Gå til innhold

bytte motor i en 99 mod vectra stv.

Ranger emnet

Sevrin

Anbefalte innlegg

Jeg har en vectra 1,6 16v(x16xel)99 modell. Denne syns jeg er veldig lat.

Noen som VET hvilken motor som passer i en sånn bil UTEN masse modifiseringer?

Hvordan er det med en 2,0 fra samme biltype og årsmodell f.eks? Andre forslag til motorer. Det er meningen å da ta med ledningsnett og gir, alt sammen fra en annen bil.

Tenkte litt på motor og gir fra calibra turbo, men de er vel bare å få i 4wd. Eller???

87 240Turbo. lyst på 350hk.

99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P

99 Vectra B 2,0 16v CD stv.

old volvos never die, they only go faster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

calibra turbo passer den, har ikke no å si om den bilen er 4x4. Du tar bare bort fordelingskassa og setter på ett FWD kit til 5-1000.-

Du har kanskje hydraulisk clutch? da må du evnt bygge om til vire eller bygge om kassa til hydr med kit fra M-Tech i nederland.

Vanlig 2L (x20xev) passer inn, men da trenger du fjærben og hjulnav samt aksler fra donor bilen. du har vell en smallblock motor nå siden det er 1.6L

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki. Hadde fristet med turbo. Men stemmer det at det er 6 gir i calibra turbo? Hadde vært gøy med et gir til.

Er det tykkere drivaksler på 2liter`n(x20xev) i forhold til 1,6(x16xel) så lenge jeg må ha med aksler og nav?

Vil 150hk 2liter`n(c20xe) passe i bilen min?

Vil f25 girkassa passe på en x20xev motor?

Noen som kan vise til noen linker ang. dette?

Virker kanskje dumt med alle disse spørsmålene, men er fersk når det gjelder opel.

87 240Turbo. lyst på 350hk.

99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P

99 Vectra B 2,0 16v CD stv.

old volvos never die, they only go faster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

c20xe vil å passe rett i bilen din, da c20xe, c20let og x20xev alle har lik blokk.

F28 kassa i calibra turbo er 6tr ja.

Om akslingene ikke er grøvre(tror de er det) så har de ihvertfall flere splines.

f28 har ihvertfall flere enn f20, f18 og f16.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider