Audisb4 Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 skiftet olje\oljefilter på min 2,3 ng motor i begynnelsen av uken.hev på 3,5 liter med semisyntetisk 10w40 olje,og bilen tikker som ett uvær.før va det litt tikking som varte ca 1-2 minutter,no e det mye mer tikking og den gir seg jo heller ikke. Noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 skiftet olje\oljefilter på min 2,3 ng motor i begynnelsen av uken.hev på 3,5 liter med semisyntetisk 10w40 olje,og bilen tikker som ett uvær.før va det litt tikking som varte ca 1-2 minutter,no e det mye mer tikking og den gir seg jo heller ikke.Noen tips? Tikker eller klakker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Først og fremst, om du fylte på 3,5 liter så har du fylt på 1 liter for lite. Motor med filter skal ha 4,5 liter, går ut i fra at du husket å skifte filteret... Men om du nå har tikking (og ikke så mye før) så er problemet som det allerede er 100vis av tråder av, slitte løftere. Du kan fylle på QMI innvendig motorvask iht bruksanvisning. Etterpå renner du av alt, setter på nytt filter og fyller opp med 5W-40 eller 5W-50 olje. På Europris selger de Fina First 5W-40 til 200 for 4 liter, bra olje til lav pris. Om det fortsatt tikker så kan du bestille 10 nye løftere og sette inn. Er ikke noen stor jobb å skifte disse! Etterpå kan du nyte stilllheten, aldri ett tikk :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audisb4 Skrevet Juli 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Hei 4,5 liter? i instruksjonboken står det 3.5 liter og det er med filter bytt,er det feil altså? Men bestiller likevel nye løftere så tar eg kammen isammeslengen;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Bare å peile olja det så ser du om du har nok :) Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audisb4 Skrevet Juli 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 var nett ute og sjekkte,oljen va fin :jerkoff: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Bytte mine løftere i ferien med noen uoriginale løftere til ca 60kr stykket. Det hjalp mye på, selv om den tikker noe dyrisk ennå mens den er kald, så har den blitt bedre når den får tempratur. Går det foresten an å se på løfterne om de er slitt? Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Hei4,5 liter? i instruksjonboken står det 3.5 liter og det er med filter bytt,er det feil altså? Men bestiller likevel nye løftere så tar eg kammen isammeslengen;) Rart. Har skiftet olje flere ganger på NG- og AAR-motor før og fylte på 4,5 liter. Sjekket i mine papirer, der står det også 4,5 liter på alle 2309. Men å skifte løfterene (og gjerne kammen) er nok det lureste. Jeg har lagd en enkel 'howto' i DENNE TRÅDEN. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Bytte mine løftere i ferien med noen uoriginale løftere til ca 60kr stykket. Det hjalp mye på, selv om den tikker noe dyrisk ennå mens den er kald, så har den blitt bedre når den får tempratur.Går det foresten an å se på løfterne om de er slitt? Hvilken olje bruker du? Finner det uansett rart at den tikker når den er kald når det er nye løftere. Er de uoriginale ikke helt som de skal være? Mine biler kan stå i ukesvis og gir ikke fra seg et eneste tikk ved oppstart. Nå har jeg nokså nye originale løftere. Om løfteren er slitt (ikke holder tett) kan sjekkes. Løfteren skal alltid ligge opptil kammen (loben) når den peker oppover, og skal ikke gi etter for trykk nedover. Kan måle med følerblad. Det er visuelt ikke mulig å se om løfteren er slitt eller ei. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audisb4 Skrevet Juli 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 genial ``howto`` tråd:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 genial ``howto`` tråd:D Takk takk, du får se om den duger. Kan anbefale DENNE KAMMEN. Originale løftere fra Velox Motor. Uoriginale hos NBS og KM CAMS. Sistnevnte løftere er kanskje tvilsomme, er gjerne de Audi RS80 har brukt som fortsatt tikker? Men jeg skal ikke si noe for sikkert her... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Det er de siste jeg brukte ja. Innmaten på løfterne var litt ulike i forhold til de originale. Det ble ihvertfall endel bedre, men neste gang kommer jeg til å bruke originale løftere. Oljen jeg bruker er valvoline max life. Skal bytte olje igjenn snart, og skal prøve å tilsette noe lurium da Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Det er de siste jeg brukte ja. Innmaten på løfterne var litt ulike i forhold til de originale. Det ble ihvertfall endel bedre, men neste gang kommer jeg til å bruke originale løftere.Oljen jeg bruker er valvoline max life. Skal bytte olje igjenn snart, og skal prøve å tilsette noe lurium da Mulig de uoriginale løftere ikke holder mål da ja. Prøv å fylle på Fina First 5W-40, selges på Europris for 199,- for 4 liter. Alternativt Mobil 1 5W-50 (min favoritt). Begge er helsyntetiske. Longlife, en 0W-30 olje da? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Quattro'n (20v) til Dama tikka noe helt vilt på en ventil før jeg hadde på 909 motorrens og noe 909 oljetilsetting (kjøpte ei pakke med rens tilsetning og bensintilsetning/dyserens) bytta olje og filter, Fram filter og Comma 10/40. Tikkinga forsvant momentant og har ikke tikka siden. Går jevnere på tomgang å. Anbefales! Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Johannesse Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Hvor kjøpes 909 motorrens og 909 oljetilsetting? Siter 95` VW vento 95` Audi S2 avant 97` MB C200 Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.