Gå til innhold

turbo spm.

Ranger emnet

Revolvo

Anbefalte innlegg

De har faktisk en enda mer ekstrem oppbygging av HyperBar der også...med egen injektor/tennplugg til turbo #2. Etterbrennkammer,altså... da er vi ikke langt unna jet... :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke vest.. skal mer enn en kule til for en trønder :)

er tydeligvis mange definasjoner ute å går blant bilprodusentene tydeligvis..

men grunnen til at jeg trodde biturbo var en liten og en stor i serie var pga. et bilde av et sånt oppsett i GIK katalogen med teksten (mener jeg og huske) biturbo.. men men samma kan det være så lenga man kjinne at d dreg.. :)

Holder meg til en turbo jeg så det ikke blir noe kluss,hvertfall ikke så mye.. :)

og en turbo må bli singelturbo det da!? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skulle ikke hoste opp en prosjekt tråd om sykkelen din da?? eller ligger det på nett etsted?
Nettet var ikke oppfunnet når jeg bygde den,tror jeg... Tror det er en av Norges eldste ombygde turbosykler bortsett fra de originale fabrikks-turboene som kom tidlig på 80-tallet. Den har vært turbo i 12-13-14 år nå...

Og,jeg tok aldri nok bilder den gang da til å lage en prosjekttråd nå... Nå har jo folk begynt å legge ut snøskuter-prosjekter her,så jeg får kanskje dokumentere "prosjekt: Jeg river den i biter,overhaler og pusser opp og bytter til Super-Duplex girkasseakslinger før vi setter hk-rekord for gamle oljekjølte GSX-R'er" eller noe sånt...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også i en del år ergret meg over noe jeg mener er missbruk av navna på turbooppsett og her ser det ut som Turboed1 er like påståelig som meg om hva det faktisk heter.

Men jeg skal gå med på at der muligens er et unntak. Jeg har vert bort i å mistenke at ordet bi-turbo betyr to turboer uten å faktisk si noe om oppsett. Twin turbo sier at de er tvillinger og da skal de vøre ganske eneggede.

Alle de andre navnene er vel spesifikke navn for forskjellige patenter innen for bruk av flere turboer eller kombinasjon av kompressor og turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider