Gå til innhold

Caddy/Touran seter ??

Ranger emnet

EirikGT

Anbefalte innlegg

Hei..

Var ute og prøvekjørte en Caddy 105hk tdi igår..(-05mod)

Kjempegod bil å kjøre. Med et par unntak..

1.Setene har jo ingen sidestøtte, så man sklir jo nesten ut av dem i svinger.

2.Venstre(speilet) hylte i vinden..(Tipper det var akkurat denne bilen da ?)

3.Den har en bil-bror som heter Touran, som er en helt annen bil.

Skal bare ha en varebil.. Men er en Touran mye bedre enn Caddy ?

Hvis man ser det under ett, veigrep, seter, komfort, interiør etc ??

Kan man evt få tak i brukte Touran-seter og sette slike i Caddy ?

Er det spesielle ting man bør eller MÅ sjekke litt nøyere før man vurderer en slik Caddy ?

Eller vil en Touran være en bedre bil..

Sammenlignet to biler igår, kjørte også en Transit Connect.

Den hadde bedre seter enn Caddyen, og litt mer utstyr, men bråkte mer enn Caddyen og var litt tregere..

Har ikke hørt noe om Transit Connect, men VET at den er noe helt annet enn gamle courier..

Eneste jeg vet angående VW er at det ofte er litt småplukk på dem. Altså KUN småplukk, som er mest irriterende fordi det nettopp er småplukk. Men småplukk krever også sjekk.. Derfor .

Spesielt sensorer på motorer har jeg hørt kan vise feil.

Eller er det bare 10-15 tilfeldige mennesker jeg har truffet som beskriver dette ?

Noen råd eller tips ? (Skal ikke handle enda, men liker å sjekke opp ting på forhånd.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Er ikke mye store feil på de nye caddyene.. jobber selv på møller og de fleste caddyene vi har skal kun inn på service eller skifte bremser... og de er som oftest firmabiler som har kjørt en 60-70'km på ca 2år... bare du ikke går for den caddyen med den minste motoren så skal det gå bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takker.

Nei, må bli 1,9 TDI ..

Vurderer ny, eller nesten ny..

Hvordan er det å få tak i Touranfanger ? Priser ?

Går det greit å få lakkert fangeren som står på allerede ?

Hvordan er Caddy på vinteren ?

Eneste jeg har kjørt er en seat inca på vinteren, og ville tro nye caddy er noen hakk bedre.

Sitter og vurderer Caddy mot Transit Connect. Bare pga setene. forden har bedre seter. Samme serviceintervall og priser på standardservice også.. Men den ser laaangt fra like bra ut.

Å kjøpe en nesten ny bil og bytte seter som første post virker litt dumt. Men man vil jo sitte godt også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg har hatt både transit connect og caddy. Enig med deg ang. setene, men caddy er mye bedre på langtur. Både pga motor og at man kan ta sete lengre tilbake i caddy. Har kjørt like langt med begge bilene. Min erfaring var at det er mer småplukk med ford. Hjullager, forstilling lager lyder de ikke fant ut av osv.

Lykke til med kjøp av bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 months later...

Kan si meg enig med pasadena her.. Eier en 05 transit connect og en 07 caddy og det er uten tvil caddyen som er favoritten. Bilen er rullet 42000 nå å har ikke hatt noen som helst problemer med den. Greit connecten har bedre seter med tanke på sidestøtte, men overall så er caddyen i en klasse for seg selv.

Nå til høsten mest sannsynlig kommer caddyen i tillegg ut med 4hjulstrekk så løp å kjøp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...