Untitled Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Har kjøpt meg ny spiller, forsterker og komponent sett til min carina II, og driver på å koble det opp, men det som er problemet er at den spiller av og til når jeg ikke har montert forsterkeren, men med en gang jeg kobler på forsterkeren så vil den iallefall ikke starte. Forsterkeren lyser på power'n, så får strøm. Har sjekka alle kabler og diverse x antall ganger, men ikke noe sitter dårlig kobla, og jordingspunktene er stødig. Forrige spiller'n som satt i var modifisert og var skjøta fra original kablene til de nye kontaktene. Derfor måtte jeg gjøre det samme nå og bare kutte av ledningene og sette på de nye kontaktene. Spiller'n er en Alpine 9855, forsterkeren er Dynabel 1502 og så er det 5.25" Peerlees resolution komponentsett. Er glad for alle svar og forklarer gjerne bedre hvis det er noe dere ikke skjønner. Siter Renault Mégane 1.6 DynaBel 9815 - DynaBel 4501 - DynaBel 1502 - Seas Lotus Performance 6.5" [X]Toyota Carina II [X]Volvo 740 vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 kanskje du ikke får nok strøm?? Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Hmm.. Så spilleren funker altså helt til du kobler på forsterkeren? Har du kobla remote fra spilleren? Hvis ja, så vil det si at spilleren egentlig slår seg på fordi den gir strøm til forsterkeren, men at den altså ikke vil slå seg på selv!? Hmm.. Jeg ville lagt opp ny + og - til spilleren. + dirrekte fra batteriet (med tykkere kabel enn det som er der fra før) - til et punkt med BART metall (med tykkere kabel enn det som er der fra før) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Hvis det er som du sier, at spilleren bare spiller av og til, så må det jo være en koblingsfeil et sted..?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 min spiller kutta ut hele tiden. la bare ny og tjukkere kabel fra batt. og inn til spilleren. nå kutter den i alle fall ikke lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 Hadde samme problem med min Alpine spiller. Ville ikke funke når jeg kobla på forsterkeren. Alt ordnet seg med tykkere kabler ;) Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Untitled Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 Har skifta til tjukkere kabler og ny automatsikring, men fikk fortsatt det samme problemet. Får se over nøye senere selvom jeg har gjort det en del ganger. Takker for svar Siter Renault Mégane 1.6 DynaBel 9815 - DynaBel 4501 - DynaBel 1502 - Seas Lotus Performance 6.5" [X]Toyota Carina II [X]Volvo 740 vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Untitled Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 Jeg blingsa littegrann når jeg leste, har ikke lagt opp tjukkere kabler til selve spilleren, men skal teste dette i morgen etter jeg har kjøpt noen kabler så får jeg se hva som skjer. :) Siter Renault Mégane 1.6 DynaBel 9815 - DynaBel 4501 - DynaBel 1502 - Seas Lotus Performance 6.5" [X]Toyota Carina II [X]Volvo 740 vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shibbyvolvo Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 svarer for untitled.. bytta til tjukkere jord- og strømledning idag, og spiller spilte som aldri før:) men forsterkeren går i protect, og slutter å lyse helt når cd-en begynner å spille. noen som har tips til hva det kan være? Siter [X]Bmw 520i 1990 http://www.bilforumet.no/5-serien/186187-shibbyvolvo-prosjekt-bmw-520-a.html [X]Bmw 320i 1988 http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1775461&posted=1#post1775461 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Tykkere kabler! Hehe :D Det er en koblingsfeil et sted så forsterkeren kutter istedenfor å bli ødelagt! Løsning (quote meg): Jeg ville lagt opp ny + og - til forsterkeren.+ dirrekte fra batteriet (med tykkere kabel enn det som er der fra før) - til et punkt med BART metall (med tykkere kabel enn det som er der fra før) Her er nok det nederste punktet helt garantert det viktigste! Ikke jordings-skruen til baklysa eller noe sånnt! Det skal være en bolt som er s stor at sånn o-kabelsko ikke klarer å røre seg veldig mye! Bak-sete-belte-bolten er perfekt! :) MEN PUSS TIL REINT METALL!! 21mm2 er minimum uansett hva slags forsterker det er! (i mine øyne i allefall! Koster jo ikke mange kroner) Dette gjelder både + og -! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shibbyvolvo Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 bruker vel 35-kvadrat på jord og +, men tror kanskje vi burde pusse litt mer på jordbolten:) Siter [X]Bmw 520i 1990 http://www.bilforumet.no/5-serien/186187-shibbyvolvo-prosjekt-bmw-520-a.html [X]Bmw 320i 1988 http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1775461&posted=1#post1775461 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Untitled Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Satt å pussa til reint metall, men funka fortsatt ikke, bruker noen skruer som holder til der hvor jekken er (er over høyre hjulbue). Får teste festene til setebeltene da, og bruker 35mm på jord og +. Men en ting jeg ikke skjønner er hvorfor ikke den aktive subben min vil funke :/ Den er jo ikke kobla på noen forsterker og har samme jordingspunkt som før, kan jo hende splitter'n er litt jalla. Siter Renault Mégane 1.6 DynaBel 9815 - DynaBel 4501 - DynaBel 1502 - Seas Lotus Performance 6.5" [X]Toyota Carina II [X]Volvo 740 vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grønvold Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Prøv med relestyring på remotekabelen mellom spilleren og forsterker. slik at remote på forsterkeren trekker strøm direkte fra batteriet og ikke gjennom spilleren. bruk en liten sikring (0,5A) mellom sppiller og rele og en større (4A) mellom batteri og rele på ledningen til remote på forsterker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg