Bulken Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Historien begynte med en tur til oslo, eller rettere sagt E18 mot oslo, hvor trafikken fløyt og fireren sang sin glade sang som vanlig.:driving fryd og gammen altså! vi (madammen og jeg) skulle besøke noe familie og som den hobbybilisten jeg er, insisterte jeg naturligvis på at kollektive transportmidler kun er for folk som er enten; a: trygda, pansjonister eller værnepliktige b: fjortiser som prater i telefon HØYT om særs unyttige ting c: folk uten evne og/eller mulighet til å komme seg fra a til b på komfortabel måte. altså kjørte vi. Hvem kunne vite at registerreima jobbet og sleit og snart måtte gi tapt? at ventilene snart ville bli voldtatt nedenfra av fire stempler? tror dere skjønner tegninga...:drive2 jaja. ved avkjøringa til asker stoppet motoren og lagde istedet funky rytmer. håpet på bensinpumpa, men var reg-reima ja. lå helt løst bak dekselet. naf ble telefonert og slepebil tilkalt. vi måtte ta toget hjem. på den lyse siden: nå blir jeg pent nødt til å kjøpe meg turbomaskin! :volvopower: moralen er: bytt i tide, hvis ikke får du turbo! eller kan det ha gått bra? anyone? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 K-motorene er kjent for å ikke overleve registerhavari, men i tilfelle din motor faktisk har klart seg: Ikke sjekk ;) Kjøp skikkelig motor Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Dette er selvsagt kollektivtrafikkens hevn over en mand og hans quinde som har kommet med slike særdeles krenkende uttalelser om kollektivtrafikkens vesen. Det finner den seg rett og slett ikke i. Den manglende toleransen avtar gradvis dess lenger ut i provinsen man kommer, men parsellen Vestfold-Oslo ligger i et strengt område. Sorry kompis, men du kan takke deg selv :afro Hva er B30K forresten? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Hva er B30K forresten? Antar det er en Volvo maskin? Hvis jeg ikke husker feil hadde jeg en B230K i 740'n min. Da er vel B30K en 3 liter Volvo maskin? Dask meg om jeg tar feil, jeg er ingen Volvo mann... EDIT: Eller kanskje det er en skriveleif i topic? Selvom jeg ikke er noen Volvomann har jeg aldri hørt om B30K? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Antar det er en Volvo maskin?Hvis jeg ikke husker feil hadde jeg en B230K i 740'n min. Da er vel B30K en 3 liter Volvo maskin? Dask meg om jeg tar feil, jeg er ingen Volvo mann... EDIT: Eller kanskje det er en skriveleif i topic? Selvom jeg ikke er noen Volvomann har jeg aldri hørt om B30K? volvo har ingen B30 k motor.. hvertfall ikke 4 sylindra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bulken Skrevet Juli 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 har dere ikke hørt om volvos 3 liters gassermotor? ikke jeg heller... men den hørtes ut som en økonomisk motor! hehe hmmm... tror nok jeg må ha meg en snurrmaskin da. hva er best? fk? ft? er de ikke like, bortsett fra ladetrykket? mye arbeid å koble det elektroniske opp i bilen min?(har/hadde gasser) og holder m47 girkassa noe særlig? blir dyrt detta her da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 disse registerreimene skal jo byttes etter et vist antall km. så det ser heller ut som eier her kjørte med hendsikt å ødelegge motoren.... så ble det turbo motor til slutt, selv om madamen sa nei :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 har dere ikke hørt om volvos 3 liters gassermotor? ikke jeg heller... men den hørtes ut som en økonomisk motor! Har du ikke hørt om Volvo's 3 liters gasser motorer? B30A, B30B, B30D, B30E, og B30F for USA (for blyfri bensin), var å finne i Volvo 164 Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 så ble det turbo motor til slutt, selv om madamen sa nei :) Neida! Skrått inn fra høyre kom Reodor F med et tilbud om en FBB ( fullt brukbar) B230K fra hans rikholdige vognskjul, som Bulken ikke kunne si nei til... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Har du ikke hørt om Volvo's 3 liters gasser motorer? B30A, B30B, B30D, B30E, og B30F for USA (for blyfri bensin), var å finne i Volvo 164 B30E og B30F har innsprøytning...B30B og B30D finnes ikke... Men ja, B30A er en 3liters gasser motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 B30E og B30F har innsprøytning...B30B og B30D finnes ikke...Men ja, B30A er en 3liters gasser motor. Du har så rett, ble en liten glipp der på B og D utsagnet mitt, og så glemte jeg å i at E og F var innsprøytning ja. Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bulken Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 Neida! Skrått inn fra høyre kom Reodor F med et tilbud om en FBB ( fullt brukbar) B230K fra hans rikholdige vognskjul, som Bulken ikke kunne si nei til... Å fy å fy! Jeg vil ha loff med sukker på! tror den gamle motoren var rimelig sliten uansett, måtte jo kjøre med bånn gass bare en skulle i en femtisone! tror det blir til at jeg sparer i noen mnd til ny motor. helst en med litt mer pulver! b230 K får du jo kasta etter deg... menmen, den som lever får se... mener å huske en link til hva som måtte byttes når du bytta motor. noen som har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Var det naf som kom og hjalp deg? hvordan opptrådde dem ovenfor deg som kunde ? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.