Gå til innhold

Høyt turtall

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Sliter med høyt turtall

1. Jeg skrur på motoren når den er kald og den fusker og går ujevnt på tomgang , (normalt ) Men da har den vanligvis blitt fin igjen etter 5 min men det skjer ikke lengere når skjer dette

2.

Motoren går på veldigt høyt turtall når jeg setter det den i fri , litt morsomt for jeg slipper og gi gass hvis jeg sitter i kø , er bare å slippe opp klutchen Men er jo ikke noe digg å kjøre rundt med da ..

Vet ikke om dette kan ha noen sammenheng med at en vannslange røyk her forrige dagen , etter at den røyk så har liksom problemen bare ramla inn. Har fått ny vannslange nå , men blien er fortsatt rar

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sånn k-jetronic du har, så har du 1 tomgansskrue som sitter på innsuget. juster den ut for å få ned tomgangen, hvis det ikke funker er kanskje stop skruen på gassvaier saken litt langt ute? Det er sånn det ser ut på urquattroen min hvertfall, regner med at det er nogenlunde likt.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars-frr

Sliter med høyt turtall

1. Jeg skrur på motoren når den er kald og den fusker og går ujevnt på tomgang , (normalt ) Men da har den vanligvis blitt fin igjen etter 5 min men det skjer ikke lengere når skjer dette

2.

Motoren går på veldigt høyt turtall når jeg setter det den i fri , litt morsomt for jeg slipper og gi gass hvis jeg sitter i kø , er bare å slippe opp klutchen Men er jo ikke noe digg å kjøre rundt med da ..

Vet ikke om dette kan ha noen sammenheng med at en vannslange røyk her forrige dagen , etter at den røyk så har liksom problemen bare ramla inn. Har fått ny vannslange nå , men blien er fortsatt rar

Sikkert den jævla Gassern:) Bytt den:) dyrere å reparere enn å hente en på hoggern.. DØD over 2E2 gassere:).. tror de skal ha noen inne på Skedsmo..

http://www.bilopphogging.no ,... gå inn å sjekk deler:)

Kjøpte min der for 2 uker siden eller noe:) å med litt justeringer fra venner og meg så er den helt fin nå:) choke'en funker som den skal å den skrur seg av når den har blitt varm.. deilig følelse når den føkkings 2E2 gassern først fungerer som den skal

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noe stress og bytte for en som kan det ?? Hva ga du for din forgasser ??

gjort på 1,2,3 og bytte ikke noe problem.

jeg har 3 gassere. .kjøpte en som hadde gått 27 tusen .. den måtte jeg ut med 800 for.

men du! hvis problemet kom etter at du bytta en slange så lurer jeg på åssen slange?

hvis den går høyt på turtall hele tiden... det har jeg også.. det er ganske kjett, kan være mye rart, men hvis du lar bilen din stå og gå uten å kjøre den er den sånn da?

for hvis den ruser seg opp når du har kjørt den litt kan det være feks for lite gjennomstrømming av frost væske.. da blir den ikke ordentlig varm.. men du kan sjekke følgende voks termostat.. slange fra gasser til insug.. er det hull i den har du problemet.

suger den falsk luft vil den også ruse seg opp.. du finner ut om den gjør det ved å dytte ned luft boksen roer den seg er det flens pakninga.. ell du kan sprute på start gass men det er vanskelig å få til å funke når den allerede går så høyt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fikset alt sammen nå :) Gadd ikke fylle på med frost veske siden slangen var ødelagt . Har kjøpt ny slange og jeg har fylt på med frostveske. Har også kjøpt en forgasser som går bedre en den gammle , men fortsatt på litt høyt turtall

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fikset alt sammen nå :) Gadd ikke fylle på med frost veske siden slangen var ødelagt . Har kjøpt ny slange og jeg har fylt på med frostveske. Har også kjøpt en forgasser som går bedre en den gammle , men fortsatt på litt høyt turtall

huff kjøpt ny gasser FØR du i det hele tatt har feilsøkt på den gamle.....

2e2 er ganske håpløse.. klarte du å bytte den selv eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du justert på den skruen som er på den armen som er intil den "UFO" huset??.. dytter du denne armen innover.. går turtallet ned?

hvis.. ta en tang å juster denne...

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var digg med ny forgasser , nå fusker den ikke om morgningen, og motoren går mye bedre. AXION- Jeg ha prøvd å dytte den "knappen" lengere inns og da går den på lavre turtall. Men den går ut igjen med en gang , skal dra å få sjekekt det ut imorgen ..

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider