Gå til innhold

Vurderer å kjøpe ny bil..

Ranger emnet


Ascona

Anbefalte innlegg

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Viking067

For amerikanerene er alt uten støpejern en "world sensation"!

 

(Med "world" menes da kun U.S.A)

 

:peace:

 

Var det mange som produserte motorer med både blokk og topp i aluminium for amerikaner begynte med det?

Hvem var det isåfall? og hvilket år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

ser liksom ikke sensasjonen med denne motoren.. Er det fordi den ikke har støtstenger?

 

Mulig den er anvansert i statene.. Motorstyringa virker grei, men til og med audin min har en coil per sylinder...

 

Da har du flere coiler enn du trenger, og hva er poenget med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Bedre det enn fler sylindre enn man trenger. :D

 

8 sylindre er å regne som det man trenger, da har man grei ytelse, godt bunndrag, fin toppeffekt med riktig oppsett, og en kjørbar motor, og det aller viktigste, fin lyd!

som om ikke det holder veier foreksempel 350en i vetten min MINDRE enn en 2,2 liters audifemmer med turbo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

som om ikke det holder veier foreksempel 350en i vetten min MINDRE enn en 2,2 liters audifemmer med turbo..

 

ikke verst..

Men den veier nok en del mer enn SR20DETen i Nissanen min, med ca samme effekt? Husker ikke hvor mye bilen din yter jeg, men vi bremset nettopp en tilsvarende min nå. 287hk og 350Nm.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

ikke verst..

Men den veier nok en del mer enn SR20DETen i Nissanen min, med ca samme effekt? Husker ikke hvor mye bilen din yter jeg, men vi bremset nettopp en tilsvarende min nå. 287hk og 350Nm.

 

Min har ikke så høy effekt, kun 243hk, og et dreiemoment på 465Nm..

Hva veier motoren i riskokern din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en coil per sylinder er optimalt for gnist effekten.. Forklar hvorfor en ikke trenger en per sylinder.. Hvis det blir datasprut på rallybilen blir det garantert en coil per sylinder. Slike coilpakker der det sendes gnist på 2 og 2 plugger samtidig(4syl) er egentlig ikke bra nok. Blir mer motstand i den pluggen som har kompresjon og skal tenne blandingen. Mer av gnisten vil gå til den andre sylinderen der motstanden er minst og en vil tape 15-20% av gnist størrelsen. Dette er ikke en feberfantasi, men noe jeg leste i walkers world i cars & car conversions.. Han er en guru på motorteknikk..

 

litt off topic da..

 

en v8 har fin lyd det er jeg enig i..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

en coil per sylinder er optimalt for gnist effekten.. Forklar hvorfor en ikke trenger en per sylinder.. Hvis det blir datasprut på rallybilen blir det garantert en coil per sylinder. Slike coilpakker der det sendes gnist på 2 og 2 plugger samtidig(4syl) er egentlig ikke bra nok. Blir mer motstand i den pluggen som har kompresjon og skal tenne blandingen. Mer av gnisten vil gå til den andre sylinderen der motstanden er minst og en vil tape 15-20% av gnist størrelsen. Dette er ikke en feberfantasi, men noe jeg leste i walkers world i cars & car conversions.. Han er en guru på motorteknikk..

 

litt off topic da..

 

en v8 har fin lyd det er jeg enig i..

 

Men hvorfor skal en 8er har 8 coiler? Ser du behovet for det? Jeg gjør det ikke, og nekter å tro at det spiller noen særlig rolle i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje på en high performance motor så vil det bety noe, men på min a4 1.8t så vil det bety svært lite. men hvis en skal tune en bil endel så er det greit at det er der..

 

måtte bare kommentere at dette med coilene ikke er noen nyhet, kanskje for vri 8 er, men japsene og tyskera har hatt detta ei stund..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å nevne noen.

Lotus

Hillman Imp

Subaru

 

 

Alle lagde alumotorer før Northstar kom på markedet.

 

(Subaru har faktisk lagd alumotorer i 36 år)

 

Uansett så får du ha lykke til med bilkjøp.Det er en grom bil den Ford`en :-)

Bestemt hvilken farge du skal ha?

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår