Gå til innhold

Hvordan montere kondensator og 2 forsterkere??

Ranger emnet

e-tanbe

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest sicarlse

den ene ringen du har tegnet er jo til jord. der holder det vel at du jorder de til samme punkt. altså 2kabler på den bolten som jordes til karosseriet.

på +ledningen ville jeg brukt ei splittblokk.

når det gjelder 2 forsterkere, er jeg ikke helt sikker, men vill koblet de i parallell.

vet ikke om dette forslaget er godkjent blant de som har litt mere peiling, men på +terminalen så kjører du inn en kabel som kommer fra batteriet, og kjører ut en som du kobler inn på +terminalen på den andre forsterkeren. når det gjelder jord, så skal den bare jordes til karosseriet.

correct me if im wrong:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har så lite peiling som du har nå så ville jeg enten tatt turen til butikken du handlet utstyret i, om du handlet det i en butikk da..

Eller få noen som kan det til å hjelpe deg, å koble en kondensator uten å ha peiling kan få konsekvenser man helst hadde klart seg uten..

evt så dropper du hele kondensatoren, og kobler opp forsterkerene.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har så lite peiling som du har nå så ville jeg enten tatt turen til butikken du handlet utstyret i, om du handlet det i en butikk da..

Eller få noen som kan det til å hjelpe deg, å koble en kondensator uten å ha peiling kan få konsekvenser man helst hadde klart seg uten..

evt så dropper du hele kondensatoren, og kobler opp forsterkerene.

Er det så rart da, har alldri montert slik før og ikke gått elektro.. Å få noen til å montere det er uaktuellt.

Er kondensatoren så tricky at jeg må dråppe den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så rart da, har alldri montert slik før og ikke gått elektro.. Å få noen til å montere det er uaktuellt.

Er kondensatoren så tricky at jeg må dråppe den?

Hvis det å få noen andre til å koble opp er uaktuelt, så lar du for all del kondisen ligge, det er mitt råd. Kobler du f.eks en kondensator feil på + og -, så eh..smeller det!!!

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som gidder å tegne eller forklare hvordan jeg skal montere?

Har kjøpt denne kondensatoren:

http://www.poweracoustik.com/pa2006/images/PRODUCT/ADUIO/ADDON/pc40F.jpg

Kjenner du absolutt ingen som kan hjelpe deg?

håper du er klar over hvor farlig det er å lade/koble til en kondensator uten å ha peil på hva man driver med...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du absolutt ingen som kan hjelpe deg?

håper du er klar over hvor farlig det er å lade/koble til en kondensator uten å ha peil på hva man driver med...

Nei, kjenner en elektriker men han klarte ikke å koble en forsterker engang så jeg måtte hjelpe han.(noe som er simpelt)..

Liker ikke å sette bilen til andre å gjøre det da jeg er mega gjerrig, gjør allt med bilen selv, selvgjort er velgjort:partyon:

Får vel bare ha på hjelm når jeg skal montere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare et spm :)

"En tommelfingerregel sier at du trenger:

0,5f kondensator for effekt på inntil 500 watt

1f kondensator for effekt på inntil 1000 watt

1,5f kondensator for effekt på inntil 1500 watt"

Hvilken watt er det de mener ? ? Er det max effekt på forsterkerene de mener eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider