Gå til innhold

Utfordring - noen som tørr?

Ranger emnet

mosfet

Anbefalte innlegg

Hei!

Siden jeg er student (les: dårlig råd!) har jeg måttet kvitte meg med go'bilen (for stor motor og dyr forsikring), og måtte tenke kjipe tanker (les: fornuftig, billig). Kriteriene var som følger:

- Billig i drift

- Billig forsikring

- Billig i innkjøp

- Billig å eie (deler o.l)

Utifra disse kriteriene havnet valget på en....

FORD COURIER!

(denne bilen er en varebil, bortimot 0 effekt, stygg og absolutt ikke en typisk ungdomsbil)

Etter å være vant til å ligge foran trafikken (gjerne litt sidelengs), i en bil med masse kjøreglede og veigrep, må jeg da bytte ut go'bilen i en kjip, treg, praktisk og billig ford courier!

Den går så dårlig og er så stygg at det nesten er morsomt! Men tross alt, er det en positiv side av saken. Stor plass til anlegg og potensiale til å få norges råeste courier (utseendemessig og motormessig hvis ønskelig).

Derfor har jeg en utfordring til dere der ute; Kan dere "trylle" denne bilen til å se rå ut? :D

2_215L_2.jpg

1_140L_3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. nå har jeg bestemt meg, og den skal trylles om til å bli rå! hmm.. (tenke over hva jeg nettopp sa...) ehm.. hadde jo vært litt morro, da! :D

Men det må da være mulig.. Fronten er jo den samme som fiesta, og det går jo en del heftige fiestaer rundt om!

Hvis man tar utgangspunkt i 16" felger og bredding av skjermer må man vel nærme seg?

Etterhvert som prosjektet utvikler seg, kanskje bilen blir tildelt en V12'er (masse plass baki kassa! :D) koblet til bakhjulene.. Norgesmesterskap i breisladd - her kommer jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne gjort det, for den er mye penere, men så var ett av kriteriene at den skulle være billig i innkjøp, og som alle vet; man kan ikke få både i pose og sekk! Uheldigvis..

Men forslagene over så jo bra ut! hehe.. Det hjelper en del med frontspoiler og øyelokk.. hva slags frontspoiler er det du har satt på (går utifra at det ikke er noe du har laget selv..?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker jo litt mot deg selv da! Skal ha en billig og fornuftig bil, også skal du bruke penger på styling og trim til en FORD COURIER ???

De pengene får du jo aldri tilbake! og verdien på den bilen synker no sinsykt.

Skal du først ha den, kjøp en som ikke er hvit

ikke bruk mer penger på tuning en et effekt anlegg så der høres ut som at den går litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider