2RE_Racing Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Hva med en OSI?? Siter Bravo, Mike, Whiskey! -E30 327 turbo - 97 Octavia 1,9tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Hva med en OSI?? ja hva med OSI? Eneste som kler noe så spesielt som 20M OSI er en original may turbo.. En p7-1 (som er min favoritt) og en p7-2 er greit nok å bygge om, men her i norge er OSI enn så lenge en relativt skjelden sak. De fleste OSI'er i norge er importerte. Tror det var 3 stk som ble tatt inn til norge fra fabrikk. Skyt meg hvis jeg tar feil.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 Er forsåvidt ikke spesielt spreke OSI heller.. Var jo stort sett levert som 2,0 eller 2,3. May / Bosch turbo oppsettet var kun levert på spesialbestilling.. Det var selvfølgelig dette oppsettet jeg siktet til i denne sammenhengen.. Litt info: OSI Siter Bravo, Mike, Whiskey! -E30 327 turbo - 97 Octavia 1,9tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 det er jo klart at det ville vært skikklig kult med originl may. betaler man nok, får man nytt sett i eske fra may.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meduza Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Sitter 2.8 gassermotor fra granada i ene P5`en min. Kjører originalkasse med rattgir og det hele jeg. Fungerer FJELL. Og en 2.8 med litt spissere kam og fin fortenning går mere enn godt nok i en 17m som en skal bruke.. Våt asfalt så kan man fint spinne på 3. gir, så langt en vil.. 2.gir går flott på tørr asfalt. Dette er jo da med 1700kasse og 1700 aksel da. Ikke stort mere enn 170 i toppfart. Men holder i massevis i den gamle balja spør du meg =p Siter Ford! 65 Mustang HT 66 Mustang HT 12m Varevogn. 17m 2,8. 20mTS. Consul Coupè. Granada Injection. ++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crackler Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Har sett på noen hjul jeg har ligende, fra mercedes w116 450, 5*112 felgene passer men er usikker om disse vil ta i på innerskjermene. dekkbredden er 245/60-14" vill dette gå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Mange som kjører med mercedes felger. Hvis ikke, har jeg american racing felger til salgs.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crackler Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Blir sikkert litt for dyr for min økonomi akurat nå, pris? med eller uten dekk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 det er dekk på de nå. men jeg kan selge uten dekk.. pris da er 2500 kr. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crackler Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Hvor mye skal du ha for dem med dekk da? har du bilder av dem? Mener jeg har hørt på felgene dine før? var deg jeg fikk verkstedhåndbok på cd hos.. er det ikke du som har en del M deler liggende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_wizard Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Du monterer selvfølgelig pyseføner på V4'n etter å ha frest av stemplene 2.oomm, og satt i høykapasitet oljepumpe. I sverige finner du en 50mm SU eller strømberg og monterer dette i sugapplikasjon, du får da med litt omhyggelig valg av turbo fullt ladetrykk fra 17-1800 rpm til 55oo rpm. Noe særlig mer gøy er det vanskelig å få ut av en V4'er. Det beste er å få tak i en 60HK 17oo, den har 8:1 i komp orginalt, med fresing av stempler her kryper det ned mot 7:1 i komp og da kan du virkelig lade. Den effekten du da får kombinert med den lave vekta gjør dette til en killer i lyskryss osv. Gudd løck! M er gøy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 jeg har ikke bilde av de nå. annet enn ett avstandsbilde av bilen. bilen står under en meter med snø ute her. felgene er helt greie de.. med dekk vil jeg ha 500 kr mer pr hjul. jeg satte på helt nye dekk i høst. de har rullet kanskje så mye som 50 mil.. Jeg har en del M-deler ja, og den boka kjøpte du nok av meg;) Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Selger du bilen??? Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBHauk Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Vet at 2.3 V6 har stort utbytte av å få polert innsug og utblås. Puster lettere. Sett i 2.0 OHC ventiler fra Taunus eller Granada. Det er ikke plass til større ventiler. I tillegg setter du i 2.8 kam. Fattern gjorde det på en 2.3 Granada. Pluss sliping av utblås og innsugskanaler. Den spant på tredje på tørr asfalt uten hjelp av clutchbruk. Bare trø på gassen, men det gikk med en god del suppe da!!! Blir ikke dette nok kan du dra på med et innsug fra 2.6, 2.8 er for åpent, eller du må spesiallage pakningen. Hadde planer om dette da jeg hadde en 17M P7/2 HT -69mod. luss et hjemmelaget 2.5" eksos med minimalt med potter. Reglene for så gamle biler er at de ikke skal bråke unødvendig mye, ingen dB. (Hvis det ikke er forandret.) Lykke til uansett valg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.