Gå til innhold

Skoda som har vært drosje, noe å satse på?

Ranger emnet

Fjøslukt

Anbefalte innlegg

Hei..

Har en kjenning som har drevet drosje i lang tid. Han ha rtilbudt meg en Skoda Superb med alt tenkelig utstyr veldig rimelig (da mener jeg veldig rimelig). Dette er en versjon med auto. gear, skitt, navigasjon etc...

"Problemet" er at bilen er fra 2004 , men gått nesten 400 000km. Han har hatt bilen på alt av service, og gearkassen er nettopp byttet på den.

Jeg vet at 400 000km er langt, men har også hørt at mange biler kan gå over 1 000 000 uten problemer. Superb'en er jo basert på VW Passat, og det er vel gode biler.

Er dette en bil å satse på? Kan få den til 40 000kr nemlig.

Tenker litt på motor, tubro, dempere etc, siden bilen er gått så langt. Jeg kjenner jo godt selger, og vet at bilen er behandlet bra, men alikavel..

Noen råd?

Skoda Superb 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyres ut som eit bra kjøp!!!!

Siden den har gått so langt, kan det bli litt vanskeligt å få selt bilen att. (men til den prisen hadde nok eg sikkert kjøpt bilen!!)

Slitedeler som turbo, dempere osv, kan like godt væra utsletne etter 100 000km

Sia den har fulgt alle servicer, er det sansynligheit for at det ikkje er nokre store overraskelser i vente.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teknisk så er jo skoda, volkswagen. så kvaliteten er bra. har vært på utplassering via bilskolen på et skoda-verksted og de skrøyt av de. Så lenge den har tatt alle servicene osv, og med girkassebytte, så hadde jeg tatt sjangsen iallefall. men sjekk bilen litt først. mye som kan være slitt i drivverket.

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok slått til uten å nøle.

For 40000 så kan du jo bare ha bilen så lenge den går :) Og jeg tror nok den er god for mere jeg, er vel så og si en Passat det der ja. Forstilling etc. skal jo være utbedra, ikke at jeg vet med sikkerhet hvor bra det er på 2004-modellene men.

Volvo for life

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som har biler kjører Veldig ofte kald til varm motor..sylinderene er trangere og slites mye på det.

Taxier er som oftest varme og aldri kalde. slitasjen er nok ikke så galen som kilometerne. hører jo støtt og stadig om taxier som har runda 1000000 km uten problemer.

ser ikke noe dumt i dette kjøpet....ta en naf test..ryker det blått av eksosrør? =)bruker motoren mye olje? =)

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det der må ikke finne på å kjøpe. Men kunne jeg fått nummeret til selgeren? :) Hehe.

Jeg har en Vectra A som har gått 390000 uten antydning til slitasje og grunne er at tidligere eier pendlet 5 mil av gangen og var flink å bytte olje så jeg kan også bekrefte at det er kaldkjøringen som tar knekken på bilene. Det som kan vøre verre med er rust på grunn av all vann og sandspruten i løpet av de 400 megameterene men den har vel galvanisert karosseri antar jeg så til 40000 kr er du garantert mye luksusbil per krone uansett om du må bytte slitedeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det der må ikke finne på å kjøpe. Men kunne jeg fått nummeret til selgeren? :) Hehe.

Jeg har en Vectra A som har gått 390000 uten antydning til slitasje og grunne er at tidligere eier pendlet 5 mil av gangen og var flink å bytte olje så jeg kan også bekrefte at det er kaldkjøringen som tar knekken på bilene. Det som kan vøre verre med er rust på grunn av all vann og sandspruten i løpet av de 400 megameterene men den har vel galvanisert karosseri antar jeg så til 40000 kr er du garantert mye luksusbil per krone uansett om du må bytte slitedeler.

galvanisert eller ikke.. steinsprut får fram rust uansett. men galvanisert kaross. er mye mer motstandsdyktig uansett ja:) kommer det rust så ta den så fort som mulig. men rust er vell ikke noe problem på skodaen enda nei:D

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider