrevet Oktober 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2003 prøvde og lage no større sideskjørt på den og... og i samme slengen øyelokk på bilen vedsiden av og... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corrado16v Skrevet Oktober 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2003 hvis du skal ha en sånn type bil å få den kul, hvorfor ikke satse på en VW Caddy isteden? Siter http://privat.bluezone.no/moro/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mosfet Skrevet Oktober 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2003 Skulle gjerne gjort det, for den er mye penere, men så var ett av kriteriene at den skulle være billig i innkjøp, og som alle vet; man kan ikke få både i pose og sekk! Uheldigvis.. Men forslagene over så jo bra ut! hehe.. Det hjelper en del med frontspoiler og øyelokk.. hva slags frontspoiler er det du har satt på (går utifra at det ikke er noe du har laget selv..?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tersomme Skrevet Oktober 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2003 Du snakker jo litt mot deg selv da! Skal ha en billig og fornuftig bil, også skal du bruke penger på styling og trim til en FORD COURIER ??? De pengene får du jo aldri tilbake! og verdien på den bilen synker no sinsykt. Skal du først ha den, kjøp en som ikke er hvit ikke bruk mer penger på tuning en et effekt anlegg så der høres ut som at den går litt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benredik Skrevet Oktober 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2003 kult og spennende kjøp :) Siter -93 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Metro Skrevet Oktober 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2003 Frontfangeren har jeg tatt fra en allerde photoshop modda a4 jeg fant på forumet her, vet ikke hva den er hentet fra... Her er et annet forsøk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mosfet Skrevet Oktober 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2003 Likte panseret på den siste! Og hvis noen lurte, skal jeg ikke bruke mye penger, det er snakk om å oppsøke forskjellige hoggere og delebiler, og prøve å få tak i delene. Derfor blir nok felgene litt "overkill"... ;) Men fri eksos er jo tøft... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Metro Skrevet Oktober 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2003 her er et utrolig dårlig forsøk på den nyere... Jeg bruker paintshop pro, og d blir ikke like bra som med photoshop... Anyway: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SMP Skrevet Oktober 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2003 Litt off topic. hvordan får man "vridd" felger som står rett til og passe på en bil som står "skjeift"? Siter <o>1996 Audi A4 1,8TQ <x>1994 Audi 80 2,0 <x>1986 Volvo 240 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg