Snakey Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Lurer på om noen kan fortelle meg ca hva det vil koste å få et verksted til å bytte ventiler/tettninger/fjærer? hvor lang tid tar dette? og ca pris i deler? Småtikker litt på tomgang. eller er det noen annen olje jeg burde bruke? bruker 5w 50 Mobil1..? Siter Audi S4 92 (sedan) Chrysler Neon 95 VW Golf 2 86 [solgt] Honda Prelude 86 [solgt] Subaru Impreza 93 [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Ventiler og ventilfjærer blir ikke "utslitt", så det er det bare tull å bytte om man ikke vet at det er ødelagt, noe som er ytterst lite sannsynlig. Bytte ventiltetninger er en del jobb, det blir det samme som å skifte registerrem + ut med kamaksler. Aner ikke hva det koster i arbeid, men ventiltetningene koster vel 3-400 kroner for alle 20.. Tikkingen kan være hydrauliske ventilløftere, veldig lett å skifte i samme operasjon, de koster ca. 100,-/stk og du trenger 20. Oljen du bruker er helt fin, fortsett med det. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Småtikker litt på tomgang. eller er det noen annen olje jeg burde bruke? bruker 5w 50 Mobil1..? Prøv å bytt til en noe tynnere olje. Sjekk hva fabrikken anbefaler for motoren din og hold deg til den viskositeten. Mistenker at det er varmviskositet 40. Mobil1 burde vel ha noe som passer der også. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg