Gå til innhold

Lyd under bremsing

Ranger emnet

vwpassat_tdi

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har begynt å høre lyder fra bilen når jeg bremser. Sånn hyling eller hva det nå kalles.... Høres nesten ut som lyder oppstår fra klossen+skiven under bremsinga. Fra fremre hjul, er ikke sikker på hvilken side eller fra begge sider. Ikke lenge siden det ble byttet klosser + rengjorde kalipere, siden de satt fast av og til.

Forresten: Etter å ha parkert bilen og skal kjøre, hører jeg liten "smell" som om kalipere satt fast eller noe....kaliperen som kanskje ikke slipper etter bremsen?

Hva kan lyden komme av? Hva kan den andre lyden være?

Hvor mye tåler kalipere, tenker på når de må skiftes ut? Er jo sikkert avhengig av om det er langkjørt/bykjørt, men sånn ca KM de bør byttes på?

Takk på forhånd.

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en calipper sitter fast, i og med at den slipper når du begynner å kjøre.

Bør nok tas en nærmere titt på, kanskje bytte calipper (og skiver/klosser).

Hvis den ligger på bør du merke litt bremsing hvis du triller bilen sakte, og bremseskive og felg bør bli ganske varm under kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smurte du baksiden av klossene med litt grease/fett?

Det var en mekaniker som byttet klossene for meg sammen med rengjoering av kalipere.

Men jeg sto og saa paa, er ikke helt sikker, men mener han smurte paa bremsefett. Men det skal jeg sjekke imorra.

Betalte jo 600kr svart for at han borsta kalipere 5 min hver og bytta klossene som kosta ca 600 kr.

Irriterende naar lyder kommer etter 3 uker liksom, ikke med engang, da hadde jeg gaatt til mekanikeren og bedt han fixe opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en calipper sitter fast, i og med at den slipper når du begynner å kjøre.

Bør nok tas en nærmere titt på, kanskje bytte calipper (og skiver/klosser).

Hvis den ligger på bør du merke litt bremsing hvis du triller bilen sakte, og bremseskive og felg bør bli ganske varm under kjøring.

OK. Men jeg har nettopp byttet klossene og skivene ser helt fine ut. Kan ta bilde og legge opp her imorra kanskje.

Men jeg har tenkt fixe dette selv, ikke betale masse for dette.

Er det bare aa skru ut felgene og ta ut kaliper og sjekke litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider