Gå til innhold

Betale "Kjøpers Rekning på Bensin pumpe" + div..

Ranger emnet

GTPrimeraGT

Anbefalte innlegg

Heisann!

Solgte den 10/7-07 En 1994 Nissan Primera GT med 290.000 på telleren. Bilen er omlakkert og fult stylet på Verksted i 06. Solgte den fordi eg nett har kjøpt hus og ble for tungvint og ha en så lav bil når eg ikke kom opp til garasjen uten og ta nedi :P

Det som skjedde var at kjøper ville ha bilen etter og ha pratet på tlf, så en bekjent av kjøper hentet bilen på Flesland flyplass betalte cash, skrev under i kjøpers navn og tok bilen med seg. Kjøper hadde c.a 500 km og kjøre hjem, Eg hadde gidd beskjed om det eg viste om på bilen som var som følgende

-Airbag lyset lyser

-El vindu bak virker ikke

-Dør bryter bak virker ikke

-Justering førersete

Bilen har alltid startet og oppført seg eksemplarisk, aldri vert noen problem med motor og slikt.

Clutchen ble skiftet på verksted i Juli 07.

Det som skjedde videre var at 3 dager etter salget, og da c.a 1000 km etter levering hadde bilen brått begynt og jukse og en liten stund etterpå stoppet den. Kjøper tok kontakt og sa det var beklagelig og ikke slik det skulle være, ville heve kjøp osv. Eg skjønte jo ingenting, da dette aldri hadde vert et problem tidligere.

Kjøper satt bilen på verksted for og finne ut hva det var. en uke etterpå fant verkstedet ut av det var Bensin pumpa som var defekt.. Noe eg finner rart.. bilen har gått 290.000 en uke med feilsøking for og finne ut av bensinpumpa er gåen? jaja.. uansett Kjøper hadde betalt 7.000 i verksted rekning, ( Pumpa

koster 2.000.. )

Fått bilen hjem gjen og 2 dager etter på så ser han at det renner olje ut fra clutch huset, sier det er girkasse olja, Dette må slik eg ser det være reklamasjon på verkstedet siden Clutchen ble skiftet i Juli???

Uansett saken er den at kjøper vil ha 5000 kr fra meg, og eg skjønner ikke hvorfor, Har han rett til og kreve det ? Da eg mener bensinpumpa er en slik del som kan ryke brått! eg har vertfall aldri hatt noen problemer med den tidligere. Og det med girkassa, den jobben ble gjort på verksted så slik eg ser det er han nødt til og få det reffundert fra verkstedet som gjore jobben med clutchen, da det der må være en følge pga det. Og da har jo saken endt opp med at eg betaler Verksted regningen på en Bensinpumpe på en bil eg solgte?

Brukte Forbrukerrådet sin kontrakt under Salget.

Bilen det er snakk om

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1552318

Siden eg ikke hadde bruk for det i den andre bilen eg har kjøpt så solgte eg og med et Stereo anlegg til c.a 20.000 Ville det skulle følge bilen, dette betalte kjøper heller ingenting ekstra for, noe eg angrer på nå....

Svar ønskes kjapt! :)

Mvh Sveinung Hereid

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider