Gå til innhold

Nød modus på LH2.4?

Ranger emnet

ole180

Anbefalte innlegg

Hei, har LH2.4 nett på ein FT sak, prob mitt e at han går i nødmodus trur eg, bilen bruker masse bensin, og gnistene står ut potta når den får belastning, men trudde kje at d sko vær noe prob, siden hjernen kommer ifra ein 93 mod,

Men eg har kje den overtrykksventilen som er original, kan den ha nåken virkning på dette nette, vett at d har ein del å sei på ett LH2.2 nett.

Mvh

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, fant ut av prob, etter masse forslag så kom d ein luring og sa at eg måtte setta på d originala filtere igjen, så eg gjor d, og vips, lade som faen uten prob.

men har fått endå ett prob, d er jo viss eg har den boksen så funke jo kje dumpen, sko hatt på filter, d eg hadde va ett billigt ett t 500kr, noen forslag t ka eg kan bruka?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ska vær i orden dei ledningane altså, men skiftet til org filteret, da funket d heilt fint, ladet 1.2 på turboen, ingen prob, men plutseligt så starta d igjen, går fint av og til, når d funker så går d som juling, men får sjekke dei ledningae ein gong til, se om d kan vær nåke feil der, men tviler litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut av prob nå, var pluggene som gikk med en gang, skiftet plugger igjen idag, gjekk helt fint, men plutseligt så kom d igjen, skiftet pluggene en gang til, akkuratt d samme som sist, gjekk godt, åsså plutseligt tebake t d gamla.

så d eg lurer på er hvorfor? ska kje vær nødvendigt at den tar pluggene,

men har hørt at ein bruker NGK elle platinum pluggar, kan dette hjelpe?`eller er d fare for at dei ryke dei også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når pluggene går i stykker sånn, er det sansynlig vis pga feil luft/bensin blanding, som fører til at de overopphetes og går til helvete.

Prøv lavere ladetrykk (ca 0,9 kg), og kjøp deg Bosch Super 4-plugger...WR-78 mener jeg de heter. De tåler alt, og brukes blandt annet på høy-ytelses motorer i Formula Offroad.

Så skal du nok se at det ordner seg... noe sier meg at du ikke har chip, og muligens en halvveis defekt Lmm.

Brukte disse bosch-pluggene selv på min FT, og de var like fine etter 25000 km som om de var nye:) Selvsagt med litt sot da..

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, får prøve desse da, har stilt ned trykke til 1bar nå, så får se hvor lenge desse pluggene holder, gikk opp fra bosch sine wr7dc til wr9dc, men må nok få kjøpt meg noen bedre trur eg.

Husk at en 9'er plugg hos Bosch er VARMERE enn en 7'er plugg.

Bosch er motsatt av NGK :) Hos NGK er jo en 9'er kaldest... hos Bosch er det omvendt ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider