Gå til innhold

R.I.P b230K

Ranger emnet


Bulken

Anbefalte innlegg

Historien begynte med en tur til oslo, eller rettere sagt E18 mot oslo, hvor trafikken fløyt og fireren sang sin glade sang som vanlig.:driving fryd og gammen altså! vi (madammen og jeg) skulle besøke noe familie og som den hobbybilisten jeg er, insisterte jeg naturligvis på at kollektive transportmidler kun er for folk som er enten;

 

a: trygda, pansjonister eller værnepliktige

b: fjortiser som prater i telefon HØYT om særs unyttige ting

c: folk uten evne og/eller mulighet til å komme seg fra a til b på komfortabel måte.

 

altså kjørte vi.

Hvem kunne vite at registerreima jobbet og sleit og snart måtte gi tapt? at ventilene snart ville bli voldtatt nedenfra av fire stempler? tror dere skjønner tegninga...:drive2

 

jaja. ved avkjøringa til asker stoppet motoren og lagde istedet funky rytmer. håpet på bensinpumpa, men var reg-reima ja. lå helt løst bak dekselet.

 

naf ble telefonert og slepebil tilkalt.

 

vi måtte ta toget hjem.

 

på den lyse siden: nå blir jeg pent nødt til å kjøpe meg turbomaskin! :volvopower:

 

moralen er: bytt i tide, hvis ikke får du turbo!

 

eller kan det ha gått bra? anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K-motorene er kjent for å ikke overleve registerhavari, men i tilfelle din motor faktisk har klart seg: Ikke sjekk ;) Kjøp skikkelig motor

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er selvsagt kollektivtrafikkens hevn over en mand og hans quinde som har kommet med slike særdeles krenkende uttalelser om kollektivtrafikkens vesen. Det finner den seg rett og slett ikke i. Den manglende toleransen avtar gradvis dess lenger ut i provinsen man kommer, men parsellen Vestfold-Oslo ligger i et strengt område. Sorry kompis, men du kan takke deg selv :afro

 

Hva er B30K forresten?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er B30K forresten?

Antar det er en Volvo maskin?

Hvis jeg ikke husker feil hadde jeg en B230K i 740'n min. Da er vel B30K en 3 liter Volvo maskin?

 

Dask meg om jeg tar feil, jeg er ingen Volvo mann...

EDIT: Eller kanskje det er en skriveleif i topic? Selvom jeg ikke er noen Volvomann har jeg aldri hørt om B30K?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det er en Volvo maskin?

Hvis jeg ikke husker feil hadde jeg en B230K i 740'n min. Da er vel B30K en 3 liter Volvo maskin?

 

Dask meg om jeg tar feil, jeg er ingen Volvo mann...

EDIT: Eller kanskje det er en skriveleif i topic? Selvom jeg ikke er noen Volvomann har jeg aldri hørt om B30K?

volvo har ingen B30 k motor.. hvertfall ikke 4 sylindra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere ikke hørt om volvos 3 liters gassermotor?

 

 

 

ikke jeg heller... men den hørtes ut som en økonomisk motor! hehe

 

hmmm... tror nok jeg må ha meg en snurrmaskin da. hva er best? fk? ft? er de ikke like, bortsett fra ladetrykket? mye arbeid å koble det elektroniske opp i bilen min?(har/hadde gasser)

 

og holder m47 girkassa noe særlig? blir dyrt detta her da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere ikke hørt om volvos 3 liters gassermotor?

 

 

 

ikke jeg heller... men den hørtes ut som en økonomisk motor!

 

 

Har du ikke hørt om Volvo's 3 liters gasser motorer?

 

B30A, B30B, B30D, B30E, og B30F for USA (for blyfri bensin), var å finne i Volvo 164

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ble det turbo motor til slutt, selv om madamen sa nei :)

 

Neida! Skrått inn fra høyre kom Reodor F med et tilbud om en FBB ( fullt brukbar) B230K fra hans rikholdige vognskjul, som Bulken ikke kunne si nei til...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida! Skrått inn fra høyre kom Reodor F med et tilbud om en FBB ( fullt brukbar) B230K fra hans rikholdige vognskjul, som Bulken ikke kunne si nei til...

 

Å fy å fy! Jeg vil ha loff med sukker på! tror den gamle motoren var rimelig sliten uansett, måtte jo kjøre med bånn gass bare en skulle i en femtisone! tror det blir til at jeg sparer i noen mnd til ny motor. helst en med litt mer pulver! b230 K får du jo kasta etter deg...

 

menmen, den som lever får se...

 

mener å huske en link til hva som måtte byttes når du bytta motor. noen som har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår