Gå til innhold

karbonpanser til 240 - er det interessant?

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kommet i kontakt med noen i USA som muligens kan begynne å lage karbonpanser til 240..

Blir i første omgang til "flatnose" / "flathood".

Har noen her mål av 240 panseret? Bare så han vet ca. hvor mye karbon som går med..

ps. om det blir realitet, må det kjøpes et 240 panser som sendes til han fyren, så lager han en form og etterpå lager han replikaer i karbon.

Stålpanser veier vel 27kg for flatnose og rundt 4-6kg i glassfiber og enda lettere i karbon, ville jeg tro.

Jeg vet ikke hvordan frakt ville blitt, men det beste hadde jo vært via jetcarrier, en masseordre der alle får pansrene for innkjøpspris/kostpris + internfrakt i norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært porr da:D

Er jo ikke så mye spesiall deler å oppdrive til gullene våre så:)

Har ikke mål, men kan sikkert ta mål om ingen andre her har målene skrevet ned?

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært porr da:D

Er jo ikke så mye spesiall deler å oppdrive til gullene våre så:)

Har ikke mål, men kan sikkert ta mål om ingen andre her har målene skrevet ned?

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

Den hadde vært grei! jeg er ca. 1 times kjøring (hver vei) unna 242en nå..

maxis: vet du hvor du så det da? jeg har aldri sett det til 240, bare i glassfiber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.geminicomposites.com/products/volvo_carbon_fiber_hood.html

Koster sikkert en halv million med frakt til norge,bare å slå til.

Tja behøver ikke bli så sykt dyrt å sende de, veier jo ganske lite. Jeg har fått felger både fra Japan og Usa, fraktkostnadene skremte ikke meg.

Men her er det bare å ta initsjativ til ett gruppekjøp. Snakke med de i Canada, kanskje de kan produsere billigere og gi dere ett bra tilbud siden dere er fler som skal ha. Det burde gå ann, jeg har handlet grenrør gjennom ett gruppekjøpt til 360 min, prisen gikk ned fra 2900sek til 2000sek. (Spesialbygget Timos grenrør)

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider