Gå til innhold

Hjelp, Dashbordlys og blinklysproblem

Ranger emnet

majlle

Anbefalte innlegg

Golf 2 Cl , 1985mod , 1,8l bensin

Blinklysene er litt merkelige for øyeblikket.

BLinken til venstre er raskene enn den til høyre..

Hva kan være galt? imed at det bare er høyreblinken som er mongo?

Hvordan får jeg lys i varsellampa til håndbrekket?

Når er det normalt at ledlysa bak speedometeret osv kommer på?

^^

takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brytern til varsellampa står rett under brekket.. du ser den ganske godt der.. men hvis alt ser bra ut der og ledningene til brytern er hele så er det helt sikkert bare pæra som har gått.. bare vipp ut varselampa og ta ut kontakten så ser du pæren der

Lysene i instrumentet kommer på når du setter på lys på bilen eller skrur på tenningen... men hvis ingen av de funker, så kan det også være sikringen som har gått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt ut litt i dashen siste uka og blitt bedre kjent...

Hvis et blinklys har røket vil det blinke dobbelt så fort på den siden dette har skjedd. sjekk derfor blinklyspærene.

Håndbrekklyset indikerer at brekket står på og bremsevæskenivå. sjekk at kontakten oppå bremsevæskebeholdeeren sitter på. Ellers så er det bare å lirke ut håndbrekklyset (ta ut en av de svarte knappene på dashen, får så å lirke inn en finger for å ta ut denne lyset). Inni her er det (en? to? husker ikke) lyspærer som er lodddet på- sjekk disse. Enkelste er vel å prøve å bytte med en bil på høggern.

Dashbordlysa kommer på når tenninga skrus på, eller når lysbryteren slås på. Jeg byttet disse pærene denne uka vha http://www.golf2.dk, guider (for å ta ut dashen, ikke vanskelig). Sikringen til disse pærene er nr 3(fra venstre)- 10 ampere, på min bil (90 modell), men kan være annet nr på din siden det er 85 modell (se i haynes).

Ellers, bruk søkfunksjonen her inne på forumet - da finner du mye hjelp har jeg erfart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Lite problem der skjønner du!

Sikring nr 3 ryker hele tiden..!

Når jeg setter den i, så lyser batterilampa uten at jeg har satt i tenninga.

Etter en stund så ryker denne sikringen, for å skru av tenninga da, så må jeg ta av +polen på batteriet...

blæh!

Dårlig jording? Hvor hvor? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider