Gå til innhold

"KICKER" anlegg til bilen. Kom med tips!

Ranger emnet

Espein

Anbefalte innlegg

Bilen det er snakk om blir sannsyneligvis en Citroen XM stasjonsvogn.

Jeg blir ganske sikkert kvitt moped og hjemmekino snart og sitter da igjen med minst 17000. Vet ikke helt om jeg skal bruke alt på bilstereo men får se.

Det jeg har vurdert til nå er følgende:

-Spiller - En til rundt 2000,-, tips?

-Høyttalere - vet ikke hvilke tommer de som sitter der nå er, noen? Hvor mange etc.

-Forsterker - 2 STK Kicker ZX750.1

-Subwoofer - 2 STK Kicker L7

Kasse bygger jeg evt. selv. Skal kjøre det i 2 OHM tenkte jeg.

Kabler - Kabelsett på 35mm2

Batteri - Et gele batteri kanskje?

Dette blir på rundt 13000,-.. (eks. høyttalere, batteri og spiller)

Om man skal ha 2 forsterkere, burde man da ha en strømfordeler og en kabel på 50mm2? Noe mere jeg burde tenke på?

Hva tror dere, kom med tips, kommentarer osv osv. Gjerne et annet oppsett også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

-Men kan jeg få tips til spiller?

-Batteri venter jeg litt med, for å se åssen det originale takler det eventuelle anlegget.

-Noen som ved hvilke høyttaler som sitter i en XM?

-2 Kicker L7 sammen med ZX1500.1, blir det bra? =)

-Kassen til de 2 skal minst være på tilsammen 100 liter.(+ skillevegg)

Og Kicker sier at det skal være en avlang port, ikke rund. Hvor kan jeg skaffe det? =/ Noen som har evt. tegning til kasse med to stk. L7 subber??

EDIT:

Hva med DENNE spilleren? Kan bruke IPOD på den og da slipper man å brenne ut så sykt mange cder :) Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må i tilfelle bygge porten.. er "slot" port.. vet ikke om du har sett de originale kicker kassene, med avlang port på siden??

tror det ville fungert bedre med en 1500, en 2*750... hatt likt oppsett selv, og det trakk mye mer strøm en den orig. dynamo på 90A, og gele batteri (originalt)

kastet inn et ekstra optima Yellow top,og er kvitt spennings problemet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt om kassene nå så jeg forstår designet, trenger vel bare litt hjelp med å rekne ut volum men det venter jeg med til jeg får målt bagasjerommet.

Hadde tenkt på en Kicker ZX1500.1 ja.

Men fikk svar hos Megabillig ang. rabatt pris:

"Men vi kan tilby alternativ forsterker som er minst like bra, til en lavere

pris grunnet mere direktelinjer mot fabrikken.

Den er også mere strømsterk så du kan velge å kjøre dual 4ohm basser med

alle basser i paralell. Dette gir bedre data på bassen.

Forsterker Solid Audio F15 D dig mono 1500w rms i 1ohm 3950,- (ikke på

vår side enda)"

Noen som har hørt om den før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt om solid audio ja, dog ikke om den modellen.. hadde en F47 4 kanaler brokoplet på 2 subber en gang,og fungerte godt det! om den er mer strømsterk en kickeren tørr jeg ikke si,men og om det er bass remote vet jeg desverre heller ikke,men..

her er link til importøren: http://www.xelent.no/elementvisning.php?PID=84

den gir ca 800w rms i 4 ohm, og den ligger vel egentlig ganske lik kickeren på spec'sene. er litt lite info om den bare :)

om det er noe penger å hente, og du er villig til å gå for et annet merke,tror jeg ikke du blir skuffet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen, fant selv noen sider med info om den forsterkeren, var jammen meg ikke mye omtalt..

Men tror du det går greit å dra de 2 Kicker subbene og Kicker forsterkeren med orginal dynamo? Og batteriet kan jeg tenke meg er et helt vanlig. Kjøper med 54mm2 strømkabel, 6 meter. Og 54mm2 jordkabel fra forsterker til jord og batteri til jord. (2x2 meter)

Tenkte å kjøpe automat sikring fra Rockford til å ha ved batteriet, holder 140A?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

140a holder ja :)

ellers ville jeg hatt så kort jord kabel som overhodet mulig. helst ikke over 0,5m fra forsterker til jord.

åssen bil har du? tror nok du skal greie en del med det originale elektriske,men om det blir snaut kan du jo bytte ut origbatt. med f.eks et yellowtop.

:)

lykke til,

svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp et kinetik batteri. Er 95% sikker på at du ikke vil komme langt med det som står i bilen, og det vil rimelig sikkert forminske "prestasjonene" betraktelig!

Kjør 50mm2 strømkabel (og jording) så er du sikker på den delen :)

Spiller: Må den være ny eller kan brukt vurderes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider