AndreLuddvik Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Hei. Har akkurat fått start på bilen min, og var storfornøyd etter å ha konvertert fra suge motor til turbo... men så kommer det... : Motoren er en b230fk 1997 modell med jetronic 984 styreboks med viking ecomax chip. Orginal volvo b230fb bensinpumpen, henger under bilen. det som skjer er: På tomgang oppfører den seg greit i ca ti sekunder, så begynner den å lugge litt og du merker at fin gange går over til litt sånn gressklipper lyd... og så pluttselig kutter den med at det virker som at ann nesten skal gå, men så stopper den, tenner litt i ene sylinderen før den kutter helt.. Jeg merker også at den er litt motvillig til å fungere på lave turtall... den nekter litt, for så å komme greit når turtaller stiger...dette skjer sånn opp til ca 2000omd, f.eks ut av kryss hvis jeg tar det mero og liksom bare triller ut og skal da løse og komme meg avgårde... over 2000omd funker den fint og går som et skudd... så jeg tror egentlig lite på bensin mangel, heller på drukning. vanskelig å forklare for meg... men det var et forsøk... Noen som vet hva dette kan komme av? Har prøvd å bytte LMM med den gamle fra FB, også tomgangsmotoren prøvde vi å bytte... uten noe løsning på problemet.. Bilen er forresten tungstartet etter at dette har skjedd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 hm..du har ikke byta om ledningene til tenningsbankgiver og tempgiver? En kompis var ute for det ved motorbytte og den ble helt mongis da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreLuddvik Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 hvor står disse, og hvordan ser disse ut?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 heh når vi bytta topp på min, var det en viss fagutdanna bilmekaniker sok stokka om på ALLE de pluggene under der! tomgangsregulator, bankesensor, tempgivere.. må si at førsteintrykket av den store 531 toppen var litt så där helt til jeg fant utav feilen:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreLuddvik Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 Okei.. men var den helt tullerusk ? eller funket den litt og litt ikke? for min funker over 2000omd, men ikke under liksom... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 min blei helt ballstyrlig, men da var jo bankesensor,tomgangsregulator, og tempsensor signala HELT stokka om, så det sier jo seg selv.. hjenen forsto vel ikke en sjit av hva som skjedde for ingenting stemmer jo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Men når han kjører denne i diagnosemodus hører vi tomgangsmotoren klakke, dysene klikker fint.. Det er når den går selv på tomgang at den dauer, men om man holder litt gass, så dauer den ikke. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 er gass spjeld bryteren riktig justert? slik at tomgangen i det hele tatt slår ut? bare lese skikelig gjennom det som står i haynesboka om selvdiagnose systemet, er flere sånne tester det går an å gjøre, bl.a for for å teste denne bryteren og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreLuddvik Skrevet Juli 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Okei.. kan sjekke det... Tenker du på fule cut bryteren?! når du skriver gass spjeld bryter?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Spjeld føler på siden av gass spjeldet.. må være justert skikkelig.. se haynes boka.. feks Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg