Sharpshoot Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Er det noen somm har noen erfaringer på hvor mye oljetrykket går opp ved å skifte vippbukkene og støtstengene på en 2,5td? fra merkeverksted har jeg hørt alt fra 0,4 bar til 1,4 bar i økt trykk. Alt avghenger selvsagt tilstanden ellers i motoren da, men kjekt å hørt hva som er erfaringene rundt om kring John-A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sim11 Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Har du problemer med oljetrykket? Siter -07 Volvo S60 2.0lt -90 Sierra DOHC(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharpshoot Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 jepp Ligger på ca 3 bar #2000 omdr på kald motor men synker til ca 1,5 når motoren blir varm på samme turtall. Og det er for lavt John-A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharpshoot Skrevet September 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Har nå skiftet vippebukker og støtstenger. Viste seg at dem var skikkelig slitt. Hadde i forkant skiftet olje til en jeg trodde skulle gi høyere trykk men det skjedde ikke. hadde da ca 1,2 bar i trykk på 4000 omdr. Etter å ha skiftet vippebukkene så er jeg nå oppe i ca 2,9 bar på 4000 omdr. det på samme oljen som ga ca 1,2. Dvs ca 1,9 bar opp for min motor. Når jeg sier ca så er det fordi jeg ikke har en digital måler. har enda litt lavt trykk på tomgang, dvs ca 1,1 bar. Vil tro om en skifter til Shell oljen som merke verkstedet bruker så er en godt over 3 bar i trykk på 4000 omdr og kanskje oppe i 1,5 på tomgang. grunnlaget for at jeg sier dette er at merkeverkstedet målte oljetrykket til 2 bar med den oljen på 4000 omdr mot mine 1,2 med den andre oljen. Typiske tall for kald motor er 3 bar på tomgang og ca 4,7 bar på 4000 omdr. Så alt håp er ikke nødvendivis ute fordi om en har lavt oljetrykk å frykter. Jeg og samboer'n brukte ca en halvtime på å skifte bukkene. dem ble kjøpt på cylmo.no for 5800 kr inkl støtstenger. noe som er ca 3000 kr rimligere enn hos merkeverksted. Så det ble da en lykkeig slutt på historia :-) John-A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.