Ascona Skrevet Oktober 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Originally posted by Mondeo Javel, hva var så spesielt med den motoren! Motoren er helt ok den, men det er det mange motorer som er! Helt ok? ikke spesiell? Les litt om den du.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Nå fant jeg bare 2004 modellen, 4,6 L V8 alu blokk/topper, doble overliggende kammer 275 HK! So what? Var 95 modellen råere, så fortell meg hvor jeg skal lese! Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Oktober 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Originally posted by Mondeo Nå fant jeg bare 2004 modellen, 4,6 L V8 alu blokk/topper, doble overliggende kammer 275 HK! So what? Var 95 modellen råere, så fortell meg hvor jeg skal lese! Vel, du glemmer å sjekke opp mer enn de helt basic tingene.. Hva skjer hvis den går tom for kjølevæske foreksempel? Hvilken europeisk motor har et tilsvarende system, og har hatt det siden 95? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 hva skjer da? forklar... Aldri kjørt tom for kjølevæske jeg..mulig amcar gutta har et problem der.. he he.. om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Den er faktisk ganske fancy den Northstarmotoren. Har lest om den før. Den kutter ut en og en sylinderbank, og kjører luft igjennom for å kjøle hvis den har problemer med varme, er det ikke slik? Og bytter om når den andre begynner å overhete.. Jeg må innrømme at det er fancy! Hvilke biler leveres denne motoren i? -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Oktober 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Originally posted by eirikoo Den er faktisk ganske fancy den Northstarmotoren. Har lest om den før. Den kutter ut en og en sylinderbank, og kjører luft igjennom for å kjøle hvis den har problemer med varme, er det ikke slik? Og bytter om når den andre begynner å overhete.. Jeg må innrømme at det er fancy! Hvilke biler leveres denne motoren i? Det er helt riktig Eirik.. Den motoren leveres i blant annet Seville STS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Ja og opel (og mange fler så klart) har bankesensor. Like imponerende :cool: :op - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Originally posted by momo Ja og opel (og mange fler så klart) har bankesensor. Like imponerende :cool: :op Hehe, var du seriøs nå? Da skjønte du ikke mye av det som ble skrevet over her. Edit: Upps.. Ser ut til at jeg leste for fort.. Trodde du misforstod sylinderbank og bankesensor.. :) -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Har ikke BMW noe av det samme i sin 5,4 liters V12`er som satt i blandt annet 850i og 750i E32? - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Eirikoo: ingen problem! - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Hvem i h... har bruk for det! Når en bil har for lite kjølevæske får du som regel et varsel i form av en lampe! Går den varm går temperaturen opp og du bør stoppe! Før eller siden vil en kjølevæskelekkasje føre til at det blir tomt for kjølevæske! Den fantastiske Northstar motoren går kanskje litt lenger før du må stoppe men.. Kan ikke akkurat kalle dette revlusjonerende, mer en unødvendig gimmick! Det er en løsning på et problem som ikke eksisterer! Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Oktober 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Originally posted by Mondeo Hvem i h... har bruk for det! Når en bil har for lite kjølevæske får du som regel et varsel i form av en lampe! Går den varm går temperaturen opp og du bør stoppe! Før eller siden vil en kjølevæskelekkasje føre til at det blir tomt for kjølevæske! Den fantastiske Northstar motoren går kanskje litt lenger før du må stoppe men.. Kan ikke akkurat kalle dette revlusjonerende, mer en unødvendig gimmick! Det er en løsning på et problem som ikke eksisterer! Det ER faktisk et problem i ørkenområder blant annet.. En slange kan sprekke uten forvarsel, noe som fører til at de fleste biler må stanses med en gang, en bil med Northstarmotor kan man kjøre noe sånt som 120km, altså 12 mil før man må stoppe.. Det er andre ting som er forut for sin tid med den motoren også, men selveste skylappen Mondeo ser jo ikke sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 kom med det som er imponerende da ascona, eller en link så vi alle kan se... er enda ikke imponert... om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freeman Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 hvor mange kjører i ørkenområder da ascona???? kan jo ikke produsere biler for mindretallet... yskerne har jo laget noen amfibiebiler og de... og de kan til og med kjøre på vannet :D :D Mine Bilder ser dere her: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1848081#post1848081 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Etter det jeg har lest meg til så er nettopp kjølingen det mest fancy ved denne motoren. Ellers skryter de av at blokka er aluminium og at det er overliggende kammer og variable ventiltider.. :rolleyes: Pluss at de har fordelerløs tenning, med en coil per to sylindre. Bortsett fra kjøling da, så er det lite som er mer fancy en motoren i nissanen min, men der er det en coil per sylinder. :) Men at den er avansert er det jo ingen tvil om, men den var ikke så superduper som jeg husket at den var. http://www.draac.com/iframe-layout1/page3.html -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg