Gå til innhold

Død gass ved varm motor *problem løst*

Ranger emnet

Villstyring

Anbefalte innlegg

Ja, her er jeg igjen..

De fleste husker vel maset mitt om 230'n som døde etter 10 min?

hehe, nå er det i orden (svinghjulsensoren), og den starta og gikk fint mens vi kjørte den der vi kunne (uten skilt, så det var begrenset).

Så bestilte vi time til eu-kontoroll 13.juli og kjøpte prøveskilt for den respektive dagen.

Gledet meg til å prøve stjerna skikkelig for første gang, ja.

Etter 20 minutter så ble kjøringa et mareritt for min del, bilen ''adlød'' plutselig ikke gassen og begynte å riste (som når man har for høyt gir, men det vet jeg at jeg ikke hadde, prøvde å gire ned for sikkerhets skyld, hjalp ikke)..

Stoppa bilen etter 20 min og da hadde den ikke rukket å bli ''så ille'', og etter at den fikk stå litt var den herlig å kjøre igjen inntil motoren ble skikkelig gjennomvarm.

Måtte omtrent ligge med bilen på tomgang på motorveien (da ble max 40 km/t oppnådd!) for å få den til eu-kontrollen!

Jeg begynner virkelig å bli lei nå!!!

noen idè om hva som er galt denne gangen? Temperaturgiver?

Gjelder 230E, W124, 1985

Har lagt ut helt lik tråd på mercefreaken, men var ikke mye respons der..=/

Eneste var å prøve å koble fra EHA-ventilen, det skal testes når jeg får prøveskilt igjen.

Endret av Villstyring

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Problem løst. Bytta datahjernen (som sannsynligvis hadde ''nulla seg ut'' fordi vi kobla av og på batteriet noen ganger i og med at bilen har stått uten skilt osv) og da var problemet omtrent borte. Nå er bilen helt i orden, med skilt på også

Vi bytta som sagt datahjernen og helte på dyserens, kan hende disse to sammen var det bilen trengte, bilen er herlig å kjøre nå!

:D

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider