Gå til innhold

fungerer radar/laser varsler?

Ranger emnet

Aleksand3r

Anbefalte innlegg

for en varsler gir deg beskjed når laseren allerede har truffet bilen. altså må du håpe på at de får en dårlig måling og må måle deg på nytt, slik at du får stått på bremsa i mellomtiden. (Blir veldig ofte tatt allikevel, siden de da "estimerer" farten din istede.) dessuten er det ulovlig, så de konfiskerer den, og muliggens bot tror jeg.

En jammer gjør at måling av bilen er nærmest umulig, men er ikke sikker på om det finnes mot laser. radar ja, men laser er jeg usikker på. aldri sett/hørt noen som har testet det, men clahs olson solgte noe sånt, så jeg tok d for å være noe jalla greier! :p

Dont worry, I'm an expert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor står det der?

Må du huske på at 150m er ingenting når man kjører i 80+. en bil som kjører i 80km/t beveger seg 22m/s, så om man kjører noe raskere enn det er det minimale sekunder du har på å bremse ned. Noen ganger er det nok, andre ganger ikke.

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norge bruker ikke radar lenger, de har vel ingen som er godkjente etter "superradaren" viste seg å ikke tåle kulde... en radar står konstant på samtidig som den avgir radiobølger derfor merker varsleren den på forhånd. En laser skytes rett på bilen din og måler hastigheten i løpet av veldig kort tid... blir du truffet med laser vil det pipe, men før du har tenkt på å flytte beinet til bremsen sitter politimannen og smiler mens han skriver bot... En varsler vil kanskje varsle hvis de skyter bilen foran deg og sånn sett "redde" deg... jammer får du kjøpt, tror blant annet whistler har en som fungerte i en test (tror det var autofil), men den mener jeg kosta 4-5 tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holoy!

Laservarsler funker meget bra, den har berget meg 3-4 ganger. Har en Whistler montert, laseren må være i bruk for at den skal reagere. Kommer du aleine å blir skutt på så sliter du.. men den jeg har reagerer på laser på 3-400 m avstand.. Og ikke minst, den funker på Svenske fotobokser veldig bra (opptil 5-600 m før boksen begynner den å hyle)

Laservarsler i kombinasjon med en jammer er det beste allternativet.

Men blir du tatt med en sånn en i frontruta blir det dyrt.. 4-5 lapper i bot..

Det er en innvistering, men kjører du mye og ligger litt over fartsgrensa så kan du tjene den fort inn.

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bot koster fort 4-5.000 den også, så det lønner seg. =)

Laservarsler har jeg ikke noe tro på, men jammer derimot...det skal jeg ha.

Har hatt laser-whistler før, men den funka bare av og til, også reagerte den på mye andre greier som mobiltelefoner og radio og høyspentledninger og sånne ting.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fungerer, men nå må mann huske at politiet ikke slår på disse apparatene før de faktisk skal peke på deg og måle, så når dette øyeblikket kommer, da er det for sent ja. Men om det er noen biler langt foran deg som blir målt, så kan denne plukke opp signalene, ja...

To eksempeler med en Whistler Pro 73.

(For de som er kjent i Oslo) kjørte fra Brobekkveien mot Alna/Alfaset. Og i Rundkjøringa uttafor Alnasenteret og Esso'en peip varsleren noe jævelig, noe som ikke er vanlig for dette stedet. Kjørte til neste rundkjøring og tok opp mot Tveita, og oppå brua over E6 stod purken med laser og målte folk som var på vei inn mot bomstasjonen.

Altså virket laseren nesten 3-400m unna og gjennom forstyrrelser som Alna senteret, Esso og sikkert sånn 200 andre biler. Ikke bare det, politiet stod og målte den andre veien enn den veien jeg kom fra, altså pekte de ikke lasern sin mot meg engang.

Eksempel 2. Kjørte E6 mot Svinesund, pluttselig skriker varslere, "LASER!", merker ingenting, men etter 1km står ser jeg to menn i bushen som sitter og måler.

Så ja... Den funker. Men om du kjører klokken 2 om kvelden, og det ikke er en eneste annen sjel på veien, er det nok fare for at den ikke funker for det er for sent.

Men samtidig så lurer jeg på hva faen politiet bruker opp skattepengene våres for å bevokte en folketom gate klokken 2 om kvelden...

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en BEL STi Driver:

http://www.bestpris.net/product_info.php/products_id/82

Og en Blinder M40 X-treme Laserjammer

http://www.bestpris.net/product_info.php/cPath/25/products_id/48

Så skulle ting gå greit. Samma Gumball folka bruker, selv om noen har litt ekstra i tillegg. Husk at det er feit bot hvis man blir tatt med det, husker ikke farta men mener huske 7500,- ?

Ref en gumballer: http://www.laservarsler.info/gumball.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen rett på meg hvis jeg tar feil, men radar måler et gjennomsnitt av farten din over noen sekunder, mens laser tar to avstandsmålinger i løpet av noen millisekund. hvis laser målingen blir bra da, har du ikke tid til å bremse ned.

Laseren sender ut 43 lysimpulser når politiet "skyter" deg. Det er altså ikke bare to avstandsmålinger, men en hel jævla haug.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider