Gå til innhold

Bytte ut kassettspiller i Audi80

Ranger emnet


Berty

Anbefalte innlegg

Har skiftet ut den orginale Philips kassettspilleren i min Audi 80 1.9tdi (95). Den har kontakter som passer perfekt med overgangen som fulgte med den nye Pioneerspilleren min.

 

Problemet er at spilleren ikke starter opp i det hele tatt. Puttet inn en gammel Pioneerspiller, men det samme skjedde. Den orginale kassettspilleren fungerte helt utmerket både før og etter min tukling.

 

Noen som har forslag til hvor feilen ligger? Er det noe sært med bilen? Kontaktene passet perfekt, så jeg syns det er merkelig. Alle forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være forskjell på ledningene inn på kontakta... Her er en liten oversikt over farger på stømkablene (den ene kontakta):

 

-Gul=kostantstrøm/batteri+

-Rød=tenning/acc+

-Svart=jord -

-Orange/hvit=lys fra lysbryteren(skjelden i bruk)

-Blå/hvit=remote til forsterker (kun hvis du skal ha det)

 

 

Bare se om riktige ledninger er på rett plass, ikke alle som har disse like. Veit at på MAN måtte man bytte 2 ledninger for å bruke Blaupunktspiller. Hvis du ikke vil fikle med det selv har Torshov/Bilextra osv overganger som passer din bil... :D

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen, fikk ordna det nå. Bilen mangler tenningsledningen, så Audi putta batteriledningen der istedet.

 

Etter litt fikling fant jeg ut at det jeg trodde var sikringer på Pioneerovergangen, egentlig var "fastswitches", så jeg bare kobla sammen tenning og batterikablene, og nå funker det utmerket!

 

Takk for at du satte meg på sporet, er totalt ferskt på dette, men man lærer litt hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår