Gå til innhold

Langseth`s Vw passat street puddel

Ranger emnet

Langseth

Anbefalte innlegg

Etter ønsker så legger jeg ut tråden min om min kjære passat:)

Det hele begynte i januar da jeg var å kjøpte bilen. Da sto den helt orginal:)

(feb. 28 )

Vw passat 1,8 t 2000 mod.

Var i tr.heim å hentet den i begynnelsen av januar etter at jeg fant ut at jeg skulle begynne å bygge ny bil igjen. Den gamle eieren var ekstremt snill som kjøret helt fra Greåker til tr.heim slik at jeg skulle overta bilen... Da jeg fikk den så var den i original stand men så fort jeg fikk fingrende i den så ble det gjort litt med den, å mere skal det bli!!

Ønsker å menge meg med landets tøffeste passater så dette blir ikke noe billig prosjekt… Vi får se hva $ strekker til!

• Som er gjort etter jeg fikk den:

Turbotrykkmåler

Åpent luftfilter

Strekking av kabler til anlegg

• Ting som er på tur oppover til meg:

Styling

Justerbart senkesett

Nye hovedlykter, Bak lykter

• Planer:

Clean bakluke

20" felger

Lakkering ( slutten av april/ Begynnelsen av mai )

2 ½ effektanlegg fra turbo å ut ( kommer i vår/sommer sammen med chip )

Invendi oppfrisking

Her er noen bilder før jeg fikk den:

1268789-bilde3-lastebilpassat037.jpg

1268789-bilde5-lastebilpassat040.jpg

Monter åpent luftfilter etter jeg fikk den:

HPIM0893.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

( 5 Mars )

I dag var juleaften kommet til bodø

Fikk melding i mårrest om at varene var kommet så jeg spratt opp av senga. Men det skulle ikke gå så smertefritt som jeg ønsket...

1. Var å hentet bilen jeg skulle bruke men da jeg skulle laste om bord så ble den for liten.... stakk jo 30 cm ut av bakdøra! ( typisk VW caddy )

2 Ringte posten for å få det fraktet det hjem men da fikk jeg beskje om at jeg ikke kunne få det for i morgen

3 Men så sta som jeg er så kunne jeg ikke gi opp så da måtte jeg ty til passat`n selv... Pakket opp alt på posten ( fikk god hjelp av en som jobbet der ) Skulle tro han var mere spent en hva jeg var for der gikk det i 110 når vi pakket opp:)

Så omsider så skulle jeg laste over til passatn ( tenkte at det ikke kom til å gå men måtte jo prøve uansett ) MEN det gikk etter en god og lang bønn til gudonfiredevi

Men litt hjelp av postdudn så jikk det da omsider men det var på håret skal jeg si dere!

Dårlig bilde men her er bilen full lasta:

01032007180.jpg

Omsider hjemme:

HPIM0953.jpg

Så nå begynner tilpassingen av bakfangere Tror det blir noe herk men vi får prøve...

Noen tips hva jeg skal bruke for å feste bakrutesenkeren med?

Skal det gjøres før elr etter jeg har lakkert?

Må gjerne komme med innspill og tips under veis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det resten igjen (bakfanger, sideskjørt, vinge, scoop, speil, nye lykter )

Bakfangeren på plass:

06062007286.jpg

De siste dagene har jeg/vi jobbet på spreng for å få ferdig bilen til ACR

Dro hjem ( sandnessjøen ) torsdag for å bli ferdig med resten...

Montering av vinge:

07062007291.jpg

07062007292-1.jpg

Ferdig monter:

DSC01167.jpg

DSC01165.jpg

DSC01164.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hovedlyktene, kjøpte du dem hos NBS? Ha vurdert sånne jeg og, men det står at det er så lang leveringstid, at jeg burde vurdere noe annet. Hvor lang tid gikk det før du fikk dine?

Bestilte dem hos styling tech men jeg anbefaler ingen å bestille fra dem! Lite seriøst selskap såm bare tenker på penger å ikke kundenes beste og krav...

SÅ du burde ta tiden til å vente:) Er i alle fall mitt råd til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider