Gå til innhold

Varebil stag..

Ranger emnet

Teebob

Anbefalte innlegg

Jeg har en 245vare delebil stående. Og på den er det montert noen svære stag, fra vangene,bærebro,travers og så i gulvet..

Har det noe for seg og montere det på min 244 ? Stiver det av noe ?

[-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn..

[-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt

[x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt

[x]75`Volvo 242L, Solgt

[X]86`Volvo 740GL Hugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg har en 245vare delebil stående. Og på den er det montert noen svære stag, fra vangene,bærebro,travers og så i gulvet..

Har det noe for seg og montere det på min 244 ? Stiver det av noe ?

Dette er vel et yndet originaltilbehør i Volvo Origialcup. Har hatt varebil selv, og den hadde ingen av disse stagene forresten. Det var en 83-mod.

Er vel egentlig bare et lodd for å få bilen tyngre foran det, mener jeg. Veier hvertfall plenty kg.

Loddene er tykke blyplater, jeg mener det er 5 stk på hver side med en vekt på 9 kg, og de sitter tredd inn på noen lange bolter foran forhjulene i innerskjermen. Disse er ikke et yndet originaltilbehør i VOC forøvrig...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loddene er tykke blyplater, jeg mener det er 5 stk på hver side med en vekt på 9 kg, og de sitter tredd inn på noen lange bolter foran forhjulene i innerskjermen. Disse er ikke et yndet originaltilbehør i VOC forøvrig...

hehehehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Men uten blyet og all ekstra vekt så er denne "ramma" god sort? :)

Må jo være fint å montere en tykk Alu. Plate under og bolte i den ramma, da kan man ta neddi ganske mye før det tar skade? :)

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Men uten blyet og all ekstra vekt så er denne "ramma" god sort? :)

Må jo være fint å montere en tykk Alu. Plate under og bolte i den ramma, da kan man ta neddi ganske mye før det tar skade? :)

Mvh

Gunnar

Bodø

Nå misforsto jeg faktisk hvilke stag du mente i utgangspunktet, det er nemlig levert noen søte små stag som går fra bærebru og bakover etter det jeg har forstått. Men, joda disse stagene ville utgjort ypperlig innfesting for skliplate, selv om de er tunge i seg selv. Men hverken disse eller de jeg i utgangspunktet tenkte på har noe med innfesting av selve blyloddene å gjøre. Selv om de trolig er der på grunn av blyloddene.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har disse stagene som reodor tenker på.. går fra travers (ved fremre foring på bærebro) og rett bak til innfestning bakre foring bærebro.. disse er godkjent/mye brukt i voc sammen med gt.stag (skråstag i motorrom,støtdempertårn til m8 skruehulla i torpedoveggen)

Er vel noe ambulansestøff opprinnelig dette kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Snakker om disse jeg:P

http://i60.photobucket.com/albums/h28/pappneger/prosjekt/Mygel179.jpg

Mvh

Jepp, skjønte det etter ditt andre innlegg. De er steintøffe, men tilfører vogna di unødig mye vekt foran. 240'en er faktisk forbløffende velkonstruert mtp vektfordeling, og dette forholdet vil ødelegges ved å bruke disse stagene. Bruk heller de smekre stagene som sparess nevner og fest skliplata på annet vis.

Men jeg har et par slike stag hjemme jeg også, i sin tid tiltenkt en solid innfesting av skliplata i min VOC-bil som aldri ble noe av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan da vell ikke være så mye vekt de veier?

5kg kanskje? Selfølgelig uten bly og all mannsjit:P

Mvh

Som sagt; loddene sitter i innerskjermene, mens disse stagene sitter under bilen.

Du får veie de, jeg vil tro de veier mer enn 5 kg. Neppe viktig til hverdags, men på jakt etter optimale kjøreegenskaper og vektfordeling er de tabu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på en Stasjon her om dagen, der var det montert stag imellom de to stagene også en plate også lodd oppå der igjen!? :P

Mvh

Jaja, flere versjoner her altså. Når jeg tenker etter så hadde ikke varebilen min disse stagene, så kanskje de som har slike stag har loddene festet annerledes. Hvilket betyr at jeg har pratet om noe jeg ikke har greie på. Skammekrok på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, flere versjoner her altså. Når jeg tenker etter så hadde ikke varebilen min disse stagene, så kanskje de som har slike stag har loddene festet annerledes. Hvilket betyr at jeg har pratet om noe jeg ikke har greie på. Skammekrok på meg...

Det går så bra så =)

Senga på meg!

Natta;)

Mvh

Gunnar

Bodø

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar